Stresas ir jo įveikimo būdai


Psichologijos referatas. Įvadas. Stresas. Streso rūšys. Streso rizikos faktoriai. Streso stadijos pagal G. Seljė. Streso simptomai ir požymiai. Streso įvertinimas. Distresas. Streso įveikimo būdai. Streso valdymas. Elgesio valdymas ir kontrolės jausmas. Pozityvus mąstymas. Malonumas ir bendravimas su draugais bei artimaisiais. Išmokite šypsotis. Naudingi patarimai. Išvados. Literatūros sąrašas.


Mes visi esame skirtingi ir mūsų organizmas labai nevienodai reaguoja į įvairius aplinkos veiksnius. Bet vienas dalykas mums yra bendras – kiekvienas gyvenime esame susidūrę su stresinėmis situacijomis. Visa, tai kas sutrikdo mūsų fizinę ir emocinę ramybę, sukelia atsakomąją reakciją. Būtent tokia reakcija ir vadinama stresu. Žodis „stresas“ reiškia įtampą. Medikai stresą įvardija kaip reakciją, kuri visiškai nuslopina žmogaus gebėjimą susidoroti su vienokia ar kitokia problema. Stresu gali tapti tiek teigiami įvykiai – vestuvės, naujas darbas, įkurtuvės, tiek ir neigiami gyvenimo įvykiai – laidotuvės, mylimo žmogaus netektis, finansinis žlugimas, skyrybos ir pan. Bet kokiu atveju žmogus patiria psichologinę reakciją, išvedančią jį iš pusiausvyros.

Dabar daug kalbama apie stresą ir apie jo daromą žalą žmogaus gyvenimo kokybei bei sveikatai. 75 – 90 proc. Žmonių kreipimosi į gydytojus atvejai susiję su stresu. Stresą yra išgyvenęs kiekvienas iš mūsų, tai neišvengiama. Gamta yra numačiusi, kai stresas organizmui netgi naudingas. Pavojaus akimirką žmogus privalo žaibiškai reaguoti ir veikti. Tuo metu organizme išsiskiria hormonai, kurie suaktyvina šias savybes.

Teigiamą stresą sukelia džiaugsmingi įvykiai, tada mobilizuojamos organizmo gyvybinės galios, o neigiamas stresas atsiranda esant negatyvioms, traumuojančioms aplinkybėms. Fiziologinis stresas pasireiškia kaip kūno reakcija į vienokią ar kitokią situaciją, o psichologinis atsiranda dėl informacinės perkrovos.

Darbas. Kai žmogus ant savo pečių užsikrauna per didelį krūvį, konflikuoja su kolegomis arba viršininku, bijo prarasti darbą.

Sveikatos būklė. Ligos, brangus gydymas, kenksmingi įpročiai – visa tai sudaro streso rizikos faktorių.

Emocinis nesaugumas. Jei žmogaus nepalaiko artimieji, jis nesijaučia saugus savo aplinkoje.

Šeima. Jei įvyksta skyrybos arba šeima iš viso nesukuriama, jei šeimoje nesutariama, ilgainiui tai taip pat sukelia stresą.

Psichologinės atakos. Tai gali būti asmeninės laisvės apribojimas, nuolatinės patyčios tiek šeimoje, tiek darbo kolektyve.

Pinigai. Stresinę situaciją gali sukelti ne tik pinigų stygius, bet ir jų perteklius.

G. Seljė, kalbėdamas apie stresą, mini bendrąjį adaptacinį sindromą, pasireiškiantį 3 stadijomis: nerimo, prisitaikymo ir išsekimo fazėmis. Pirmojoje stadijoje organizmas priešinasi, vyksta fiziologiniai pokyčiai. Antrojoje fazėje įgyvendinama adaptacija, jei tuo metu nebūna virusinių susirgimų. Trečiojoje fazėje, stresoriams veikiant toliau, pereinama i distresą (ilgalaikį, lėtinį), tada išsenka organizmo energinės atsargos, ir jis gali žūti. Laimė, kad trečioji stadija pasiekiama ne visada, bet šiuolaikinio miesto gyvenimas sukuria visas sąlygas distresui atsirasti. Labai dažnos stresų priežastys – emociniai dirgikliai. Visi patiriame nesėkmių, nusivilimų, artimųjų netekčių, materialinių sunkumų, gėdos ir kaltės jausmus, džiaugsmą, nuostabą.

  • Psichologija Referatai
  • 2015 m.
  • 13 puslapių (2136 žodžiai)
  • Kolegija
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 69 KB
  • Stresas ir jo įveikimo būdai
    10 - 6 balsai (-ų)
Stresas ir jo įveikimo būdai. (2015 m. Gegužės 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/stresas-ir-jo-iveikimo-budai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 14:41