Stabdžiai. Būgninių ir diskinių stabdžių privalumai ir trūkumai


Stabdziu sistema referatas. Diskiniu stabdziu sandara. Bugniniai stabdziai. Bugniniu stabdziu veikimas. Diskinių stabdžių konstrukcija. Bugniniu stabdziu sandara. Stabdziu sandara. Diskiniu stabdziu veikimas. Stabdžių veikimo principas. Stabdziu mechanizmai.

Transporto referatas. Įvadas. Būgniniai stabdžiai. Būgninių stabdžių konstrukcija ir veikimo principas. Stabdžių trinkelės ir stabdžių antdėklai. Stabdžių būgnai. Diskiniai stabdžiai. Būgninių stabdžių konstrukcija ir veikimo principas. Stabdžių diskas. Stabdžių antdėklai. Būgninių ir diskinių stabdžių skirtumai. Priežiūra ir diagnostika. Būgninio stabdžio priežiūra ir diagnostika. Diskinio stabdžio priežiūra ir diagnostika. Išvados. Literatūra. Automobilio stabdžiai yra turbūt pagrindinis vairuotojo saugumą užtikrinantis mechanizmas avarijos atveju. Automobilio stabdžių mechanizmas skirtas sumažinti rato sukimosi greitį ir ratą visai sustabdyti. Taigi, transporto priemonės stabdžiai privalo: sumažinti transporto priemonės greitį iki sustojimo; valdymo jėga turi būti maža, o reagavimo laikas trumpas. Automobilio stabdžių mechanizmai būna būgniniai ir diskiniai . Šiuolaikinius būgninius stabdžius 1902 metais suprojektavo Louis Renault. Iki 1950 metų sistemos buvo itin nepatikimos, nes jas reikėdavo labai prižiūrėti ir pastoviai reguliuoti trinkelių padėtį. Bet 1950 metais atsirado sistemos, kuriose buvo realizuotas savaiminis trinkelių pozicijos sureguliavimas. Pirmi eksperimentai su diskiniais stabdžiais prasidėjo dar 1890 metais Anglijoje, pirmas užpatentavęs diskinius automobilio stabdžius buvo Frederick William Lanchester. Gamyba buvo pradėta 1902 metais, tuo metu kai Louis Renault sukūrė būgninius stabdžius. Modernaus techninio dizaino diskiniai stabdžiai atsirado kur kas vėliau, maždaug apie 1940-1950-us metus. Diskiniai stabdžiai jau tuo metu buvo daug pranašesni už būgninius, nes būgniniai stabdžiai buvo neatsprūs stipriems stabdymams, tai sukeldavo juose aukštą temperatūrą ir metalo deformaciją, taip pat pervažiavus per balą būgniniai stabdžiai kurį laiką būdavo neefektyvūs, nes vanduo juose išlikdavo tol, kol neišgaruodavo savaime ar nuo stabdžių trinties sukeltos temperatūros.


Atliko: atfm-09 gr. Stud. T. Grikšas .

Automobilio stabdžių mechanizmai būna būgniniai ir diskiniai. Pirmi eksperimentai su diskiniais stabdžiais prasidėjo dar 1890 metais anglijoje, pirmas užpatentavęs diskinius automobilio stabdžius buvo frederick william lanchester. Diskiniai stabdžiai jau tuo metu buvo daug pranašesni už būgninius, nes būgniniai stabdžiai buvo neatsprūs stipriems stabdymams, tai sukeldavo juose aukštą temperatūrą ir metalo deformaciją, taip pat pervažiavus per balą būgniniai stabdžiai kurį laiką būdavo neefektyvūs, nes vanduo juose išlikdavo tol, kopagrindinės būgninio stabdžio dalys pavaizduotos pav. Stabdžių korpusas yra pritvirtintas prie rato pakabos (pvz. , prie tilto korpuso). Prie stabdžių korpuso slankiai pritvirtintos stabdžių trinkelės. Stabdžių stabdymo metu stabdžių trinkelės įtempimo mechanizmu prispaudžiamos prie stabdžių būgno. Po stabdymo stabdžių trinkelės nustabdžių trinkelių skerspjūvis yra t formos, dėl to jos yra labai atsparios lenkimui. Stabdžių trinkelės suvirinamos iš plieninių skardų arba iš plieno liejinių, išliejamos iš ketaus arba lengvųjų metalų lydinių (3 pav. ). Stabdžių antdėklai prie stabdžių trinkelių yra arba prikniedyti, arba priklijuoti. Priklijuoti stabdžių antdėklai turi būti pakeičiami kartu su stabdžių trinkelėmis. Antdėklai gaminami iš karščiui atsparių medžiagų (pvz. , skalūdėl tvirtumo ir šiluminio laidumo padidinimo stabdžių antdėkluose yra metalo priemaišų iš vario ir cinko lydinių.

Stabdžių antdėklas kartu su stabdžių būgnu sudaro trinties porą, kurios trinties koeficientas ģ yra tarp 0,3 ir 0. Trinties koeficientas veikiant šilumai ir oro drėgmei privalo kuo mažiau keistis. Esant per dideliems trinties koeficientamreikiams formos standumas pasiekiamas montuojant sekcijas ir sustiprinus pakraštį (1 pav. ). Tinkamai parinkus medžiagą pasiekiamas atsparumas dilimui, šilumos laidumas ir atsparumas korozijai. Įprasta naudoti plieno liejinius, juodąjį arba baltąjį aukštatemperatūrinį ketų, taip pat ketų su rutuliniu grafitu.

Stabdžių būgnai su sekcijomis arba su jungiamaisiais ketaus būgnais (lendiskinio stabdžio su fiksuotu apkabos korpusu konstrukcija pavaizduota pav. Stabdžio apkabos korpusas priveržtas prie pakabos, jame yra cilindras su stūmokliu. Šie spaudžiacilindrai, kad į juos nepatektų purvo ir vandens, apsaugoti apsauginiais gnybtais (5 pav. ). Sandarinimo žiedas neleidžia išsiveržti stabdžių skysčiui ir užtikrina po stabdymo stūmoklio grąžinimą.

  • Transportas Referatai
  • 2011 m.
  • 15 puslapių (1972 žodžiai)
  • Universitetas
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 3649 KB
  • Stabdžiai. Būgninių ir diskinių stabdžių privalumai ir trūkumai
    10 - 1 balsai (-ų)
Stabdžiai. Būgninių ir diskinių stabdžių privalumai ir trūkumai . (2011 m. Gruodžio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/stabdziai-bugniniu-ir-diskiniu-stabdziu-privalumai-ir-trukumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 02:15