Sveikatingumo paslaugų prieinamumo analizė


Verslo analizė.

Sveikatingumo paslaugų prieinamumo analizė.


Darbo problema: Koks Vilniaus miesto sveikatingumo paslaugų prieinamumas?

Darbo objektas: Sveikatingumo paslaugų veiksniai ir paslaugų svarba žmogui

Darbo tikslas: Ištirti sveikatingumo paslaugų prieinamumą Vilniaus mieste

Darbo uždaviniai:

1.Susisteminti mokslinės literatūros analizę, išskiriant sveikatingumo paslaugų sampratą ir jos jų svarbą žmogui;

3.Identifikuoti Vilniaus miesto sveikatingumo paslaugų prieinamumą vartotojams empirinio tyrimo analizės metodu.

4.Apibendrinti teorinės ir praktinės perspektyvų analizę pateikiant išvadas bei pasiūlymus.

1.Žmonių sveikatos ir gyvenimo kokybės suvokimas teoriniame lygmenyje.

Šiame skyriuje aptariamas sveikatos ir gyvenimo kokybės suvokimas teoriniu požiūriu. Jis atskleidžiamas pateikiant sveikatos sąvokos suvokimo, požiūrio raidos, žmonių sveikatingumo priemonių tikslų ir funkcijų aspektus. Atskirai išskiriamas sveikatingumo sąvokos nagrinėjimas, pažymint šios srities išskirtinumą ir svarbą šiuolaikinėje visuomenėje. Nagrinėjama užsienio ir Lietuvos autorių mokslinė literatūra ir šiuo pagrindu aptariami svarbiausi ir dažniausiai išskiriami vertinimai apie sveikatos ir sveikatingumo paslaugų suvokimą bei vertinimą. Identifikuojamos gairės, kurios sudaro pagrindą įvertinti sveikatingumo paslaugų poveikį žmogui ir veiksnius, kurie lemia jų efektyvumą ir paklausą. Pagrindinis analizuojamas aspektas- žmonių požiūris į savo sveikatą bei jos sveikatinimą, kuris turi didžiausią įtaką sveikatingumo paslaugų verslo efektyvumui arba verslo nuosmūkiui. Remiantis literatūra ir ją analizuojant, pateikiama susisteminta požiūrio į sveikatą poveikio įvertinimo metodika.

Holistinis požiūris į sveikatą- visuomėnes kaitos veiksnys

Tai atvėrė plačias galimybes sveikatingumo įmonių progresui – atsirado sporto renginiai, o vėliau ir kita sporto bei sveikatingumo industrija, pradėjusi naują sveikos visuomenės etapą. Atsirado įvairių naujų sveikatingumo paslaugų ir galimybių pasiekti vartotoją. Taigi, tobulėjant ir plečiantis sveikatingumo įmonių kanalams bei galimybėms paveikti vartotoją, požiūris į sveikatą žingsnis po žingsnio įgavo vis didesnę įtaką vartotojų pasirinkimams bei nuomonės formavimui, po truputį tapo neatsiejama visuomenės dalimi ir įvairių įmonių, organizacijų, idėjų ir ideologijų įrankiu.

įgyvendinti savo tikslus ir patenkinti poreikius, todėl sveikata yra kasdienio gyvenimo

Taigi, sveikos gyvensenos būtinumas yra įrodytas ir išnagrinėtas, o jo skatinimas turi vis plisti, didinant paslaugų kiekį, rengiant įvarius renginius, taip pat, sveikos gyvensenos įpročių nesilaikymą laikyti kaip didelę visuomenės problemą. Kuo daugiau žmonių sveikatą supras kaip vertybę, ją tausos, naudos profilaktines priemones, tuo labiau klestės sveikatingumo verslas, didės poreikis, paslaugų gausa ir pasirinkimas.

Žmonės sporto klubuose, jų požiūris, laisvalaikis ir pati gyvensena rodo besikeičiantį požiūrį į sveikatą. Kuo daugiau įvairių sporto, aktyvaus laisvalaiko bendruomenių, tuo daugiau žmonių domisi sporto klubais bei kitomis sveikatingumo paslaugomis ir skatina analizuoti ar jų prieinamumas tinkamas ar ne.

Šioje darbo dalyje pristatomos empirinių tyrimų metodologijos, jų pasirinkimo kriterijai, taip pat pateikiami atliktų tyrimų rezultatai ir jų aptarimas. Anketinės apklausos metodų pagalba siekta nustatyti sveikatingumo paslaugų prieinamumą Vilniaus mieste.

Šioje darbo dalyje pateiksime empirinių duomenų rezultatų analizę. Atskirai pateiksime anketinės apklausos metu gautus duomenis, bei jų analizę.

Didžioji dalis respondentų yra 16-20 metų amžiaus (52,4 %) ir 21-25 metų amžiaus (33,3%), todėl galima teigti, jog didžiausią dalį sudaro jaunuolių amžiaus grupei, kurią ir daugiausia sudaro, mūsų ,studentų aplinka, bet tai yra ir didelis tyrimo tikslas, nes jauna visuomenė sudaro vartotojiškumą. 76.2 proc. sudaro studentai, 19 proc. pabaigę vidurinę ir tik 4,8 proc. turintis aukštąjį išsilavinimą. Pencinio amžiaus atstovai į tyrimą nepakliuvo, nes jiems sunkiau prieinamos informacinės technologijos, kurių dėka buvo sukurta apklausa. Remiantis duomenimis, dauguma respondentų yra su nebaigtu aukštuoju išsilavinimu. Demografinės dalies klausimą apima mėnesio pajamų rodiklis. Apklausoje dalyvavusių vartotjų mėnesio pajamų pasiskirstymas : 28,6 proc. 150 eurų ir mažiau, 28,6 proc. 150-300 eurų, 28,6 proc. 300-500 eurų ir 14,3 proc. turi 500 eurų ir daugiau mėnesines pajamas. Remiantis respondentų vidutinių mėnesio pajamų pasiskirstymu, galima teigti, kad apklausoje dalyvavo įvairių socialinių sluoksnių atstovai. Apibendrinus demografinius rodiklius, didžiąją dalį tyrime dalyvavusių respondentų galima apibūdinti kaip jauno amžiaus bei labiau moteriškos lyties atstoves, gaunančios vidutines ir žemiau už vidutines mėnesines pajamas. Apklausa orientuojasi į studentus bei dirbančiuosius vartotojus, kurių išsilavinimas yra aukštasis ar nebaigtas aukštasis. Taigi, apklausa yra tikslingai orientuota į tipinį šiuolaikinį rinkos vartotoją.

  • Verslas Analizės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (3413 žodžių)
  • Kolegija
  • Verslo analizės
  • Microsoft Word 31 KB
  • Sveikatingumo paslaugų prieinamumo analizė
    10 - 7 balsai (-ų)
Sveikatingumo paslaugų prieinamumo analizė. (2016 m. Kovo 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/sveikatingumo-paslaugu-prieinamumo-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 08:03