Sprendimų priėmimo proceso valdymas


Vadybos referatas. Sprendimų priėmimo proceso valdymas. Įmonė. Komerciniai sugebėjimai. Vadovo kompetencija. Organizatoriniai vadovo sugebėjimai. Valdymas. Taigi įmonės yra savarankiškos, ekonominės organizacijos, kurios gamina ar tiekia rinkai paslaugas. Bet to neužtenka, reikia, kad kas nors paslaugas ar prekes pirktų, todėl reikalinga dar ir tam tikra įmonės valdymo struktūra, kuri tirtų rinką, tartūsi su pirkėjais, parduotuvėm ir pan. , dėl prekių ar paslaugų, taip pat įmonėje turi būti tam tikras personalas, skaičiuojantis pajamas išlaidas, paskirstantis pelną skirtingiems padaliniams, kaip gamybos, amortizacijos ir pan. Išlaidas, o taip pat ir atlyginimus. Savaime aišku mažose įmonėse tai gali atlikti gal ir vienas ar keli asmenys, bet didesnėse, kur gamybos ir personalo apimtys yra žymiai didesnės, reikalingi atskiri padaliniai, dirbantys tam tikras specializuotas funkcijas, taip išvengiant funkcijų dubliavimo, nekompetitengumo, sukčiavimo ir pan. Labai dažnai būna sudarytos grupės, kurioms reikia išspręsti tam tikras problemas, priimti reikiamus sprendimus, susijusius su tom problemom, išsprendžiančius jas. Tos grupės susideda, savaime aišku, iš atskirų asmenybių, dažnai net turinčių skirtingus įsitikinimus, charakterius ir pan. , todėl labai svarbu jų darbą valdyti, kontroliuoti, tam yra skiriami grupės vadovai, kurių pareiga yra prižiūrėti, kad darbo grupė teisingai, be rimtų konfliktų atliktų savo darbą.


Dažnu atveju, darbo grupės vadovas, turi ne tik prižiūrėti grupės darbą , bet dar ir priimti sprendimą, stebėti laiką. Todėl yra labai didelė tikimybė, kad jo darbo kokybė bus prasta, kadangi vienam žmogui visa tai aprėpti nėra lengva. Taigi šiuo metu dauguma įmonių, atsiradus didelei būtinybei išspręsti rimtą problemą, kviečiasi procesų konsultantus. Šie yra ne tiek konkrečių problemų specialistai, o daugiau psichologiškai ir pan paruošti specialistai, kurie ne tiek patys sprendžia problemas, bet padeda personalui jas išspręsti. Šie specialistai dar yra vadinami moderatoriais. Moderatoriai diskusijose patys nedalyvauja, nevertina išsakytų minčių ar pasiūlymų, bet jie padeda tas mintis ir tikslus grupuotei formuluoti, jis privalo suteikti galimybę pasireikšti visiems darbuotojams, kadangi yra žmonių turinčių gerų minčių, bet nesugebančių, nenorinčių dalyvauti diskusijose. Moderatoriaus pareiga yra valdyti darbo procesą, priemones ir metodus. Todėl dažnai šitokie darbo grupių vadovai neprivalo būti sprendžiamos problemos specialistai, jie privalo suburtiems specialsitams sudaryti pačias optimaliausias darbo sąlygas, kad šie patys jas galėtų išspręsti.

  • Vadyba Referatai
  • 2010 m.
  • 5 puslapiai (1087 žodžiai)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 8 KB
  • Sprendimų priėmimo proceso valdymas
    9 - 3 balsai (-ų)
Sprendimų priėmimo proceso valdymas. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/sprendimu-priemimo-proceso-valdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 02:06