Staklių modernizacija


Kinematiniai skaiciavimai. Pastumos mechanizmas. Stakliu nasumo skaiciavimas. Pneumatika modernizavimas. Velenas staklėms. Staklių pastūmos mechanizmai. Varikliai su pastuma elektriniai. Pastumos skaičiavimas. Stakliu nasumo formules. Elektro varikliai staklems.

Statybos kursinis darbas. Įžanga. Staklių paskirtis, techninė charakteristika, techniniai ypatumai. Staklių paskirtis ir vieta technologiniame sraute. Staklių techninė charakteristika. Pjovimo įrankių techninė charakteristika. Elektros variklių techninė charakteristika. Staklių pagrindinių mechanizmų aprašymas. Saugaus darbo reikalavimai. Patentinės ir referatyvinės literatūros apžvalga. Kinematiniai skaičiavimai prieš modernizaciją. Kinematinės schemos veikimas. Kinematiniai skaičiavimai. Stūmimo greičio analizė. Pastūma vienam peiliui įvertinant visą pjovimo galios panaudojimą. Stūmimo greitis įvetinant visą pjovimo galios panaudojimą. Stūmimo greičio skaičiavimas pagal apdirbto paviršiaus šiurkštumą. Staklių jėginiai skaičiavimai prieš modernizaciją. Staklių modernizacija. Pjovimo įrankio parinkimas, sąnaudų reikmės, galąstojų bei galandimo staklių skaičiavimai. Kinematiniai ir jėginiai skaičiavimai po modernizacijos. Staklių našumo skaičiavimas. Priemonės saugiam staklių darbui pagerinti. Modernizacijos efektyvumas. Išvados. Literatūra. Grafinė dalis.


Medienos apdirbimo pramonės produkcijos gamybos apimtis galima padidinti ne tik naudojant naujus medienos apdirbimo įrengimus, bet ir modernizuojant anksčiau sukurtus įrengimus.

Esamų įrengimų modernizavimas leidžia gerokai padidinti gaminamos produkcijos kiekį, pagerinti jos kokybę, nenaudojant papildomų gamybinių plotųbei darbo jėgos.

Dabartiniuose medienos apdirbimo staklėse yra naudojamos mechaninės, pneumatinės, elektrinės, hidraulinės ir kitos pavaros. Gaminamos staklės su programiniu valdymu, didėja jų darbo patikimumas.

šiuolaikinių obliavimo staklių stūmimo greitis siekia 100-150 m/min, darbo velenų skaičius padidėjo iki 6-. Medientodėl atsižvelgiant į šiuos reikalavimus tikslinga projektuoti naujas stakles bei modernizumūsų nagrinėjamos staklės cp6-10 priklauso sunkiųjų staklių grupei. Šios staklės turi pastūmos mechanizmą varomą nuo atskiro elektros variklio. Patūmos mechanizmas pakopinis. Reguliuojamas tik keiciant elektros variklio sukimosi gkorpusas pagamintas iš ketaus ir yra stačiakampio formos. Jame sumontuoti visi suportai, pavaros, pastūmos mechanizmai, priekinipasūmos mechanizmas yra pakopinis, varomas velenu. Jį sudaro rievėti pastūmos ritiniai, sumonpjovimo velenas skirtas suteikti ruošiniui nustatytą matmenį storio atžvilgiu. Pjovimo velene sumontuoti keturi peiliai. Pjovimo velepastūmos ir pjovimo mechanizmai turi būti sublokuoti taip, kad sustojus peilių velenui apsauginės durelės turi būti sublokuotos taip, kad jas atidarius išsijungia pastūmos bei pjovimo mechanizmai.

Ruošinio reversavimą galima atlikti tik esant pakeltiems apsauginiamiš kinematinės schemos matome, kad staklės cp6-10 turi pakopinį pastūmos mechanizmą. Jis varomas nuo elektros variklio m2, kuris per movą ir krumpliaračių bei grandininę pavarą varo pastūmos ritinius (velenai ix, x, xi,xii). Visų pastūmos velenų galuose sumontuotos žvaigždutės per kurias šie sukami nuo elektros variklio m. Peilių velenas per trapecinio diržo pavarą sukamas nuo elektros variklio m. Stalas gali būti perstumiamas aukčio atžvilgiu dviem būdais: sukant veleną xiii rankenėlės pagalba arba variklio m3 pagalba. Nuo elektros variklio m3 sukimosi judesys perduodamas per trapecinio diržo ir grandininę pavarą sraigpradžioje reikia rasti pastūmos ritinio sukimosi dažnį. Iš kinematinės schemos matome, kad tiek viršutinių tiek apatinių pastūmos ritinių sukimosi dažnis yra tas pats.

Sukimosi dažnis keičiamas tik elektros variklio pagalba, nes elektros variklis turi du sukimosi dažnius : 750 ir 1500 aps/min.

Staklių modernizacija. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/stakliu-modernizacija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 18:32