Suaugusiųjų mokymosi ypatumai


Suaugusiuju mokymo ypatumai. Suaugusiuju ir vaiku ugdymo skirtumai. Suaugusiųjų kūrybiškumo ugdymas. Vaiku ir suaugusiu mokymosi skirtumai. Vaiku mokymosi ypatumai. Meistriškumas tai. Suaugusiųjų mokymosi skirtumai. Suaugusiuju mokymas kursinis. Meistriskumas -kas tai?. Suaugusiųjų motyvacijos ypatumai.

Pedagogikos referatas. Įvadas. Suaugusiųjų charakteristikos ir mokymasis. Poreikio mokytis atsiradimas. Motyvacija. Mokymasis per patirtį. Mokymosi aplinka – stimulas mokymuisi. Besimokančio suaugusiojo savarankiškumas. Individualūs mokymosi skirtumai. Suaugusiųjų mokymosi trukdžiai. Sėkmingo suaugusiųjų mokymosi prielaidos. Išvados. Literatūros sąrašas.


Žmonės, išsiugdę poreikį mokytis, užsitikrina ateities galimybes, išorinius trukdžius priima kaip iššūkį, kurį reikia įveikti bei pasižymi kūrybiškumu, nes pasisekimo negalime pasiekti be noro, kylančio iš širdies gelmių.

Todėl, siekdamos išryškinti, nuo ko priklauso tikslingas suaugusiųjų mokymasis, referato tema pasirinkome „Suaugusiųjų mokymo(si) ypatumai“.

TIKSLAS – pateikti pagrindinius suaugusiųjų mokymosi ypatumus, kurie lemia tiek asmeninį, tiek profesinį tobulėjimą.

UŽDAVINIAI:

1.Identifikuoti suaugusiųjų mokymosi ypatumus.

2.Atskleisti suaugusiųjų mokymosi trukdžius.

3.Pateikti sėkmingo suaugusiųjų mokymo(si) prielaidas.

METODAI – mokslinės literatūros studijavimas.

Suaugusiesiems mokantis, pasak Cross (1981), svarbu įvertinti individualių charakteristikų ir situacijos ypatybių visumą. Individualios suaugusiųjų charakteristikos gali būti skirstomos į tris individualias grupes:

-fizinę/fiziologinę,

-psichologinę, bei

-sociokultūrinę dimensijas.

Kiekviena iš šių dimensijų keičiasi žmogaus gyvenimo laikotarpyje: vienaip atrodo vaikai, kitaip - suaugusieji, skirtingais gyvenimo etapais yra skirtinga ištvermė, sveikata.

Skirtingų veiksnių ir charakteristikų įtaka akcentuojama ir Knox (1980) meistriškumo teorijoje, pasak kurios, žmogaus meistriškumas- tai galimybė tinkamai veikti, jei tik yra tinkamos sąlygos. Suaugusieji siekia tinkamai veikti įvairiose gyvenimo situacijose ir poreikis mokytis atsiranda tada, kai pastebi skirtumą kai tarp siektojo meistriškumo ir siekiamo meistriškumo. Skirtumas tarp turimo ir siekiamo lygmens kaip tik ir sudaro motyvacijos mokytis šerdį. Pasak šios teorijos, mokymuisi labai reikšmingi yra keli elementai. Tai- aplinka, bendroji kultūrinė nuostata, savastis, turima kompetencija, andragogo veikla, specifiniai reikalavimai gebėjimui veikti. Pastebima, kad Knox atskiria meistriškumą nuo kompetencijos, nors pagal apibūdinimą jie atrodo panašūs.

  • Pedagogika Referatai
  • 2012 m.
  • 17 puslapių (3940 žodžių)
  • Universitetas
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 33 KB
  • Suaugusiųjų mokymosi ypatumai
    10 - 1 balsai (-ų)
Suaugusiųjų mokymosi ypatumai. (2012 m. Balandžio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/suaugusiuju-mokymosi-ypatumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 12:53