Sveikatą stiprinanti elgsena


Sveikatos referatas. Tikslai. Įvadas. Sveikatą stiprinanti elgsena. Asmens higiena. Žalingų įpročių atsisakymas. Sveika mityba. Fizinis aktyvumas. Miegas. Stresas. Imuninės sistemos stiprinimas. Išvados. Literatūros sąrašas.


2. Išsiaiškinti kokį poveikį žmogaus sveikatai turi asmens higiena ir kaip elgtis norint ją palaikyti.

3. Išsiaiškinti kokią žalą žmogaus organizmui daro žalingi įpročiai ir kaip elgtis norint jų atsisakyti bei kodėl tai būtina norint sveikai gyventi.

4. Išsiaiškinti kodėl žmogaus sveikatai ypač svarbi mityba ir ką vartoti norint sveikai gyventi.

5. Išsiaiškinti kodėl žmogui ypač svarbus fizinis aktyvumas ir kaip patartina juo užsiimti.

6. Išsiaiškinti kokią įtaką žmogui turi miegas ir kiek miegoti norint sveikai gyventi ir būti sveikam.

7. Išsiaiškinti kokią žalą žmogaus organizmui daro stresas ir kaip jo išvengti.

Taigi akivaizdu, jog norint sveikai gyventi ir propaguoti sveiką gyvenimo būdą reikia ir tinkamai elgtis bei įdėti nemažai pastangų puoselėjant savo ir kitų žmonių sveikatą.

Dažnai plauti rankas, ypač grįžus iš viešųjų vietų, kuriose lankosi daug žmonių, po tualeto naudojimo ar prieš maisto gaminimą taip pat kuomet rankos būna nešvarios ir žmogus jaučia diskomfortą.

Intymias vietas apsiplauti ne rečiau kaip du kartus per dieną.

Stengtis plaukus ir galvos odą plauti 1-4 kartus per savaitę, naudoti tinkamas ir nealergizuojančia priemones, pasirinkti tinkamas šukas.

Reguliariai kirpti nagus bei drėkinti odą, jei būtina naudoti antibakterinius kremus.

Taigi apibendrinus visą informaciją apie žalingų įpročių pasekmes sveikatai yra akivaizdu, jog norint siekti sveiko gyvenimo būtina atsisakyti visų kenksmingų mūsų sveikatai įpročių.

Maitindamasis žmogus gauna baltymų ir aminorūgščių, riebalų, angliavandenių, makroelementų, mikroelementų, vandens ir vitaminų. Minetos medžiagos įsitraukia į tūkstančius vystančių biocheminių reakcijų, virsta kitais biologiškai aktyviais ir gyvybei būtinais junginiais. Tai rodo, kad organizmas nuolat turi gauti tam tikrą medžiagų kiekį. Jei maisto medžiagų trūksta arba jų per daug, kinta normali medžiagų apykaita, atsiranda organizmo funkcijų sutrikimų, formuojasi maisto medžiagos stokos arba pertekliaus sukeliama patologija, todel silpsta sveikata. Žmogus, norintis to išvengti privalo laikytis normalaus masito raciono ir gauti šių medžiagų :

Žmones, kurie nori gyventi sveikiau ir puoseleja savo sveikatą turi žinoti apie fizinio aktyvumo naudą ir įtraukti fizinius pratimus į savo kiesdienį režimą, nes ištirta, kad :

Ilgainiui fizinis aktyvumas mažina panikos priepuolių simptomus;

Intensyvus fizinis aktyvumas gerokai padidina organizmo energijos lygį;

Fizinis aktyvumas padidina pasitikęjimą savimi, teikia daug teigiamų emocijų;

Patarimai kaip elgtis norint gerai išsimiegot ir laikytis kokybiško ir gerai sveikatai reikalingo miego režimo :

Vieta, kurioje miegama, turi būti kiek įmanoma patogesnė ir išvėdinta. Reikėtų vengti ekstremalios temperatūros kambaryje, taip pat šviesos ir triukšmo.

Todel propaguojant sveiką gyvenseną būtina stengtis patirti kuo mažiau streso sukeliančių situacijų ir atkreipti demesi į streso požymius bei juos pastebejus kuo greiciau juos pašalinti. Dažniausiai išskiriami streso požymiai yra šie :

Kadangi emocines įtampos išvengti praktiškai neįmanoma, todel labai svarbu išmokti ją sumažinti, kad ji nealintų psichikos ir viso žmogaus organizmo bei jo būsenos, o svarbiausia, kad palaikytų sveiką gyvenseną ir gerą sveikatą. Štai keletas patarimų, galinčių padeti įveikti įtampą bei sušvelninti reakciją į stresines situacijas :

Esant būtinybei paprašyti pagalbos aplinkinių, jais pasitiketi;

Daugiau laiko skirti sau ir savo sveikatos puoselejimui;

Nereikalauti ir nesitiketiketi per daug iš kitų;

Priimti aplinkinius tokius, kokie jie yra ir stengtis išvengti konfliktinių situacijų;

Išmokti džiaugtis smulkmenomis, šia diena, šia akimirka;

Taigi norint gyventi sveikai ir tureti nepriekaištingą sveikatą būtina išvengti streso. Neabejojama, kad pastangos išvengti stresinių situacijų yra nelengvos ir užima nemažai jegų ir laiko dirbant su savimi. Tačiau būtina taip elgtis siekiant sveikesnio gyvenimo būdo ir geresnės sveikatos.

Sveikam žmogui būtina palaikyti švarią asmens higieną, dažnai plauti rankas, reguliariai praustis ir naudotis dušu, keisti apatinį trikotažą, drėkinti odą.

Labai svarbus sveikos gyvensenos veiksnys yra fizinis aktyvumas. Tinkamas fizinis krūvis ramina nervų sistemą, padeda įveikti stresą, nerimą, depresiją, nemigą, todėl gerėja darbingumas ir emocijų valdymas.

Propaguojant sveiką gyvenseną būtina stengtis patirti kuo mažiau streso sukeliančių situacijų, nes stresas žaloja organizmą.

Imunitetas atsako už du svarbiausius mūsų organizmo procesus, todėl būtina jį palaikyti ir tinkamai elgtis, kad jis nenusilptų.

  • Sveikata Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 26 puslapiai (4992 žodžiai)
  • Sveikatos referatai
  • Microsoft Word 96 KB
  • Sveikatą stiprinanti elgsena
    10 - 10 balsai (-ų)
Sveikatą stiprinanti elgsena. (2015 m. Lapkričio 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/sveikata-stiprinanti-elgsena.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 22:13