Stabdžių antiblokavimo sistemos


Transporto referatas.

Įvadas. Antiblokavimo sistemų atsiradimas ir raida. Moderniosios antiblokavimo sistemos. Abs veikimo principas. Antiblokavimo sistemos dabar.


Prieš šimtą metų automobilių, lėktuvų ir motociklų stabdžiai buvo pagrįsti tik dviejų detalių grubia mechanine sąveika, kuri veikė grynai nuo žmogaus daromo poveikio. Anuomet to buvo visiškai pakankama, kadangi automobilių greitis nebuvo labai didelis, motociklai taip pat dar negalėjo įveikti garsinio barjero , o lėktuvai nebuvo itin dideli ir galėjo laisvai nutūpti tame pačiame take, iš kurio ir pakilo. Tačiau keičiantis laikams, kito automobilių, motociklų ir lėktuvų gabaritai, svoriai, greičiai ir t.t. Žmonės siekė ne tik mechaniškai patobulinti visas šias transporto rūšis, tačiau siekė ir komforto bei saugumo. Kadangi didesniu greičiu judančios transporto priemonės stabdymas gali tapti neįvykdoma užduotimi metaliniam strypui, o ypatingai tada, kai transporto priemonė sveria daugiau kaip dvidešimt tonų ir gabena daugiau kaip penkiasdešimt gyvybių, pradėta rūpintis stabdymo efektyvumu, stabdymo keliu ir pradėta ieškoti efektyvesnės stabdžių konstrukcijos. Šiame referate bus apžvelgtos stabdžių antiblokavimo sistemų atsiradimo priežastys, jų istorija, tipai. Taip pat bus aptartos kelių žmonių, prisidėjusių prie stabdžių antiblokavimo sistemų vystymosi, biografijos. Darbe apžvelgtos ir skirtingos stabžių antiblokavimo sistemų rūšys, išnagrinėtas veikimas ir konstrukcija.

Automobiliuose stabžiai atsirado tuo pat metu, kaip ir variklis, ratai ir kiti pagrindiniai komponentai. Esant nedideliam greičiui, pakako ir visiškai paprasto stabdžių mechanizmo. Patys primityviausi stabdžių mechanizmai mažino ratų greitį priklausomai nuo to, kokia jėga vairuotojas spaudė stabdžių pedalą, jie veikė dėl paprasčiausios trinties. Kadangi didėjo automobilių greitis ir atsirado automobilių lenktynės, kuriose buvo svarbu ne tik greitis, bet ir automobilio manevringumas bei gebėjimas stabdyti prieš posūkius, todėl pradėta ieškoti efektyvesnių stabdymo metodų. Tuomet pradėtos naudoti dvi stabdymo technikos, kurios pagerino stabdymo efektyvumą ir sutrumpino stabdymo kelią. Pirmoji iš jų yra ribinio stabdymo technika, kuomet patyrę vairuotojai spausdavo stabdį iki slydimo ribos, tačiau stengdavosi išlaikyti maksimalų automobilio ratų sukibimą su danga. Antroji technika yra kadencinio stabdymo (pulsuojančio stabdymo), kuomet vairuotojai stabdžio pedalą spaudinėjo pulsuojančiai, kad apsisaugotų nuo slydimo ir stabdytų maksimaliu efektyvumu. Šios dvi stabdymo technikos vėliau buvo panaudotos tobulinti stabdžių sistemas.

  • Transportas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (1990 žodžių)
  • Universitetas
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 811 KB
  • Stabdžių antiblokavimo sistemos
    10 - 2 balsai (-ų)
Stabdžių antiblokavimo sistemos. (2016 m. Birželio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/stabdziu-antiblokavimo-sistemos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 02 d. 20:11