Susisiekimo sistema


Susisiekimo sistemos kursinis. Apskritimines kreives elementai gelezinkeliai. Didziausias leistinas nuolydis gelezinkeliam. Projektinio intensyvumo skai2iavimas. Susisiekimo kursiniai. Apskritiminės horizontaliosios kreivės postumis. Maziausias zemes nuolydis nuo namo. Projektinės apkrovos a nustatymas. Matomumo kelyje nustatymas vertikaliose kreivėse. Susisiekimo sistemos kursinis sakiai.

Transporto kursinis darbas. Projektuojamo kelio kategorijos nustatymas. Projektinio vidutinio metinio paros eismo intensyvumo skaičiavimas. Paros eismo intensyvumas. Vidutinis savaitės paros eismo intensyvumas. Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas. Projektinis vidutinis metinis paros eismo intensyvumas. Projektuojamo kelio kategorija. Kelio trasos projektavimas. Kelio trasos koordinačių nustatymas. Tiesių ilgių skaičiavimas. Trasos posūkio kampų rumbai. Trasos posūkio kampai. Horizontaliųjų kreivių elementų parametrų nustatymas. Horizontaliosios kreivės spinduliai. Pereinamosios kreivės klotoidės parametrai. Pereinamosios kreivės klotoidės ilgiai. Pereinamosios kreivės kampai. Apskritiminės kreivės kampai. Apskritiminės kreivės ilgiai. Apskritiminės kreivės bisektrisės. Apskritiminės kreivės tangentės. Apskritiminės kreivės tangentės pailgėjimas. Bendros tangentės skaičiavimas. Apskritiminių horizontaliųjų kreivių postūmiai. Posūkio kampų, tiesių ir kreivių elementų žiniaraštis. Kelio trasos išilginio profilio projektavimas. Kelio dangos konstrukcijos projektavimas. Projektinės apkrovos a nustatymas. Matomumo skaičiavimas. Kelio žemės darbų žiniaraštis. Techniniai ekonominiai rodikliai. Brėžiniai. Kelio dangos konstrukcija. Kelio dangos konstrukcijos storiai. Kelio planas ir išilginis profilis. Kelio konstrukcijos skersinis profilis pk viražas. Kelio trasos plano elementai. Žemės tūrių pasiskirstymo grafikas. Literatūros sąrašas.


Kelio trasą projektuoju naudodamas tieses, apskritimines ir pereinančias kreives. Projektuojamas kelias tarp pradžios taško a ir pabaigos taško b turi būti kuo mažesnis. Tiesiant kelią atsižvelgiama į žemės reljefą, upes, ežerus, kitus kelius, geležinkelio linijas, miškus, gyvenamuosius namus. Reikia vengti ilgų tiesių kelio atkarpų, nes jomis važiuojant ilgai tenka žiūrėti į vienodus kelio elementus, ir vairuotojai greičiau pavargsta, o naktį labai akina priešpriešais važiuojantys automobiliai.

Kelio išilginis profilis - tai kelio ašies projekcija vertikalioje plokštumoje. Išilginis kelio profilis apibūdinamas projektine linija, kuri rodo būsimo kelio padėtį žemės paviršiaus atžvilgiu. Projektinę liniją sudaro tam tikro nuolaidumo projektinės linijos tiesės ir jas jungiančios įvairaus spindulio išgaubtosios ir įgaubtosios kreivės.

Vietos, kuriose kelias, iškasus gruntą, nutiesiamas žemiau žemės paviršiaus, vadinamos iškasomis, o ruožai, kur kelias nutiestas ant supiltos sankasos grunto, - pylimais.

Išilginis kelio profilis turi būti kiek galima mažesnis dėl saugaus eismo, eksploatacinių išlaidų. Projektinė linija turi derėti prie reljefo.

Didžiausias leistinas išilginis nuolydis yra 5%.

Mažiausias leistinas išilginis nuolydis yra 0,3% (išimtiniais atvejais gali būti mažesnis).

Susisiekimo sistema . (2012 m. Balandžio 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/susisiekimo-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 02 d. 20:03