Studentų patirtys, privalomai studijuojant nenorimas studijas


Sociologijos referatas. Sociologinė studentų studijavimo analizė. Situacijos analizė pagal corbin ir strauss grindžiamąją teoriją. Atviras kodavimas. Ašinis kodavimas. Atrankinis kodavimas. Išvados. Priedai.


Studijavimas nemėgstamas studijas – neretai pastebimas reiškinys. Dažnas nustemba išgirdęs, jog vienas ar kitas draugas yra patenkintas tuo, ką pasirinko kaip studijų dalyką. Nebūtų galima pasakyti, jog ši problema pasižymi naujumu. Tai galbūt išaukštinto individualizmo, globalizacijos ir itin plataus spektro pasekmė, jog šiuo metu pretenzijas dėl nepatenkinamų studijų galima išgirsti pastebimai dažniau, nei prieš gerus porą ar kelis dešimtmečius. Visi išvardinti reiškiniai skatina veržtis iš esamos aplinkos, keliauti, realizuoti save, nenusistovėti ties viena specialybe ar kokio nors tipo galimybe, tačiau išbandyti jas visas.

Anksčiau, ypač sovietmečiu, moksleiviai, baigę mokyklas, būdavo paskirti į atitinkamus universitetus, o vėliau – darbus. Taip buvo reikalauta įstatymų ir taip buvo nusistovėję, kaip gyvenimo būdas, kuriuo seka visi, siekiantys neiškristi iš visuomenės ritmo. Tačiau, šiandiena, išryškėjusi nenorimų studijų studijavimo problema, įgyja kitokio pobūdžio aktualumus, dėl kurių verta atlikti tyrimą. Vis dėl to, šis reiškinys yra problema. Užsiėmimas bet kokia nemėgstama veikla dažnai kelia stresą, demotyvuoja, neskatina tuo pačiu užsiimti ateityje. Tai patvirtino ir pasirinkta tyrimo dalyvė, kalbėjusi apie savo patirtį studijose.

Pasirinkto objekto prigimtis sociologinė, kadangi svarbu suprasti tiriamosios situaciją, veiklą įvairiose institucijose (šeimoje, universitete, darbe) ir santykius su jomis, remiantis Grindžiamąja Strauss ir Corbin sociologų teorija, taip pat analizuojant reiškinį ašiniu, atviru ir atrankiniu kodavimu.

Kad būtų suformuluota tyrimo problema, reikia sukonkretinti turimą kontekstą dėl norimų studijų studijavimo. Toks reiškinys nebūtų problema, kadangi studentai paprasčiausiai galėtų perstoti į jiems palankesnes specialybes. Tačiau, nors individualizmas ir laisvė tapo vertinamomis ideologijomis, neretas studentas neturi tokio pasirinkimo gyvendamas šeimoje, kurios narių tarpe vyrauja svarbios vertybės ar tam tikros taisyklės, kurių svarbu laikytis, antraip pasirinkimus lydės likusių šeimos narių nusivylimas, nepritarimas, pykčiai. Todėl, kaip tyrimo problema, pasirinktas toks teiginys: situacija, dėl kurios studentai yra priversti studijuoti nenorimas studijas. Kokios tos priežastys ir kaip dėl to jaučiasi studentai?

Iš šios suformuluotos problemos suprantama, jog tiriamasis studentas turėjo atitikti tam tikrus reikalavimus, kurie bus aptarti sekančioje temoje. Atliktas interviu buvo suskirstytas į konkrečias temas, kuriomis buvo sekama, tačiau patys klausimai buvo pusiau struktūruoti ir galėjo kisti atsižvelgiant į tiriamojo žmogaus reakcijas, išsilavinimą ar jo atsakymų kryptingumą. Temos įtraukė studijavimo nenorimų studijų priežastis, studento patirtis studijuojant ir studento patiriamus sunkumus dėl nenorimų studijų. Viso atlikto interviu tikslas buvo suprasti kaip studentai išgyvena studijas, kurių negali mesti ar pakeisti į kitas. Buvo siekiama atskleisti tiriamosios patirtis, savijautą studijų metu ir itin svarbu geriau suprasti patį reiškinį ir jo problematiškumą. Atliekant tyrimą pasirinkta rami kavinės aplinka, savaitgalio metu.

Toliau darbe bus pristatyta interviu analizė, pagal Grindžiamąją teoriją ir rezultatai, koduoti pagal ašinį, atrankinį ir atvirą kodavimus. Naudojamos sąvokos:

  • Sociologija Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (2872 žodžiai)
  • Universitetas
  • Sociologijos referatai
  • Microsoft Word 200 KB
  • Studentų patirtys, privalomai studijuojant nenorimas studijas
    10 - 9 balsai (-ų)
Studentų patirtys, privalomai studijuojant nenorimas studijas. (2015 m. Gruodžio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/studentu-patirtys-privalomai-studijuojant-nenorimas-studijas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 04:01