Stereoregėjimo ir akių konkurencijos tyrimas


Psichologijos laboratorinis darbas.

Stereoregėjimo ir akių konkurencijos tyrimas.


Žmogus didelė dalį iš aplinkos gaunamos informacijos priima akimis. Akimis suvokiama informacija labai padeda oreantuotis aplinkoje, nes jomis perteikiamas erdvės pojūtis. Žmogaus gebėjimas suvokti objektu atstumą ar gylį – stereoregėjimas. Šis reiškinys sukuriamas konvergencijos proceso metu, kuris yra apibrėžiamas kaip pokytis tarp akių ašių, kintant atstumui. Gebėjimas atskirom akim gaunamą vaizdą sulieti į vieną vadinama binokuliniu regėjimu. Dėl šio proceso, galime stebėti vaizdą ir jis mums nesidvejina. (Martišius, 2008). Jeigu asmuo turi binokuliarinio regėjimo sutrikimą, kuris dažmiausiai vizualiai pasižymi vienos akies defektu, kaip pavyzdžiui viena akis žvairuoja į išorę, jis mato du atskirus vaizdus vienu metu. Objektų dvejinimasis vadinamas diplopija, ir jį labai gerai pavaizduotū šis paveiklėlis:

Stereoregėjimui toks matymas yra būtinas, nes be jo asmou mato „plokščią vaizdą“. Žmonės neturintys binokuliarnio regėjimo mato vina akimi arba monokuliariai- jie netiksliai suvokia erdvė, neturi stereoregėjimo, bet sugeba susioreantuoti formų, šešėlių pagalba.

Stereoregėjimo ir akių konkurencijos tyrimas. (2016 m. Balandžio 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/stereoregejimo-ir-akiu-konkurencijos-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 08:14