Stereotipai tarpkultūrinėje komunikacijoje


Komunikacijų referatas.

Įvadas. Tyrimo metodikos apžvalga. Tyrimo teorinis ištirtumas. Stereotipai tarpkultūrinėje komunikacijoje. Stereotipo samprata. Stereotipų formavimas komunikacijos procese. Stereotipai visuomenės sąmonėje. Stereotipų socialinės funkcijos reikšmė tarpkultūrinėje komunikacijoje. Tyrimo rezultatai ir jų analizė. Išvados. Literatūros sąrašas.


Tyrimo metodai: Mokslinės literatūros analizė, straipsnių paieška, kokybinio (apklausos žodžiu) tyrimo metodika.

Tyrimo tikslas. Atlikus kokybinį tyrimą atskleisti stereotipų įtaką žmonių gyvenime, išsiaiškinti, kaip empirinio tyrimo dalyviai vertina stereotipinį mąstymą.

Tyrimo etapai. 1. Pasirengimas tyrimui. 2017 metų balandžio - gegužės mėn. buvo nagrinėjama informacija savarankiško darbo tema, informacijos ieškojimas, suformuoti uždaviniai. Taip pat atlikta įvairių autorių mokslinės literatūros analizė ir pagal jos gautus duomenis sudaryti tyrimo instrumentai.

2. Tyrimo vykdymas. 2017 metų balandžio mėn. norint ištirti stereotipų įtaką žmogui buvo atliktas kokybinis tyrimas.

Atliekant kokybinį tyrimą buvo apklausti žmonės gyvenantys užsienio valstybėse arba buvę išvykę į kitas šalis. Tyrimas atliktas 2017 metų gegužės mėnesį. Pusiau struktūrizuoto interviu metu žmonėms buvo pateikta 16 klausimų (žr. priedą nr. 1). Pateikti klausimai yra susiję su stereotipais Pusiau struktūrizuoto interviu instrumentas sudarytas pačių tyrėjų. Kiekvieno tyrimo instrumento pradžioje pateiktas kreipimasis į respondentą. Jame trumpai nurodoma, kodėl ir kam atliekamas šis tyrimas.

3. Gautų tyrimo rezultatų analizė. 2017 metų balandžio mėn. buvo analizuojami 2017 metų gegužės mėnesio pradžioje tyrimo metu gauti duomenys, atliekamas jų aptarimas, kuriame lyginami tyrimų rezultatai.

4. Galutinis darbo užbaigimas. 2017 metų balandžio mėn. formuojami 2017 metų gegužės mėnesio pabaigoje gauti duomenys, formuluojamos tyrimo išvados, padedančios suvokti stereotipų įtaką.

Tyrimo etika. Tyrimo metu buvo laikomasi pagrindinių etikos principų: privatumo išlaikymo, geraširdiškumo, teisingumo bei teisės gauti reikiamą informaciją. Respondentai buvo atrinkti atsitiktiniu būdu, nesiremiant naudos ar patiklumo veiksniais. Respondentas pats galėjo pasirinkti, ar laisva valia sutinka dalyvauti tyrime. Atsisakymo atveju nebuvo reiškiami nusiskundimai, nebuvo taikomos nuobaudos, todėl dalyviai neturėjo baimės jausmo ir nerimo. Prieš pateikiant apklausą dalyviai buvo supažindinti su tyrimo vykdytoja ir tikslais. Respondentai davė sutikimą leidžiantį juos filmuoti ir naudoti tai mokslo tikslu.

Nepaisant „patvarumo“ stereotipas nėra amžinas. Jo formavimas susijęs su dviem veiksniais:

Stereotipai išreiškia emocianaliai nuspalvintą, individams bendraujant ir sąveikaujant gautą socialinę ir psichologinę patirtį. Jie pasižymi daugeliu savybių: vientisumu, pastovumu, konservatyvizmu, emocianalumu, racionalumu ir t.t. Turėdami šias savybes, jie atlieka įvairias funkcijas komunikacijos procese: aiškina žmogaus poelgius pateikdami paprastą ir aiškią informaciją apie jų sociokultūrinius ypatumus; numato galimus partnerio veiksmus komunikuojant; formuoja asmeninio elgesio bendraujant su partneriu pagrindus.

Orientacinė funkcija. Kuriant stereotipus sukuriamas supaprastintas aplinkinio pasaulio vaizdas, paremtas tam tikrais stereotipais, padedančiais suklasifikuoti įvairias socialines grupes ir atskirus individus pagal išankstinį numatymą ir taip tikėtis iš jų atitinkamo elgesio. Pavyzdžiui, sutikus čigoną, daugelis neabejos, kad iš jo galima laukti apgaulės ar klastos. Todėl toks nusistatymas iš anksto suformuoja ir atitinkamą elgesį šios etninės grupės atžvilgiu. Taigi stereotipai padeda „suskirstyti“ socialinę aplinką ir atskiras socialines grupes bei individus ir taip supaprastinti svetimos kultūros priimtinumą.

,,manau stereotipai nėra gerai nei tau nei aplinkiniams, kad susidaryti nuomonę apie kažkokį žmogų. Išankstinė nuomonė nėra gerai, nes tai trukdo Jūsų tolimesniam bendravimui“ [1]

,, Stereotipai nėra labai blogai, nes padeda išsaugoti tradicijas, bet iš dalies yra ir blogai, nes kai dirbi darbe sunku dirbti komandoje“ [2]

  • Komunikacijos Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Evelina158
  • 28 puslapiai (6073 žodžiai)
  • Kolegija
  • Komunikacijų referatai
  • Microsoft Word 63 KB
  • Stereotipai tarpkultūrinėje komunikacijoje
    10 - 1 balsai (-ų)
Stereotipai tarpkultūrinėje komunikacijoje . (2017 m. Birželio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/stereotipai-tarpkulturineje-komunikacijoje.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 14 d. 10:24