Strateginis marketingo valdymo planas


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Teorinė dalis. Kas yra rinkodara ir kas rinkotyra? Marketingo strategijos samprata bei marketingo komplekso strategijos. Marketingo strateginė analizė. Marketingo komunikacijos naujovės kaip keičiasi vartotojai? Analitinė dalis. Uab „Kūrybos sodas“ pristatymas ir klientai. Uab „Kūrybos sodas“ PEST analizė. Uab „Kūrybos sodas“ konkurentai bei įmonės ateities vertinimas. Uab „Kūrybos sodas“ esamos marketingo strategijos apžvalga. Marketingo startegijos pagal tikslinę rinką alternatyvų vertinimas. Uab „Kūrybos sodas“ marketingo komplekso elementų strategijos pasirinkimas. Reklamos išdėstymo laike strateginės alternatyvos pasirinkimas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Temos aktualumas. Kiekviena įmonė šiandieninėje visuomenėje turi greitai reaguoti į išorės pasikeitimus, kad galėtų efektyviai bei tikslingai teikti paslaugas bei prekes pagal vartotojų poreikius, o tai nurodo marketingas. Norint sėkmingai valdyti įmonės marketingą, reikia susikurti tikslingą marketingo strategiją. Literatūroje pateikiama daug teorinio pobūdžio marketingo taikymo pavyzdžių, kuriuos galima panaudoti, vertinant ir analizuojant konkrečios įmonės veiklą bei jos segmentus. Dauguma autorių teikia įvairius marketingo strategijos kūrimo planus bei siūlo metodus jiems įgyvendinti. Taigi natūralu, jog UAB „Kūrybos sodas“ marketingo įgyvendinimo bei strategijos kūrimo principai nėra galutiniai, todėl juos nagrinėjame kaip aktualų strateginį marketingą konkrečiai organizacijai.

Darbo rezultatai: Darbas susideda iš dviejų dalių: marketingo strategijos kūrimo teorinių aspektų, įmonė analizės bei marketingo strategijos kūrimo.

Pasak R. Uznienės (2011) pradedant pažintį su rinkodaros ir rinkotyros samprata, reikėtų išsiaiškinti ir analogizuoti marketingo sampratą, nes Lietuvos tyrėjų ir verslo specialistų nuomonių kontekstai studentams neretai kelia klausimą. Rinkodara ir rinkotyra ar marketingas? Kurią sampratą vartoti?

Rinkodaros procesas (marketing process) – tai rinkos galimybių analizė, tikslinių rinkų pasirinkimas, rinkodaros komplekso sukųrimas ir rinkodaros vadyba.

Personalas - sprendimai dėl dirbančiųjų skaičiaus, atsakomybės laipsnio sprendimų priėmimo procese, įgaliojimų, kvalifikacijos; priemonės lojalumui užtikrinti.

( Remtasi Algio Gaižučio Vilniaus universiteto marketingo teorijos paskaitų konspektais.2004)

Tikslai – pagrindinis tikslas, pagrįstas pagrindiniais teiginiais apie organizacijos paskirtį, kompetenciją bei vietą pasaulyje (Stoner A. F., 2000).

Lengvinti įmonės tikslų ir uždavinių perkėlimą į veiklos struktūrą, pavedant užduotis padaliniams

įmonės gaminamos produkcijos atitikimu į rinkos struktūrą;

Tikslas – būsena, kurią organizacija stengiasi pasiekti (Stoner A. F., 2000).

Bandant atskleisti marketingo komunikacijos naujoves, tenka kalbėti apie naujus vartotojų poreikius, naujas žiniasklaidos galimybes, technologijų vystymąsi, įvairias madas ir daugelį kitų dalykų. Labiau įsigilinus tenka suprasti, kad reikia atsižvelgti ir į visuomenės bei visu technologijų vystymosi tendencijas ir ateities perspektyvas. Po terminu „vartotojas“ marketinge, slepiasi ne kas kita kaip tiesiog paprastas žmogus, visuomenės narys. Jo bendravimo ir vartojimo įpročiai, prisirišimas prie tam tikrų daigtų ar prekės ženklų, požiūris į reklaminę informaciją, laisvalaikio leidimo būdai priklauso ne tik nuo asmeninių savybių, taip pat labai glaudžiai siejasi su plačiosios visuomenės ir bendruomenių problemomis, situacija, iššūkiais.

Globalizacijos akistatoje šie iššukiai yra gana dažnai bendri daugeliui šalių ir siejasi su aplinkosauga, ekonomikos plėtra, religijos evoliucija ir vertybių kaita. Tačiau skirtingi miestų, šalių, ar net pasaulio regionai turi savo individualią socialinę ir kultūrinę aplinką, kuri lemia vartojimo įpročius, tad marketingo virtuvėje dažnai tenka ieškoti specifinių prieskonių tinkančių vienos ar kitos šalies ar rušies vartotojui. Svarbiausia pradėti nuo to, kas abiems yra bendra.

Daugybė sociologinių tyrimų ir statistinių ataskaitų kalba apie sparčius visuomenės pokyčius bei jų poreikių kitimą. Produktų kųrėjams ir marketingo specialistams tenka atkreipti dėmesį į plika akimi matomus tokius visuomenės pokyčius, kaip palaipsniui ilgėjantis gyvenimo laikotarpis, t.y. ilgėjanti gyvenimo trukmė. Taip pat vėlyvesnis vaikų gimdymas, sparčiai didėjantis karjeristų skaičius. Pavyzdžiui, Švedijos statisitikos departamento duomenimis, apie 40 proc. namų ūkių sudaro vienas žmogus. Lietuvos statistikai nerimauja dėl dėl didėjančių santuokų nutraukimo skaičiaus ir mažėjančio gimstamumo. Į šiuos pokyčius marketingo spečialistai ne tik dažnai atsižvelgia, bet ir pradeda vis labiau kreipti dėmesi.

Taip pat geras pavyzdys yra žaislų pramonė. Štai žaislų pramonėje kuriami žaislai taip vadinamiems KGOY (psichologų terminas, kuriuo įvardijami anksti suaugusiais tampantys vaikai, angl. „kids going older young“). Ta pati žaislų ir mados industrija kuria produktus taip vadinamiems KIDULTDS (terminas paremtas žodžių žaismu angl. „adult“ – suaugęs, „kid“ – vaikas), tai yra vaikiškai besielgiantiems ir nostalgiją vaikystei jaučiantiems suaugusiems.

Pasižvalgius po skirtingų pramonių sektorius, tokių tendencijų aptiksime ir daugiau, kitų taip pat ilgai ieškoti nereiks – rūpestis naminiais gyvūnais, šeimos vertybės, asmeninė saviraiška. Svarbu tai, kad visas šias visuomenės raidos tendencijas marketingo guru ir korporacijų departamentai kinkosi ne nišinių produktų kūrimui ir pasinaudoja vienišumo jausmo plitimu kokiai nors reklaminiai kampanijai sukurti. Šie pokyčiai pakankamai žymiai lemia didžiųjų korporacijų, tokių kaip „Procter & Gamble“, „Nokia“, „Nestle“, „McDonald‘s“ marketingines startegijas.

Strateginis marketingo valdymo planas. (2015 m. Spalio 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/strateginis-marketingo-valdymo-planas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 18:23