Sveikata ir aktyvumas


Sveikatos konspektas. Žmogaus genezė. Sveikatos rodikliai. Fizinis pajėgumas. Fizinis išsivystymas. Fizinis aktyvumas. Širdies treniruotumas. Judesiai ir judesių gaudyklė. Mes galime valdyti judesius tik dėl to , kad juos jaučiame tuo mes labiausiai skiriamės nuo tobuliausių robotų. Superkompencacijos fenomeno aiškinimas. Fiziniai pratimai. Treniruotė ratu. Svarbiausi du dalykai. Jėgos charakteristika. Jėgos vertnimas. Rufje – dikenso indeksas. Riebalų charakteristika. Riebalų funkcijos organizme. Baltymų charakteristika. Baltymų funkcijos. Angliavandenių charakteristika. Angliavandenių funkcijos. Vandens charakteristika. Vaisių ir daržovių charakteristika.


Mūsų rūšiai žmogų atrado Ričiardas Lytis. Hibičio vietovėjė prie omo upės, prietų Etiopijooje 1967metas.

Maždaug prieš 70tūkst metų visa žmonių populiacija sudarė nedaugiau kaip 2tūkst žmonių.

Maždaug prieš 60tūkst metų žmonių skaičius ėmė augti.

tai asmens genetinių „statybinių“ blokų visuma. Visą genomą sudaro ilga fragmentų eilutė, kuri suskirstyta į mažesnes pakarpas – chromosomas (23poros). Chromosomas sudaro apie 23tūkst genų, kurie valdo mūsų kūną ir vadovauja visoms jo funkcijoms. Šiuose genuse yra užkoduoti žarnyno virškinimo fermentai, ausų sieros rūšis, kraujo krešėjimo baltyma ir taip toliau.. –visi šie fiziniai požymiai daro žmogų tokį, koks jis yra.

Tam tikras žmogaus chromsomų modelis suteikia evoliucinį pranašumą, todėl jis plinta populiacijoje – tai natūrali atranka.

FIZINIS AKTYVUMAS – tai visuma aktyvių judesių, kuriuos per tam tikrą laika ir tam tikru intensyvumu atlieka raumenys ir sanariai, judesiai reikalingi žmogui ne tik praktiniams tikslams, bet ir sveikatai stiprinti. Žmogaus fizinės galimybes lemia organizmo prisitaikymą prie fizinio krūvio bei sukelti pokyčius, todėl su sveikata susijusius rodiklius labai svarbu nustatyti žmogaus funkcines galimynbes. Pagrindinis funkcijų galimybių rodiklis yra širdies susitraukimų dažnis.

Pagal poilsio dažnį sėdint galime apsritai įvertinti organizmo veiklos būklę. Jei vyrų pulsas retesnis nei 50 – puiku, jei retesnis kap 65- gerai, jei 66-75 – vidutiniškai, daugiau kaip 75 – blogai.

Širdies treniruotumas nustatomas pagal širdies ir kraujagylių, bei kvepavimo sistemų darbingumą. Papraščiausia įvertinti galime treniruotumą pagal dusimą lipant laiptais. Normalia sparta pakilkime į 4 aukštą ir pasitikrintume kaip kvepuojate. Jei kvėpuojate lengvai ir oro pakanka, o pulas 100 tvinksnių per mintutę – puiku. Retesnis kaip 120- gerai, retesnis kaip 140- patenkinamai, dažnesnis kaip 140- blogai.

Iš pradžių reikia vaikščioti iki 10 min pamažu ilginant laikč iki 30-50min (baigiantis 3mėn). pasitreniravus 2-3mėn galima pradėti bėgioti.

  • Sveikata Konspektai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 3 puslapiai (1720 žodžių)
  • Sveikatos konspektai
  • Microsoft Word 26 KB
  • Sveikata ir aktyvumas
    10 - 8 balsai (-ų)
Sveikata ir aktyvumas. (2015 m. Gruodžio 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/sveikata-ir-aktyvumas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 00:19