Strateginis valdymas NAMŲ DARBAS


Vadybos namų darbas. Įvadas. Įmonės pristatymas. Įmonės istorija. Išorinės aplinkos analizė. Pest analizė. Šakos konkurencingumo analizė pritaikant Porterio penkių konkurencinių jėgų modelį. Išorinių veiksnių įvertinimo matrica. Strateginių grupių matrica. Vidinės aplinkos analizė. AB „Rokiškio sūris“ įmonės vertybės, kultūra. Įmonės finansinė analizė. Vidinių veiksnių įvertinimo matrica. Ssgg analizė. Išvados ir rekomendacijos. Išvados. Rekomendacijos. Literatūros sąrašas. Priedai.


Šiuolaikiniame skubančiame ir lekiančiame pasaulyje , kiekviena organizcija vykdydama savo veiklą susiduria su tam tikromis problemomis. Viena iš jų yra būtinybė išsilaikyti tarp konkurentų, kita būti pranšesniems už konkurentus norint pasiekti maksimumo. AB „Rokiškio sūris“ yra pieno perdirbimo įmonė. Nors ši įmonė yra kone didžiausia ir moderniausia tarp konkurentų , tačiau jos valdymo strategija nėra tobula, nes nepasiekia didelio atotrukio nuo konkurentų. Taigi šio darbo tikslas būtų – atlikti AB „Rokiškio sūris“ strateginę aplinkos analizę.

AB „Rokiškio sūris“ misija – yra trumpa ir aiški , tik šioje misijos formuluotėje manyčiau nereikėtų vartoti žodžio profesionalai , esant panašiamee lygmenyje kaip konkurentai.

Patobulinta įmonės misija autorės požiūriuyginant su konkurentais:

Patikimi sveikos, natūralios ir kokybiškos pieno pramonės gamintojai.

Taip suformuluota misija skamba daug patraukliau , nes šiuo metu yra labai populiaru viskas kas yra natūralu bei sveika. Nesiremčiau AB „Vikyškių pieninė“ misija , nes nelabai isivaizduju kaip pieno produktai gali būti gurmaniški. Paskaičius jų misiją susidaro įspudis , kad įmonė formuluodama misiją nepagalvojo apie šį žodį.

Andrew Campbellas yra pasiūlęs misijos formuluočių įvertinimo metodą, kuomet siųloma atsakyti į dešimt klausimų, kurie yra vertinami balais. Atsakymas „ne“ – 0 balų, atsakymas „taip“ – 2 balai, atsakymas „iš dalies“ – 1 balas. 15 balų laikoma labai geru įvertinimu, mažiau nei 10 – formuluotė turi būti tobulinama (Korsakienė, Grybaitė, 2012).

Išvados: Taigi remiantis Andrew Campbellas modeliu galima teigti , kad AB “Rokiškio sūris” misija yra tikrai silpna( nes surinko 9 balus) ir ją reikia tobulinti.

PEST analizė yra dažniausiai atliekama besiruošiant kurti įmonę užsienio šalyse aba plečiantis į kitas rinkas ir norint nustatyti tos šalies makro aplinką. PEST analizė yra naudinga strateginio planavimo priemonė, kuri gali leisti suprasti rinkos kritimo ir augimo veiksnius, potencialias ir tiesiogines operacijas bei verslo poziciją.

Socialiniai – skirtingose šalyse socialiniai ir kultūriniai veiksniai įmones veikia skirtingai , dėl to yra labai svarbu , kad šis faktorius būtų apsvarstytas. Verta pagalvoti apie : vartotojų pomėgius , pagrindinę realigiją, požiūrį į ekologiškus produktus ar paslaugas.

Technologiniai – technologinis išsivystimas yra būtinas norint buti kompetetingam rinkoje. Naudinga pagalvoti ar įmanoma pagarminti produktą ar paslaugą pigiai bei geros kokybės, ar praktikuojamas kitoks bendradarbiavimas su klientais , ar siūlomi naujoviški produktai.

Išvados: Atlikus PEST analizę , galima teigti , kad dabar nepalankiausia pieno pramonės gamyboje yra politiniai veiksniai , bei besiklostanti dabartinė situacija (AB „Rokiškio sūris“ nebeveža prekių į Rusiją), dėl to labai sumažėjo pajamos. Socialiniai veiksniai – pagrindinis yra vartotojų polinkis į įvairias ligas bei alergijas. Ekonominiai veiksniai – pagrindinis jų yra pieno supirkimo kainos, kadangi kainos sumažėję tai leidžia įmonei parduoti produktus mažesnėmis kainomis. Technologiniai veiksniai sudaro galimybę didinti gaminių skaičių nekeliant kainos.

Ši grėsmė yra žema, kai įmonės turi geriausias rinkodaros, valdymo, gamybos ir darministravimo praktikas.

nuspręsti, ar bendras visų penkių jėgų stiprumas leidžia įmonei uždirbti palankią maržą. (Korsakienė, Grybaitė, 2012)

Pieno pramonė yra iš tų verslo sričių , kuri gali būti pelninga tik tuo atvėjuu jei yra vykdoma masto ekonomikos politika. Siekiant pagaminti kuo daugiau produktų už mažesnius kaštus , reikia nuolat atnaujinti įrangą, o tai yra labai brangu. Todėl naujo konkurento įėjimo barjierai į rinką yra labai dideli. Vartotojai gali laisvai rinktis iš didžiulės pasiūlos.

Pieno pramonėje pagrindinėv žaliava yra pienas. Kadangi Lietuvoje pieno tiekėjų yra labai daug , jų derėjimosi galia yra labai žema.

Kadangi pieno produktai yra trumpo vartojimo prekė, ją realizuoti reikia labai greitai. Pagrindiniai gaminių pirkėjai yra didieji prekybos centrai tokie kaip : MAXIMA , RIMI , NORFA , IKI. Dėl šios reito realizavimo priežasties , pirkėjų derybinė galia yra labai aukšta.

  • Vadyba Namų darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (3786 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos namų darbai
  • Microsoft Word 101 KB
  • Strateginis valdymas NAMŲ DARBAS
    10 - 5 balsai (-ų)
Strateginis valdymas NAMŲ DARBAS. (2015 m. Lapkričio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/strateginis-valdymas-namu-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 18:13