Stabdžių valdymas


Transporto konspektas.

Automatinis stabdžių valdymas. Optimalus stabdymas. Funkcinė ABS schema. Stabdžių valdymo elektros grandinių schema.


Pirmųjų mechaninių automatinių automobilio stabdymo sistemų patentų paraiškos buvo pateiktos jau trečiajame dešimtmetyje, o veikiantys įrenginiai pagaminti 40-ųjų metų pradžioje. Dabar prie šio darbo grįžtama technikoje įvykus kokybiniam šuoliui – išvysčius mikroelektroninę technologiją.

Be ABS, automobilyje pasirodė ir kitos su stabdžių panaudojimu susijusios sistemos. Tai elektroninis diferencialo blokavimas EDB, traukos kontrolės TKS bei automobilio valdymo dinamikos DVS sistemos. Įrenginys EDB pagerina važiavimo saugumą ir automobilio traukos savybes važiuojant slidžiu keliu, į įkalnę ar pradedant važiuoti. Sistema TKS automatiškai neleidžia prasisukti vienam ar keliems varantiesiems ratams, kai jiems perduodamas per didelis sukimo momentas ir, esant per mažam sukibimo koeficientui (x, neleidžia ratams praslysti automobilio važiavimo kryptimi. Dinamikos valdymo sistema padidina automobilio stabilumą posūkyje, t. y. saugo važiavimo trajektoriją, kai ratai slysta.

Mikroprocesorius nuolatos įvertina ratų sukimosi dažnio jutiklių duomenis. Jei jutiklis pateikia informaciją, kad jo ratas lėtėja labiau negu kiti, tai reiškia, kad lėtėjantis ratas gali būti blokuotas. Tada mikroprocesorius siunčia į hidromazgą signalą, kad šio elektromagnetinis vožtuvas būtų privertas ir slėgis šio stabdžio hidraulinėje grandinėje nedidėtų. Siurblys dirba ir didina slėgį pagal pedalo padėtį, vožtuvų padėtį nusako mikroprocesorius.

  • Transportas Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 5 puslapiai (871 žodis)
  • Kolegija
  • Transporto konspektai
  • Microsoft Word 83 KB
  • Stabdžių valdymas
    10 - 5 balsai (-ų)
Stabdžių valdymas. (2016 m. Gegužės 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/stabdziu-valdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 02:15