Strateginis planavimas Coca cola pavyzdžiu


Vadybos kursinis darbas. Uab „Coca-Cola HBC Baltic“ profilis ir vystymosi gairės. Uab „Coca-Cola HBC Baltic“ potencialo vertinimas. Išorinės aplinkos vystymosi scenarijų sudarymas. Uab „Coca-Cola HBC Baltic“ strategijos formavimas.


Vidutinis darbuotojų skaičius ženkliai išaugo 2010 m., kuomet uždarius gamyklą Estijoje, PET butelių gamyba buvo perkelta į Alytų. Minėtais metais darbuotojų skaičius išaugo beveik 35%. Tačiau 2011 m. pradėjus įgyvendinti gamybos ir valdymo procesų optimizavimą, darbuotojų skaičius sumažėjo.

Kaip matyti iš „Coca-Cola HBC Baltics“ pelningumo rodiklių, įmonė gerina savo veiklos rezultatus nepaisant didelės konkurencijos gėrimų rinkoje. Gaiviųjų gėrimų rinkoje, kai daugelis konkurentų siūlo panašius produktus, ypač svarbu išskirti gaminamų produktų privalumus ir pritraukti kuo daugiau lojalių vartotojų.

Taip pat „Coca-Cola HBC“ savo pagrindiniu konkurentu laiko ir UAB JUSILTA. Bendrovė įsteigta 1998 m. ir vartotojams siūlo gana platų produkcijos asortimentą: 4 rūšių sirupą, per 70 rūšių gaiviųjų gazuotų ir negazuotų nealkoholinių gėrimų, mineralizuoto vandens bei 9 % maistinį actą įvairių išfasavimų plastikinėse pakuotėse. Įmonė taip pat siūlo įvairių talpų PET butelius, kuriuos pati ir gamina.

„Coca-Cola HBC“ strateginis tikslas – padidinti nuosavo kapitalo pelningumą (ROE) iki 12 proc. ir 10 proc. padidinti gaiviųjų gėrimų pardavimo apimtis Lietuvoje 2014 - 2016 metais. Siekiant užimti dar didesnę Lietuvos gaiviųjų gėrimų rinkos dalį, strategijos įgyvendinimo metais bus siekiama vykdyti aktyvius marketingo veiksmus ir efektyvinti pardavimų organizavimą su HORECA (viešbučiai, restoranai, kavinės).

Kaip minėta, pagrindiniai pagrindiniai „Coca-Cola HBC“ konkurentai yra UAB „Selita“ ir Ko bei UAB JUSILTA. „Coca-Cola HBC“ potencialo vertinimas atliekamas vertinant pagrindinius rodiklius, darančius įtaką strateginio tikslo siekimu (žr. 2 lentelę).

„Coca-Cola HBC“ potencialas – tai vidinė kompanijos galia įveikti konkurentus. Svarbu nustatyti tuos įmonės sėkmės veiksnius, kurie yra geresni nei konkurentų ir kurių lengvai ir greitai konkurentai imituoti negali. Todėl vertinant „Coca-Cola HBC“ potencialą, pasirinkti rodikliai buvo vertinami santykyje su konkurentais. Pvz., remiantis rinkos tyrimų bendrovės TNS Gallup duomenimis, „Coca-Cola HBC“ pagal išlaidas reklamai yra ne kartą patekusi į didžiausių reklamuotojų TOP 10. Tuo tarpu UAB „Selita“ ir Ko bei UAB JUSILTA TOP 10 dar nėra buvę nei karto. Todėl vertinant reklamos ir rėmimo kriterijų geriausias įvertinimas atitenka „Coca-Cola HBC“. Tuo tarpu UAB „Selita“ įvertinimas palyginus su „Coca-Cola HBC“ – vidutiniškai, UAB JUSILTA ir Ko – blogai. Pvz., vertinant asortimentą, įverčiu buvo pasirinktas asortimento gylis ir plotis. Tokiu principu buvo vertinami likusieji rodikliai, kurių įvertinimui buvo remtasi analizuojamų įmonių interneto svetainėmis, pranešimais spaudai, publikacijomis internete.

Remiantis „Coca-Cola HBC“ potencialo analize, įvardintos kompanijos kertinės kompetencijos ir trūkumai (žr. 3 lentelę).

Išskirtinis „Coca-Cola HBC“ privalumas – gerai žinomi kompanijos ir jos gaminamų produktų prekių ženklai, pripažinta kokybė, didelis marketingo komunikacijų ir investicijų biudžetas. Didžiausi kompanijos trūkumai - aukštesnė nei pagrindinių konkurentų produktų kaina ir darbuotojų kvalifikacijos bei motyvacijos stoka.

Lietuvos ekonomika gana stabiliai auga. Augimas prognozuojamas ir sekančiais metais pagrinde dėl eksporto plėtros ir atsigaunančios vidaus paklausos.

Prognozuojama, kad vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis šalyje didės. Jį lems gerėjanti šalies ekonominė padėtis, didėjanti darbo pasiūla ir kvalifikuotų darbuotojų trūkumas.

Aukštas nedarbo lygis yra viena opiausių šalies problemų šiuo metu. Prognozuojama, kad ateinančiais metais nedarbas Lietuvoje mažės, nes ekonomika auga, steigiasi naujos įmonės, sukurdamos naujas darbo vietas.

Lietuva priskiriama prie mažų mokesčių šalių, tačiau mokestinė aplinka nėra stabili. Artimiausiais metais tikėtini įvairūs mokesčių pakeitimai, nes valstybės biudžeto deficitas dar didelis.

Pasaulyje atlikti vartotojų įpročių tyrimai rodo, kad keičiasi vartojimo kultūra. Vis daugiau vartotojų renkasi natūralesnius negazuotus, be sintetinių priedų gėrimus.

Prognozuojamas įmonių inovatyvumo augimas, nes inovacijų diegimas finansuojamas ES struktūrinių fondų lėšomis. Be to, inovacijos yra viena iš pagrindinių priemonių sėkmingam verslui plėtoti.

Dėl ekonomikos augimo ir griežtėjančių reikalavimų kokybei padidės paklausa naujoms technologijoms. Šiandienos verslo pasaulyje technologijos yra vienas esminių konkurencinio pranašumo veiksnių.

Vadovaujantis veiksnių tarpusavio priklausomybės logine schema, sudaryti optimistinis ir pesimistinis scenarijus bei išnagrinėtos jų teikiamos galimybės ir keliamos grėsmės (žr. 5 lentelę).

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (4025 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 517 KB
  • Strateginis planavimas Coca cola pavyzdžiu
    10 - 5 balsai (-ų)
Strateginis planavimas Coca cola pavyzdžiu. (2015 m. Spalio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/strateginis-planavimas-coca-cola-pavyzdziu.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 04:36