Susisiekimo sistema Kursinis


Transporto kursinis darbas.

Duomenys projektavimui. Kursinio projekto uždaviniai. Nagrinėjamo prienų rajono bendrasis aprašas. Prienų rajono susisiekimo sistema. Geografinė padėtis. Klimatas. Susisiekimo galimybės. Prienų rajono transporto eismo kartograma. Maršrutų analizė. Maršrutų transporto eismo diagramos. Transporto eismo intensyvumo kartograma. Krovinių ir keleivių vežimo apimčių bei transporto darbo skaičiavimas. Krovinių ir keleivių vežimo apimtys. Transporto priemonių ridos apskaičiavimas. Transporto mazgų projektavimas. Kelio į asfaltbetonio gamyklą (AMG) eismo intensyvumas. Kelio į smėlio karjerą eismo intensyvumas. Automobilių kelių laidumo skaičiavimas. Teorinis automobilių kelių laidumas. Poilsio aikštelių projektavimas. Ilgalaikio poilsio aikštelės projektavimas. Trumpalaikio ir gražaus vaizdo poilsio aikštelės projektavimas. Racionalios kelio dangos konstrukcijos parinkimas. Projektinės apkrovos A nustatymas, kai koeficientai pastovūs. Išvados. Literatūra ir šaltiniai. Priedai.


3. Transporto priemonių (TP) vidutinis metinis paros eismo intensyvumas (VMPEI) svarbiausiuose nagrinėjamo rajono automobilių keliuose (rajono ribose, pagal TP tipus).

4. Krovinių susidarymo vietos ir šių vietų charakteristikos (smėlio ir žvyro karjerų vietos, asfaltinių mišinių gamyklos (AMG) vieta ir jos pajėgumas).

1. Aprašyti užduotyje nurodytą Lietuvos Respublikos rajoną, nustatyti svarbiausius rajono kelius ir sudaryti TP eismo diagramas.

2. Apskaičiuoti krovinių ir keleivių vežimo apimtis bei transporto priemonių ridą.

3. Prie krovinių susidarymo vietų (smėlio ir žvyro karjerų bei (AMG) suprojektuoti automobilių kelių sankryžas (ne mažiau kaip 3).

4. Keliui Nr. ____ apskaičiuoti automobilių kelių laidumą pagal esamus kelio parametrus ir kelio ruožo, einančio per gyvenvietę, laidumą.

5. Pagal individualią užduotį (varianto numerį) suprojektuoti poilsio aikšteles: vieną ilgalaikio poilsio ir vieną trumpalaikio poilsio.

7. Automobilių kelio ruožui su didžiausiu TP eismo intensyvumu apskaičiuoti ir parinkti racionalią dangos konstrukciją.

3. Nubraižyti suprojektuotas tris skirtingas automobilių kelių sankryžas, iš jų bent vieną skirtingų (dviejų ar daugiau) lygių.

5. Nubraižyti racionalią dangos konstrukciją automobilių keliui su didžiausiu eismo intensyvumu.

Prienų rajono savivaldybę sudaro 9 kaimo seniūnijos.

Lyginant su bendru Lietuvos miškingumu, Prienų rajono miškingumas yra vidutinis, jis sudaro 27,42 %. Vyrauja mišrūs ir spygliučių miškai. Didžiausi miškai – Prienų šilas, Balbieriškio miškas.

Gruntinio vandens lygis rajone nėra tolygus. Tai lemia pro teritoriją tekantis Nemunas. Gruntinio vandens gylis prasideda nuo 10 metrų, rajono pakraščiuose, gruntinį vandenį galime aptikti jau 5-10 metrų gylyje.

Kalbant apie vidutinę oro temperatūrą žiemos ir vasaros laikotarpiais, galime pamatyti nemažą temperatūros svyravimų amplitudę. Pateiktame temperatūrų žemėlapyje galime pamatyti, jog Prienų rajone aukščiausia vidutinė mėnesio temperatūra kinta nuo 20 iki 22 laipsnių Celsijaus. Skirtingai nei karščiausią mėnesį, žemiausia vidutinė mėnesio temperatūra kaip ir didžiojoje dalyje Lietuvos svyruoja tarp -9 ir -7 laipsnių.

Kaip matome iš žemėlapio žyminčio vidutinį įšalo gylį, Prienų rajonas patenka į zoną, kurioje įšalas tesiekia nuo 0,6 iki 0,8 metro.

Į Lietuvą neužklysta smarkūs vėjai, o jei tai būna – nutinka labai retai. Vidutinis vėjo intensyvumas Prienų rajone kinta nuo 3,5 iki 4 m/s. Vyrauja pietų bei pietryčių vėjai.

Prienų rajonas yra vidurio Lietuvoje. Teritoriją kerta keletas tarpmiestinių kelių. Tai pagrindinės transporto artertijos, kuriomis keliauja nemažai krovinių bei keleivių tarp didžiųjų Lietuvos miestų.

Vienas pagrindinių kelių kertantis rajoną, kelias A16 Lietuvos magistralinis kelias, jungiantis Vilnių ir Marijampolę. Kelio ilgis – 137,51 km. Šiame kelyje yra 5 „juodosios dėmės“. Konkrečiai Prienų rajone tęsiasi nemenka šio kelio dalis - 61,66 km. Taip pat rajoną kerta krašto kelias 129 jungiantis magistralę Vilnius – Kaunas – Klaipėda. Kelio ruožo ilgis Prienų rajone šio kelio yra beveik 16 km.

Taip pat į šį rajoną patenka ir dalis A5 kelio, kitaip vadinamo „Via Baltica“ jungiančio Kauną su Suvalkais. Kelio ilgis esantis nagrinėjamame rajone yra 45,9 km.

Verta paminėti, jog Prienų rajone yra nemažai vietinės reikšmės kelių.

Visi automobiliu keliai yra tinklas, kurį sudaro transporto mazgai tarpusavyje sujungti tiesėmis ar lankais. Optimizuojant susisiekimo keliu tinklą pirmiausiai ieškoma trumpiausio ir mažiausių sanaudų reikalaujančio maršruto, norint iš vieno taško pasiekti kitą tašką. Konkrečiai kalbant apie Prienų rajono kelių infrastruktūrą, galiu teigti, jog ji yra pakankamai išplėtota, kad pasiekti svarbiausius rajono taškus bei patogiai nuvykti į reikiamą vietą.

Susisiekimo sistema Kursinis. (2016 m. Balandžio 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/susisiekimo-sistema-kursinis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 00:00