Stanislavskio ir Brechto vaidybos metodų palyginimas


Teatro analizė. Stanislavskio ir Brechto vaidybos metodų palyginimas.


Jau nuo Antikos laikų teatro ištakos yra siejamos su mimeziu – imitacija, pamėgdžiojimu. Pradedant renesansu ir baigiant natūralistų bei simbolistų teatru spektaklis buvo tarsi realybės reprezentacija. Iš natūralistinio teatro kuriamos realybės iliuzijos gimė Stanislavskio realistinė teatro samprata ir aktoriaus saviruošos būdas, kaip tą realizmą įgyvendinti. Vėliau atsiradęs avangardas atsisakė realybės reprezentacijos, iliuzijos ir sceninį pasaulį siūlė suvokti kaip subjektyvią žiūrovų vaizduotės kūrybą. Savotišką žiūrovų “kūrybą“, skatinimą mąstyti siūlė ir B. Brechtas, kuris “išrado” epinį teatrą ir taip pat iškristalizavo vaidybos metodą. Tiek Stanislavskis tiek Brechtas siūlė sistemą kaip “teisingai” anot jų turėtų vaidinti aktorius, kad įgyvendintų jų atstovaujamas teatro sampratas. Abu metodai labai skirtingi, prieštaraujantys vienas kitam; jų poveikis aktoriui taip pat ne vienodas. Šio darbo tikslas yra pristatyti ir palyginti šiuos du aktoriaus pasiruošimo būdus ir pamėginti pasvarstyti, kuris metodas yra naudingas, o kuris galbūt net “žalingas”.

Kartu su teatro sampratos kitimu nuolat keitėsi ir aktoriaus vaidmens kūrimo technikos. Šekspyro laikų teatre aktorius turėjo gerai išmanyti kalbą, groti bent vienu instrumentu, šnekėti ne daugiau nei leidžia rolė; Prancūzijos švietimo teatre aktorius įspraudžiams į rėmus, jis tampa ribota, perdėtai emocionalia figūra; Deividas Garikas (David Garrick), vienas žymiausių XVIII a. Anglijos teatro autoritetų, dramaturgas, puikus aktorius, scenografas ir teatro vadybininkas, jį (aktorių) nuo viso to išlaisvina ir atgaivina natūralumą, bei paprastumą. Tobulėjant pačio teatro suvokimui, tobulėjo ir aktoriaus vaidyba, todėl nenuostabu, kad vis atsirasdavo bandymų, mėginimų struktūrizuoti, sukonkretinti pačios vaidybos metodą. Ko gero dauguma gali sutikti, kad bene kokybiškiausiai tą padaryti pavyko K. Stanislavskiui.

K. Stanislavskis šiandien įvardijamas kaip teatro ikona, kažkada buvęs naujove, tikra teatrine revoliucija, dabar yra jau “susigulėjęs” ir nesunkiai analizuojamas, tačiau dar nepamirštas.

  • Teatras Analizės
  • 2015 m.
  • 6 puslapiai (1627 žodžiai)
  • Teatro analizės
  • Microsoft Word 27 KB
  • Stanislavskio ir Brechto vaidybos metodų palyginimas
    10 - 5 balsai (-ų)
Stanislavskio ir Brechto vaidybos metodų palyginimas. (2015 m. Gegužės 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/stanislavskio-ir-brechto-vaidybos-metodu-palyginimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 18:43