Strateginė analizė Alita


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Strateginė analizė. AB „Alita“ pristatymas. Aplinkos analizė. AB „Alita“ teisinė - politinė aplinka. Socialinė aplinka. Vartotojų analizė. Rinkodaros ir pardavimų analizė. Konkurentų analizė. Įmonės analizė. Gamyba. Darbuotojai ir organizacinė struktūra. Personalas. Ryšys su personalu. Produkcija. Marketingas. Swot analizė. Strategijos formulavimas. AB “Alita” verslo tikslai ir jų įgyvendinimo būdai. Vizija. Misija. Produkto rinkos strategija. Konkuravimo strategija. Portfelio strategijos. AB „Alita“ pagrindinė veiklos strategija. Strategijos įgyvendinimas. Literatūra.


Šio darbo tikslas yra apžvelgti AB „Alita“ veiklą, pateikti šios įmonės strateginę analizę, apžvelgti AB „Alita“ vartotojus, konkurentus, artimiausius bei tolimesnius įmonės tikslus, bei darbo pabaigoje pateikti strategijos įgyvendinimą. Taip pat supažindinti su AB „Alita“ verslo plėtra Lietuvoje ir ypatumais užsienyje.

Įmonę AB „Alita“ pasirinkome nagrinėti dėl šių priežasčių:

- ji yra gerai žinoma vietinėje rinkoje;

- ji turi pripažinimą tarptautinėje arenoje;

- jos prekinis ženklas yra ganėtinai stiprus;

- neblogi veiklos rezultatai ir gerai organizuota prekyba leidžia daryti prielaidą, kad įmonės prekinio ženklo vystymo strategija pasižymi gerai apgalvota koncepcija;

- internete radome pakankamai informacijos, kuri leido plačiau išanalizuoti šią įmonę.

Įmonė AB „Alita“ turi savo apibrėžtą veiklos srytį, konkrečius tikslus, veiklos modulį ir reikalingo pasirengimo darbuotojus. Per savo įmonės gyvavimo metus Lietuvoje sugebėjo sukurti savo klientų ratą ir užimti stabilias pozicijas alkoholinių gėrimų rinkoje. Nusistovėjusi planavimo, organizavimo ir kontrolės sistema leidžia įmonei ir toliau sėkmingai dirbti ir išlaikyti stabilią padėtį.

Ši informacija mums leido labiau įsigilinti į AB „Alita“ veiklą bei pateikti įmonės strateginę analizę bei strategijos įgyvendinimą.

1963 m. įkurta Valstybinė Vyno Gamykla, pradedamas gaminti vaisių vynas. Po daugiau kaip 20 metų įmonėje gaminamas vynuogių vynas, nealkoholiniai gėrimai, putojantis vynuogių vynas taip pat koncentruotos obuolių sultys. 1995 m. Valstybinė firma „Alita” perregistruota į akcinę bendrovę.

Stipriųjų gėrimų gamybos pradžioje - išleidžiamas brendis ALITA. Nuolat atnaujinant jau turimą įranga, o taip pat ir įdiegiant naujas technologijas prasiplėtė gaminių asortimentas nuo vaisių vyno iki tauriųjų gėrimų tokiu, kaip samanė ar viskis. 1999 m. įdiegus kokybės valdymo sistemą, atnaujinamas alkoholinės produkcijos eksportas į užsienio šalis. 2003 m. lapkričio mėnesį – ALITA pirmoji alkoholio gamybos bendrovė Lietuvoje, išleidusi savo vardu pagamintą konjaką. Iki 2003 metų birželio 1 dienos „Alitoje“ iš viso buvo pagaminta 655,4 mln. butelių įvairių alkoholinių gėrimų. Iki tos pačios datos „Alita“ pagamino ir 128,2 mln. butelių nealkoholinių gėrimų. 2004 m. sausio mėnesį įmonę privatizuoja AB „Anykščių vynas“. [1]

AB „Alita“ produkcijos vartotojai yra privatūs namų ūkiai t.y. pavieniai asmenys ar asmenų grupės, kurie įsigyja prekes asmeniniam vartojimui, taip pat įmonės, turinčios licencijas prekiauti alkoholiniais gėrimais. AB „Alita“ įmonės vartotojais gali būti įvairaus amžiaus ir su įvairiomis pajamomis žmonės. Kiekvienas vartotojas galės išsirinkti prekių tiek pagal amžių ir poreikius, tiek pagal turimų pinigų kiekį.

Daugiausiai dėmesio įmonė skiria esamų lojalių vartotojų poreikių tenkinimui. AB „Alita“ gaminamus gėrimus vertina vartotojai, vynų žinovai bei ekspertai, kurie vis dažniau renkasi kokybiškus, brangesnius gėrimus. Todėl vis dažniau perkamas žinomas putojantis vynas, o ne gazuotas vyno gėrimas.

Vartotojų apsisprendimą įsigyti AB „Alita“ produkcijos lemia tai, kad įmonė labai rūpinasi gaminamos produkcijos kokybe, įvairove bei stengiasi efektyviai aptarnauti vartotojus [5].

Vienas AB “Alita” iš uždavinių - patenkinti vartotojų poreikius. Bendrovės vartotojų rinka yra didelė. Ji savo produkcija aprūpina ne tik šalies vartotojus, bet eksportuoja ir į užsienio šalis. Todėl įmonei yra būtina tirti rinką, kadangi taip ji sužino, kokie vartotojai perka? Kokiais kiekiais? Kada perka? Kur ir kokius gėrimus daugiausiai perka?

AB “Alita” vartotojus galima suskirstyti į:

Tiriant vartotojus pagal geografinį segmentavimą yra pastebima, kad skiriasi jų poreikiai, atsižvelgiant ir į kainą, ir į gėrimų asortimentą. Regionuose yra parduodama daugiau stiprių vynų, degtinės, manoma, jog tai lemia neaukšta kaina.

Šampanizuotas vynas yra populiariausias tarp 20 – 45 metų moterų. Šio segmento gyvenamoji vieta – miestai, pajamos yra vidutinės ir aukštesnės. Manoma, jog vartotojai šį gėrimą renkasi, dėl aukštos kokybės už palyginus žemą kainą. Kalbant apie putojančius vynus, nepaisant propogandos, žmonės dar nelabai skiria natūralios fermentacijos nuo nenatūralios, o jei skiria tai nekreipia dėmesio, todėl manoma, kad dėl žemos kainos šis gėrimas yra populiarus jaunimo tarpe.

Vartotojų grupė – vyrai, turintys vidutines arba aukštas pajamas, mielai renkasi stipriuosius gėrimus – tai: viskius, brendžius ir konjakus. Didžiausi šių gėrimų pardavimai pastebimi, miestuose.

Kadangi AB “Alita” -vienintelė įmonė Lietuvoje gaminanti natūralios fermentacijos putojantį vynuogių vyną, senolių gamybos tradicijas turinti gaminį "Samanė" bei vienintelį lietuvišką vardą turintį konjaką “Alita” nesunku pirmauti alkoholinių gėrimų rinkoje.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 33 puslapiai (5416 žodžių)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 70 KB
  • Strateginė analizė Alita
    10 - 7 balsai (-ų)
Strateginė analizė Alita. (2015 m. Birželio 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/strategine-analize-alita.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 08:56