Steigiamos įmonės vietos parinkimas


Verslo skaidrės. Steigiamos prekybos įmonės vietos parinkimas. Paklausa. Lietuva. Knygyno Paklausa. Alaus paklausa. Konkurencija. Konkurencijos strategijos. Negali tavęs truputį mylėti. Arba myli, arba ne. Įmonių padėtis rinkoje. Norint išlikti lydere reikia veikti 3 frontais. Konkurencija. Konkurencija. Aglomeracija. Pasiekiamumas. Patalpa (pastatas, žemės sklypas). Patalpa. Įtakos (aptarnavimo) zona. Atlikus daugybę tyrimų, nustatyti tam tikri dėsningumai. Dedukcinis metodas. Empirinis metodas. PC parinkimas piniginiu atžvilgiu.


Vienas iš atsakingiausių ir kartu sudėtingiausių prekybos įmonės pradinių sprendimų – pasirinkti pačią optimaliausią vietą prekybai. Prekybos objekto sėkmė mažmeninėje prekyboje priklauso nuo 3V. 1V 2V 3V.

Mažm. prekybos objekto pasirinkimo klausimas gali iškilti dėl kelių priežasčių: Steigiant naują įmonę Siekiant atidaryti naują filialą.

Gyventojų skaičius ir jų perkamoji galia yra svarbiausi rodikliai, pagal kuriuos galima apskaičiuoti rinkos talpumą. Daugeliui įmonių svarbus ne gyventojų skaičius, o namų ūkių skaičius ir sudėtis.

Gyventojų perkamoji galia paprastai yra nustatoma tik netiesiogiai, pvz., remiantis SD duomenimis: Vidutinės vieno šalies gyventojo prekių pirkimo išlaidos.

Sunkiausia bendro rinkos potencialo nustatymo dalis yra nustatyti potencialių pirkėjų skaičių. Visuomet galime pradėti nuo bendro gyventojų šalyje skaičiaus – 3 mln. gyventojų. Eliminuojame gyventojus, kurie tikrai neskaito knygų (kūdikiai) – lieka 2,7 mln.

Vėliau eliminuojame vartotojų grupes, kurios tikrai nepirks produkto, šiuo atveju – nepirks knygų. Tai būtų neraštingi, neišsilavinę ir panašių grupių atstovai, kurie sudaro 33,3 proc. rinkos. Taigi, bendrasis rinkos potencialas apsiriboja ties 1,8 mln. gyventojų.

Jeigu 1,8 mln. Lietuvos gyventojų skaito knygas, vidutinis jų perskaito po 3 knygas per metus, kurių vidutinė kaina siekia 25 lt., tuomet bendras rinkos potencialas yra 135 mln. lt. (1,8 mln. gyventojų x 3 knygos x 25 lt.).

Paklausa tam tikrame rajone sukuria tam tikrą apyvartos koeficientą. Jis nekinta. Ir toje pačioje vietoje atsiradus daugiau konkurentų, potencialią apyvartą tenka dalintis su kitais konkurentais. Tai negatyvus veiksnys.

  • Verslas Skaidrės
  • 2014 m.
  • 66 puslapiai (1432 žodžiai)
  • Verslo skaidrės
  • MS PowerPoint 6969 KB
  • Steigiamos įmonės vietos parinkimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Steigiamos įmonės vietos parinkimas. (2014 m. Birželio 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/steigiamos-imones-vietos-parinkimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 12:03