Sveika gyvensena (3)


Sveikatos referatas. Sveikas protas – sveiko kūno pradžia. Asmens higiena. Žalingų įpročių atsisakymas. Sveika mityba. Sveikos mitybos piramidė. Mitybos režimas. Maisto medžiagų energinė vertė. Fizinis aktyvumas. Streso kontrolė. Medicininė priežiūra. Apibendrinimas. Literatūra.


Baltymai taip pat prisideda prie svorio didėjimo. Per didelis kalorijų kiekis ,taip pat ir per didelis baltymų kiekis skatina antsvorį. Baltymai negali virsti riebalais ir kauptis organizme, bet vykstant energijos apykaitai jei gali trukdyti sudeginti nereikalingus riebalus ir angliavandenius. Todėl blogai manome ,kad suvalgę didelį gabalą liesos mėsos, o jei dar ypač su makaronais, bulvėmis, miltų padažais ir panašiai išvengsime svorio padidėjimo. Norint išvengti svorio padidėjimo reikia skaičiuoti viso maisto kalorijas.

Liesa mėsa yra vertingesnė už riebią, kadangi riebi sunkiau virškinama ir turi daugiau kalorijų. Tad geriau vartoti liesą mėsą kaip avieną, vištieną, veršieną, jautieną, ožkos mėsą, stirnieną, elnieną. Saikingiau reiktų – antieną, žąsieną, kalakutieną, šernieną.

Iš dešrų gaminių geriau vartoti liesą sultinyje virtą dešrą, liesus mėsos konservus, liesos mėsos dešreles, mėsą drebučiuose, liesą šaltieną. Prisivengti riebių kraujinių dešrų, keptų dešrų, servelatų, mėsos salotų su majonezu, žąsies kepenų paštetų, kepeninių dešrų, jautienos dešrų ir t.t.

Žuvys ypač vertingos tuo, kad turi daug baltymų ir mineralinių medžiagų .Jas ruošti reiktų elektrinėse kepimo krosnelėse, virti garuose, rūkyti. Geriau vartoti upių ir ežerų žuvis kaip plekšnes, upėtakius, upių ešerius, menkes, paltusus, lynus, tunus starkius, kadangi jos liesos. Privengti ungurių, silkių, karpių, lašišų, skumbrių, šprotų.

Jie skirstomi i liesus, vidutinio liesumo, vidutinio riebumo, riebius, labai riebius ,grietinėlės ir riebios grietinėlės sūrius. Geriau vartoti neriebius sūrius (turi daug baltymų),liesus ( mažiau 10proc.riebumo) vidutinio liesumo(10 proc.), vidutinio riebumo(20 proc.),Saikingiau vartoti labai riebų sūrį (45 proc. riebumo),pjaustomąjį, tepamąjį. Grietinėlės sūrį (50 proc.), riebų grietinėlės sūrį ( 60-70 proc.).Taipogi su saiku vartoti plaką grietinėlę, grietinę, nenugriebtą pieną, kondensuotą pieną.

Geriausiai vartoti liesą 1,5-2 proc. riebumo ir praturtintą baltymais pieną, pasukas, biojogurtus, kefyrą, išrūgas, kefyrą, varškę. Suaugusiam žmogui per dieną patartina išgerti apie 300g pieno.

Kad mažėtų antsvoris, reikia kiek įmanoma apriboti riebalų kiekį. Virimui ir kepimui naudoti sviestą, margariną arba aliejų. Duonos aptepams geriau vartoti sviestą arba dietinį margariną.

Riebalai duoda dvigubai daugiau kalorijų negu angliavandeniai ir baltymai, todėl turime griežtai riboti savo maiste riebalų kiekį, kuris šiuo metu vis didėja. Suaugusieji suvartoja 1 g. riebalų vienam kilogramui kūno svorio. Ypač daug riebalų ir kalorijų gaunama valgant keptą džiūvėsiuose apvoliotą mėsą ar žuvį, bulvių traškučius ir gruzdintas bulves. Riebalai sunkų fizinį darbą dirbantiems žmonėms yra reikalingas kaip energijos tiekėjas. Su gausiu riebalų turinčiu maistu žmogus gauna ne tik energijos kalorijų forma, bet ir sočiųjų ir nesočiųjų riebalų rūgščių , kaip ir riebaluose tirpstančių vitaminų A, D, K, E. Riebalai organizme cirkuliuoja kaip maži lašeliai ir riebalų ląstelėmis nusėda kūne. Organizmas pats gamina glicerolį, sočiąsias ir nesočiąsias riebalų rūgštis, bet kažkurių riebalų rūgščių ,tokių kaip linolo rūgštis jis negamina, o gauna su maistu.

  • Sveikata Referatai
  • 2014 m.
  • 11 puslapių (3596 žodžiai)
  • Universitetas
  • Sveikatos referatai
  • Microsoft Word 252 KB
  • Sveika gyvensena (3)
    10 - 2 balsai (-ų)
Sveika gyvensena (3). (2014 m. Spalio 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/sveika-gyvensena-3.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 20:26