Sunkvežimių stabdžių sistemos


Transporto referatas. Įvadas. Sunkvežimių stabdžių sistemos. Stabdžių paskirtis ir klasifikacija. Stabdžių mechanizmai, jų veikimo principai. Pneumatinė stabdžių pavara. Pneumatinės stabdžių pavaros agregatų konstrukcija. Hidraulinės stabdžių pavaros. Stabdžių antiblokavimo sistemos (ABSStabdžių su pneumatine pavara ABS. Stabdžiai – lėtintuvai. Išvados. Naudota literatūra.


Objektas – sunkvežimių stabdžių sistemos.

Tikslas - aptarti sunkvežimių stabdžių sistemų paskirtis, išnagrinėti kvalifikaciją, bei veikimo principus.

Krovininiuose automobiliuose dažniausiai naudojami trinkeliniai stabdžių mechanizmai. Pastaraisiais metais vis dažniau ir krovininiuose automobiliuose pradedami naudoti diskiniai darbo stabdžių mechanizmai.

Trinkelinio stabdžio mechanizmo būgnas sukasi kartu su ratu. Būgno viduje yra prie tilto korpuso šarnyriškai pritvirtintos trinkelės su frikciniais andėklais. Spyruoklės veikiamos, trinkelės remiasi į cilindro stūmoklius ar kumštelį. Spaudžiant stabdžio pedalą, slegiamas skystis į cilindrą arba pasukamas kumštelis, arba tarp trinkelių vietoje kumštelio įstumiamas kūgis. Atsiradusios jėgos išskečia trinkeles ir prispaudžia jas prie besisukančio būgno. Trinties jėgos dešniąją trinkelę stumia nuo būgno, o kairiąją spaudžią prie jo. Todėl dešnioji trinkelė vadinama pasyviąja, o kairioji aktyviąja. Dažnai aktyvioji trinkelė vadinama pirmine, o pasyvioji antrine. Aktyvioji trinkelė išvysto du kartus didesnį stabdymo momentą palyginus su pasyviąja. Todėl ji greičiau susidėvi. Kad trinkelių susidėvėjimas būtų suvienodintas, reikia, kad jų slėgis į būgną būtų kuo vienodesnis. Tai pasiekiama mažinant pasyviosios trinkelės ilgį. Galima būtų naudoti skirtingo skersmens ratų stabdžių cilindrus: didesnį pasyviajai trinkeliai, o mažesnį aktyviajai. Tačiau dėl konstrukcijos sudėtingumo to nedaroma.

Diskinuose stabdžiuose vietoj būgno įtaisomas metalinis diskas pritvirtintas prie rato stebulės. Abiejose jo pusėse įtaisomos trinkelės su frikciniais andėklais, valdomos stumokliais. Pastarieji slankioja cilindruose įtvirtintuose laikiklyje. Stabdant trinkelės iš abiejų pusių suspaudžia besisukantį diską. Stabdymo metu slenkant stūmokliams, deformuojami guminiai sandarinimo žiedai, atleidus stabdžio pedalą, skystis nebeslegia stūmoklių, ir jie, veikiami deformuotų sandarinimo žiedų grįžta į pradinę padėtį. Be to diskas beveik visada muša ašine kryptimi ir atstumia trinkeles į pradinę padėtį. Dylant trinkelių frikciniams andėklams, stūmokliai pasislenka arčiau disko. Taip automatiškai palaikomas vienodas tarpelis tarp trinkelių ir disko. Trinkelės kai kada lengvai liečia besisukantį diską, tačiau dėl to diskas nekaista ir trinkelių darbo amžius nemažėja. Diskiniuose stabdymo mechanizmuose trinkelės gali būti valdomos: vieno, dviejų, trijų ir keturių stūmoklių. Stūmoklio eiga mechanizme su slankiu laikikliu yra du kartus didesnė negu su įtvirtintu laikikliu. Diskiniai stabdymo mechanizmai yra neatversti (trinties jėgos veikia į disko atramas), nelabai efektyvus, bet labai stabilus. Jie daugiausia naudojami lengvuosiuose ir dideliuose krovininiuose automobiliuose.

  • Transportas Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (2808 žodžiai)
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 6461 KB
  • Sunkvežimių stabdžių sistemos
    10 - 9 balsai (-ų)
Sunkvežimių stabdžių sistemos. (2015 m. Lapkričio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/sunkvezimiu-stabdziu-sistemos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 16:42