Studijų kokybė


Pedagogikos referatas. Universitetinių studijų kokybę lemiantys veiksniai. Įvadas. Universitetinių studijų ypatumai. Universitetinių studijų apibrėžtis. Universitetinių studijų pakopos ir formos. Universitetinių studijų kokybės teoriniai aspektai. Kokybės samprata aukštojo mokslo sistemoje. Studijų kokybės užtikrinimo reikmė ir galimybės. Studijų kokybės vertinimo aspektai. Vidinis studijų kokybės vertinimas. Išorinis studijų kokybės vertinimas. Universitetinių studijų kokybę lemiantys veiksniai. Mokymo proceso organizavimas. Mokymo metodai. Studentų noras studijuoti. Bendravimas tarp studentų ir dėstytojų. Tarptautiniai ryšiai. Studijų ištekliai. Išvados. Literatūra.


Temos aktualumas. Šiuolaikinės visuomenės raida neįsivaizduojama be švietimo sistemos, kuri turi užtikrinti galimybes kiekvienam visuomenės nariui įgyti vidurinį ir aukštąjį išsilavinimą Lietuva siekdama kuo efektyviau integruotis į Europos bendruomenę, siekia naujos mokymosi ir studijų kokybės.

Europoje ir pasaulyje kuriamos organizacijos, judėjimai ir iniciatyvos, kuriomis siekiama užtikrinti aukštojo mokslo kokybę (1998 m. UNESCO pasaulinės aukštojo mokymo konferencijos deklaracija, 1997 m. Lisabonos konvencija dėl kvalifikacijos pripažinimo ir kokybės užtikrinimo aukštajame moksle ir kt.).

Šiuolaikiniai universitetai vis labiau tampa asmens intelekto prusinimo ir kompetencijų ugdymo centrais, kuriuose koncentruojasi didžiausios intelekto pajėgos, generuojančios naujausias mokslo idėjas, kur nuolat atnaujinamos žinios ir vyksta nepertraukiama jų apytaka, perduodant jas studentams. Anot J. Ruževičiaus (2007), pagrindinė universitetinio mokymo misija – asmens ir visuomenės poreikių tenkinimas pažinimo plėtotės ir aukščiausio lygio kompetencijos užtikrinimo požiūriu. Universiteto misija gali būti įgyvendinama tik per studijų programas, kurios ir turėtų sudaryti sąlygas reikalingoms žinioms bei gebėjimams išsiugdyti.

Vidinė ir išorinė universitetinių studijų kokybė labai priklauso nuo aukštosios mokyklos strateginių nuostatų. Ypač svarbus konstruktyvus suinteresuotų šalių – studentų, dėstytojų ir darbdavių susitarimas dėl bendradarbiavimo ir visuomeniškai svarbių uždavinių. Dėstytojų ir studentų sąveika studijų proceso metu leidžia užtikrinti studijų proceso ir jo rezultatų (įgytų žinių ir įgūdžių) kokybę (Milišiūnaitė, Butkienė ir kt., 2010). Norint, kad studentai įgytų ne tik išsilavinimą ir specialybę, bet ir internalizuotų bendražmogiškas vertybes, reikia uoliai dirbti.

  • Pedagogika Referatai
  • 2013 m.
  • 28 puslapiai (6823 žodžiai)
  • Universitetas
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 62 KB
  • Studijų kokybė
    10 - 3 balsai (-ų)
Studijų kokybė. (2013 m. Birželio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/studiju-kokybe.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 05:59