Streso įtaka studentų mokymosi pasiekimams


Sociologijos kursinis darbas.

Santrauka. Įvadas. Streso įtaka mokymosi pasiekimams. Streso samprata ir jo priežastys. Streso įveikimas. Streso įtaka mokymosi pasiekimams tyrimas. Tyrimo metodai ir organizavimas. Tyrimo rezultatų analizė. Išvados. Literatūros sarašas. Priedai.


Skaičiau įvairių straipsnių, domėjausi streso veiksniais. Padariau išvadą, kad stresas yra normali kiekvieno žmogaus būsena, nuo kurios neįmanoma pabėgti. Pabandysiu išanalizuoti kiek stresas įtakoja studentų mokymosi rezultatus.Iškeliu sau tokius uždavinius: ar stresas turi įtakos mokymosi pasiekimams, palyginsiu vyrų ir moterų nuomonę apie patiriamą stresą.

Darbo objektas - Mokymosi pasiekimai priklausomai nuo streso įtakos.

Darbo tikslas - teoriškai ir empiriškai išanalizuoti kokią reikšmę stresas turi mokymosi pasiekimams.

Tyrimo charakteristika - Siekiant išanalizuoti streso įtaką mokymosi pasiekams, buvo atlikta anketinė Utenos Kolegijos studentų apklausa.

Tyrimo rezultatai leido padaryti tokias išvadas: studentas jaučia stresą, kai nebeatlaiko studijų spaudimo. Dažniausiai patiria protinį stresą, kurį sukelia didelis mokymosi krūvis, laiko trūkumas ir pan.. Jų nuomone stresas įtakoja ne tik sesijos rezultatus, bet ir asmeninį gyvenimą.

Tai kaip ištiktųjų stresas įtakoja mokymosi rezultatus ir kokybę išsiaiškinsiuatlikus tyrimą.

Studijos aukštojoje mokykloje yra reikšmingas gyvenimo įvykis studentams. Nors tai vieta, teikianti galimybę augti ir tobulėti, tačiau akademiniai reikalavimai, finansiniai sunkumai ir socialiniai reikalavimai studentams gali sukelti stresą. Jis būna susijęs su naujais iššūkiais ir sunkumais adaptuojantis prie akademinių krūvių, naujos socialinės ir fizinės aplinkos. Studentai yra specifinė socialinė grupė, kuri daugiausia dėmesio skiria mokymuisi, taip pat nemaža jų dalis derina mokslą su darbu. Jie patiria stresą daugelyje akademinio ir asmeninio gyvenimo sričių (Jolita Dudaitė 2014, p. 633–647).

Fiziologinį stresą gali sukelti bet koks stiprus, netikėtas, ilgai trunkantis dirgiklis, pvz., didelė kaitra , stiprus atšalimas, fizinės pastangos, nesaikingas gyvenimo būdas, minimalus miego kiekis, mokymasis ir pan.

Emociniai (nerimas, baimė, depresija, panika ir kt.);

Fiziologiniai (galvos skausmai, nuovargis, nemiga, ir kt.);

Kognityviniai (išsiblaškymas, nedėmesingumas, ir kt.);

Elgesio (sustingimas, koordinacijos trūkumas, tyla, ir t.t.).

Mokymosi pasiekimams didelę įtaką daro nuovargis, baimė, įtampa, išsiblaškymas ir daug kitų streso požymių.

Studentas jaučia stresą, kai nebeatlaiko studijų spaudimo.Ruošiasi sesijai, o besimokant nesugeba susikaupti, neturi apetito, jaučiasi dirglus ir beviltiškas. Vadinasi studentą kankina prieš egzamininis stresas. Su tokiomis problemomis susiduria daugelis sesijai besiruošiančių studentų. Žemas savęs vertinimas, netinkamas laiko paskirstymas, įtemtas egzaminų tvarkaraštis dažnai išveda jaunus žmones iš psichologinės pusiausvyros, o tai dažniausiai atsispindi egzaminų rezultatuose, jaunuolių savijautoje ir elgesyje, nes nesinori rotacijoje atsidurti apačioje ir dar turėti skolą, kuri nepuošia gero studento vardo.

Streso įveikimas – tai pastangos sumažinti streso reakcijas ir neigiamą streso poveikį. Todėl daugelis tyrinėtojų mano, kad svarbiausias vaidmuo, įveikiant stresą, priklauso asmenybiniams veiksniams, tokiems kaip: ištvermė, optimizmas, sugebėjimas kontroliuoti situaciją bei veikti. Taip pat yra siūlomi tokie streso įveikimo būdai: fiziniai pratimai, atsipalaidavimas, meditacija, aerobika, tinkamai subalansuota mityba, reguliarus miegas ir t.t.

Anot Teilor, streso įveikimo būdai yra du:

1.Orientuota į problemų sprendimą (akistata su reikalavimais; socialinės paramos siekimas; planingas problemos sprendimas).

Streso įtaka studentų mokymosi pasiekimams. (2016 m. Balandžio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/streso-itaka-studentu-mokymosi-pasiekimams.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 14:11