Srauto ribojimo metodai


Informatikos referatas. Įvadas. Token bucket metodas. Imituojamo priejimo greičio (commited access rate(car)) būdas. Srauto formavimas. Išvados. Literatūra. Dažnai administratoriams tenka riboti tinklo srautą įvairiems tinklo potinkliams ar vartotojų grupėms. Cisco ios qos siūlo du būdus tinklo perduodamo srauto ribojimui:. Imituojamo priejimo greičio (commited access rate(car)). Bendro srauto formavimo (generic traffic shaping(gts)) ir perduodamo srauto formavimo (relay traffic shaping (frts)). Šie abu mechanizmai naudoja deskriptorių kiekvienam paketui, kas užtikrina kad paketas būtų tinkamai susietas su servisu. Ir vienas ir kitas atskiria deskriptoriaus pažeidimus tačiau reaguoja šiek tiek skirtingai. Pirmasis apriboja srautą ir visis paketai esantys už ribos prarandami, o antrasis būdas formuoja naują srautą naudodamas buferį, tokiu būdu informacija yra išsaugojama ir nustatyti apribojimai įvygdyti. Šie metodai taip pat gali būti naudojami kartu. Detaliau panagrinėsime šiuos metodus ir jų veikimą.


Token bucket tai formalus apibūdinimas perdavimo greičio. Jį sudaro trys komponentai – tai pikinis greitis(burst rate), vidutinis greitis(mean rate), laiko intervalas (time interval). Šiuos tris dydžius galime susieti priklausomybe:

Šį metoda galima paaiškinti paprastai: žetonai(token) yra metami į kibirėlį kuris turi fiksuotą savo dydį. Ir kai jis yra pripildomas tada žetonai atmetami. Kad suformuoti paketa iš kibirėlio jame turi būti fiksuotaqs žetonų skaičius, jei žetonų nepakanka tada laukiama kol jų pasipildys iki reikiamo skaičiaus arba žetonai atmetami. Kiekvienas žetonas turi savo nustatytą dydį kurį jis užima. Jeigu žetonų atėjimo momentu kibirėlis yra pilnas, tada žetonai atmetami ir nebus panaudojami toliau formuojamiems paketams. Išvada, kad duomenų kiekis kurį galime persiūsti į tinklą yra tiesiogiai proporcingas kibirėlio dydžiui.

Reikia pažymėti kad abu aukščiau išvardinti metodai naudoja kibirėlį tik antrasis dar turi duomenų saugojimo buferį arba eilę. Jeigu nėra duomenų buferio tai jis vadinamas saugotoju(policier), o jei yra formuotoju(shaper). Formuotojas leidžia srautui formuotis pikais, tačiau tai apribojama kibirėlio talpa plius laiko intervalas padalintas iš nusistovejusio greičio, žetonų kurie yra kibirėlyje. Taigi šis metodas garantuoja kad duomenų siuntimas neviršis nusistovejusio greičio per kurį žetonai buvo dedami į kibirėlį.

CAR suteikia galimybe riboti srautą tinkle, atsižvelgiant į šio metodo paketų klasifikaciją. CAR praleidžia srautą kol paketų skaičius viršyja nustatytą, tada paketai viršiję ribą yra atmetami. CAR pagrindinis metodas yra atmesti paketus kai greitis pasiekia ribą. CAR leidžia vartotojui kontroliuoti šiuos parametrus:

  • Informatika Referatai
  • 2010 m.
  • 7 puslapiai (984 žodžiai)
  • Universitetas
  • Informatikos referatai
  • Microsoft Word 221 KB
  • Srauto ribojimo metodai
    10 - 3 balsai (-ų)
Srauto ribojimo metodai. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/srauto-ribojimo-metodai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 02 d. 22:09