Strateginis tarptautinio verslo valdymas


Vadybos referatas.

Įvadas. Tarptautinio verslo samprata. Strateginio valdymo samprata. Strateginio valdymo trūkumai ir pranašumai. Strateginiai sprendimai. Strateginio valdymo procesas. Išvados. Literatūra.


Darbo praktinis reikšmingumas ir pritaikymo galimybės; strateginį valdymą galima taikyti įmonėse,siekiant pagerinti valdymo procesą.

Darbo struktūra ir apimtis – 16 psl.

Tarptautinio verslo sąvoka yra naudojama bendrai apibūdinti visus komercinius sandorius (privačius ir valdžios, pardavimų, investicijų, logistikos ir transportavimo), kurie vyksta tarp dviejų ar daugiau tautų. Paprastai privačios kompanijos atlieka tokius sandorius dėl pelno; vyriausybės - dėl pelno ir politinių priežasčių. [Daniels, J., Radebaugh, L. Sullivan, D.,2007] Tai taikoma visoms šio verslo veikloms, kurios apima tarpvalstybinius sandorius dėl prekių, paslaugų ar išteklių tarp dviejų ar daugiau valstybių. Ekonominių išteklių sandoriai apima kapitalą, įgūdžius, žmones ir pan. tarptautinės gamybos fizinėms prekėms ir paslaugoms, tokioms kaip finansai, bankininkystė, draudimas, statybos ir t.t. (Joshi, Rakesh Mohan, 2009)

Šiuo paaiškinimu ir yra parodomi esminiai tarptautinio verslo požymiai:

Tarptautinis verslas yra skirtas tam tikriems produktams sukurti ir realizuoti (tarptautinio verslo turinį apibūdina konkretaus produkto ar produktų sukūrimas ir jų realizavimas, taigi tarptautinis verslas, kaip produktų kūrimo ir realizavimo procesas, yra apibrėžtinas pasinaudojant produktus bei jų paskirtį, kokybę ir kiekybę apibūdinančiais matais);

Atsižvelgus į visas autorių mintis galima sudėlioti tam tikrus momentus, kurie padėtų lengviau supranti pačią strategijos sąvoką. Galima teigti, kad strategija – tai:

Organizacijos strategiją išreiškia ne vien jos tikslinė orientacija, bet taip pat veiksmai ir priemonės apsibrėžtiems tikslams įgyvendinti. Tikslai – tai teiginiai, ko reikia verslui, kad jis būtų sėkmingas. Kuo konkretesnės įmonės strategijos, tuo lengviau apibrėžti tikslus. Paprastai tikslai orientuojami į tokius dalykus: finansines pajamas, rinkos pasidalinimą, naujo produkto įvedimą, patobulinimo efektyvumą, kaštų taupymo programas, konkurentų pašalinimą ir t.t. (Vengrauskas, 2008; Vasiliauskas, 2001)

Apibendrinant, galima teigti, kad bet kuri organizacija yra įkuriama tam tikru tikslu. Šie tikslai gali būti trumpalaikiai arba nukreipti į plėtrą ir pan. Bet kuriuo atveju organizacijos stengiasi juos įgyvendinti, valdydamos procesus, išteklius, prisitaikydamos prie besikeičiančios aplinkos ir t.t. Kokiais principais grindžiama įgyvendinimo politika, kokie įmonės tikslai - tokia yra ir įmonės strategija. (Bosas, 2004)

Apmąstant galimus ateities įvykius ir aplinkybes, galima įmonei rasti būdų, kaip paveikti būsimą pelną;

Įmonė, turinti ir vykdanti nuoseklią strategiją, gali daug efektyviau valdyti įmonę, tinkamai išdėstydama savo išteklius.

Išleidžiama daug pinigų strategijai formuluoti, kurie sparčiai keičiantis verslo aplinkybėmis ir atsirandant būtiniems įmonės pasikeitimams, negrįžta;

Jeigu pirminiai sprendimai yra neteisingi neprireikia vykdyti neadekvačios rinkai strategijos. (Vengrauskas, 2008)

Žinoma, suvokus, kad strategija turi ir privalumų, ir trūkumų iškyla klausimas, ar ji reikalinga. Tada reikėtų atsižvelgti, ko yra daugiau – naudos ar nuostolių. Kaip matome, privalumų yra ganėtinai daugiau, tačiau viskas priklauso nuo strategijos suformulavimo ir įgyvendinimo. Jei organizacija nesugeba susikurti tinkamos strategijos, tai ji ir nesugebės pasiimti teikiamos naudos.

  • Vadyba Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (2828 žodžiai)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 26 KB
  • Strateginis tarptautinio verslo valdymas
    10 - 8 balsai (-ų)
Strateginis tarptautinio verslo valdymas. (2016 m. Gegužės 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/strateginis-tarptautinio-verslo-valdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 00:25