Strateginis planavimas organizacijose


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Esamos situacijos analizė. Uab“Nimfeja“Charakteristika. Uab „Nimfeja“ misija, vizija, strateginiai tikslai. Uab „Nimfeja“ PEST analizė (makroaplinkos veiksniai). Šakinės aplinkos analizė. Uab “Nimfėja” vidinė aplinkos analizė. Uab „Nimfeja“ SSGG (SWOT) (mikroaplinkos veiksniai). Išvados ir rekomendacijos. Literatūra.


Temos aktualumas. Spartėjant globalizacijos procesui, svarbu reaguoti į aplinkos pasikeitimus ir prisitaikyti. Norint išlikti rinkoje ir joje žaisti atsiranda būtinybė vadovavimo kompetencijas papildyti strateginio planavimo įgūdžiais. „Kad organizacija pasiektų tikslą, jos vadovai apie galimybes ir besikeičiančių sąlygų poveikį turi mąstyti strategiškai“. Norint pradėti strateginius pakitimus, vadovai privalo atidžiai stebėti išorinę aplinką bei pažinti savo organizacijos vidinę terpę, kad nuspręstų, kurios rūšies strateginių pakitimų imtis. Ši strateginio planavimo tema svarbi ne tik organizacijų vadovams, bet ir visam personalui. Taip pat daugelis autorių (Bryson, 1988; Keller, 1983, Peterson, 1999; Austin, 2002 ir kt.) mano, kad strateginis planavimas yra ypač svarbus įrankis organizacijos efektyvumui pasiekti. Ši tema aktuali visiems būsimiems vadovams, kurie atsakingi už organizacijos veiklą, o kad ji būtų sėkminga reikia įsisavinti strateginio planavimo teorines žinias.

Šis rašto darbas yra apima planavimą, jo etapų ir rūšių detalizavimą bei plano pavyzdžio pateikimą. Svarbiausia darbo dalis – strateginio planavimo esmė ir reikšmė, kuri šiame darbe bus detaliai aprašoma ir lyginamos kelėtos autorių nuomonės. Rašant šį darbą buvo pasitelkta mokslinės literatūros analizė. Didžioji dalis literatūros tai strateginio planavimo konspektas iš įvairių autorių knygų, taip pat naudojami Lietuvos bei užsienio autorių moksliniai straipsniai ir disertacijos strateginio planavimo ir vadybos srityje.

UAB“Nimfeja“ yra ribotos atsakomybės civilinės atsakomybės privatusis juridinis asmuo. Šios įmonės turtas yra atskirtas nuo akcininkų turto. Įmonėje negali būti daugiau kaip 100 akcininkų. Įmonė gali būti visuotinio akcininkų susirinkimo nutarimu reorganizuota ar likviduota.

UAB”Nimfeja” – „Pizza Jazz“ restoranų tinklas dirbantis viešojo maitinimo sektoriuje net 20 metų. Pagrindiniai įmonės veiklos tikslai – vykdyti gamybinę, komercinę veiklą, teikti paslaugas, gauti pelną. Restoranai per tą laiką susikūrė ir užsitikrino vietą konkurencingoje rinkoje, kurie randasi dviejuose miestuose: Viniuje, Kaune. Per tuos metus susikūrė 11 „Pizza Jazz“ restoranų ir vienas „Myako“ japonų restoranas (11).

UAB „Nimfeja“, susikūrusiai 2001 m. spalio 18 d., priklauso dalis „Pizza Jazz“ tinklo restoranų, tai yra 6 restoranai, esantys Vilniuje, 6 restoranai esantys Kaune. UAB „Nimfėja“ pagrindinė veikla yra susijusi su restoranų valdymu, jų aprūpinimu (maisto patiekalų gamyba, tiekimas, aptarnavimas ir kt.). Į „Pizza Jazz“ meniu yra įtraukta apie 150 įvairių patiekalų: picų, antrųjų patiekalų, salotų, desertų, kokteilių, kuriuos, atsižvelgdami į kliento pageidavimus, gamina virtuvės darbuotojai, o kuria gamybos technologai.

Šiuo atveju, galima išskirti keletą įmonės veiklų – vienas iš jų gamyba (iš tarpinio produkto, šiuo atveju maisto produktų, kuriuos gauname iš tiekėjų, yra pagaminamas galutinis produktas (patiekalas), kuris pateikiamas vartotojui), ir prekyba (cigaretės, sultys, alkoholiniai gėrimai), ir aptarnavimas – kuris „Pizza Jazz“ restoranuose užima vieną iš svarbiausių vietų.

Šiuo metu įmonėje dirba apie 400 darbuotojų, tačiau jų skaičius nuolat kinta.

Pagrindinę vartotojų grupę sudaro restoranų klientai. Kiekvienas restoranas, daugiausiai atsižvelgiant į jo geografinę padėtį, kuria vis skirtingą įvaizdį (be abejo nenukrypdamas nuo bendros idėjos) pagal lankytojų poreikius. Iš visų restoranų pagal įvaizdį labiausiai išsiskiria Pizza Jazz „traukinys“ – kuriame vyrauja traukinio tematika su juo pačiu restorano viduje, bei Pizza Jazz „Lėktuvas“ – kuriame taipogi yra lėktuvas. Visi kiti restoranai skiriasi tik skirtingais interjerais, nes stilius išlaikomas panašus.(11)

Restoranų grupė „Pizza Jazz“ per 2009 metus pasiekė apie 20 mln. litų apyvartos ir lyginant su 2008 m., kuri buvo apie 25 mln. litų, matome, kad apyvarta sumažėjo 20 procentų.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 19 puslapių (3596 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 55 KB
  • Strateginis planavimas organizacijose
    10 - 3 balsai (-ų)
Strateginis planavimas organizacijose. (2015 m. Birželio 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/strateginis-planavimas-organizacijose.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 13:40