Sveikatos specialisto ugdymo funkcijos organizuojant sveikatos ugdymą bendro laivinimo moykloje


Pedagogikos kursinis darbas.

Pedagogikos studijų baigiamojo darbo santrauka. Įvadas. Skyrius. sveikatos gdymo organizavimo bendro lavinimo mokykloje teoriniai aspektai. Sveikatos ugdymo samprata. Sveikatos ugdymas bendro lavinimo mokykloje. Sveikatos specialisto funkcijos mokinių sveikatos ugdyme. Skyrius. studiju metu įgytos kompetencijos, įgalinančios organizuoti sveikatos ugdymą bendro lavinimo mokykloje. Sveikatos ugdymo kompetencijos įgytos studijų metu. Sveikatos ugdymo žinios ir kompetencijos įgytos praktikų metu. Išvados. Litaratūra. Summary.


Temos aktualumas. Į mokyklą kasmet susirenka vis mažiau sveikų vaikų. Statistika rodo, kad vaikai serga tokiomis ligomis kaip tuberkuliozė, širdies ir kraujagyslių ligos, nutikimas. Darbe aptariamas sveikatos ugdymas mokykloje, kokios sveikatos specialisto funkcijos, taip pat praktikos metu įgyti asmeniniai įgūdžiai ir žinios.

Mokyklų visuomenės sveikatos priežiūros specialisto atliekamą veiklą, reikia pažymėti, kad jo darbas apima daugybę funkcijų, reikalauja didelės kompetencijos. Organizuojant sveikatos priežiūrą mokykloje, būtina suprasti, kad sveikatos priežiūros specialistai turi dirbti ne tik su vaikais, bet ir su tėvais, ir su mokytojais. Būtina taikyti komandinį darbo principą, įtraukiant į mokinių sveikatinimo veiklą visą mokyklos bendruomenę ir kitas suinteresuotas institucijas. Todėl sveikatos specialistai privalo tūrėti pagrindines žinias ir pakankamai įgūdžių, kad galėtų vykdyti visas sveikatos stiprinimo funkcijas. Sveikatos specialistų vykdomos funkcijos yra: profilaktinių sveikatos tikrinimų priežiūra, pirmosios medicinos pagalbos teikimas, informacijos teikimas apie rūpinimąsi sveikata, informavimas apie veiksnių nustatymą, lemiančių mokyklos bendruomenės sveikatą, priemonių parengimas nuo žalingų įpročių (rūkymo, alkoholizmo, narkomanijos), apie sveikatos išsaugojimą ir stiprinimą, informuotumas apie moksleivių sveikatos būklės rodiklius ir sveikatinimo priemones, apie pirmąją medicininę pagalbą traumų, nelaimingų atsitikimų ar apsinuodijimų atvejais.

Sveikatos ugdymas yra sudėtingas ugdymo procesas, kuriam pasiekti reikia daug žinių ir patirties. Visus ketverius studijų metus stengiausi kaupti žinias ir patirtį, kuri būtent ir padės organizuoti sveikatos ugdymą ir sveikatos specialisto funkcijas. Mano pagrindinės ir svarbiausios kompetencijos būtų: komandinio darbo patirtis, išmokta atsakingai atlikti užduotis, tinkamai pateikti informaciją mokiniams, planuoti įdomias pamokas apie sveikatą.

Temos aktualumas. Į mokyklą kasmet susirenka vis mažiau sveikų vaikų. Statistika rodo, kad vaikai serga tokiomis ligomis kaip tuberkuliozė, širdies ir kraujagyslių ligos. Remiantis higienos instituto duomenimis (Higienos instituto sveikatos informacijos centras 2014), vaikų tarpe paplitusi netaisyklinga laikysena, kvėpavimo sistemų ligos, regėjimo sutrikimai, taip pat vis daugiau vaikų serga cukriniu diabetu: tūkstančiui 0-17 metų. Lietuvos vaikų 2004 m. teko 0,9 šios ligos atvejo, o 2014 m. - 1,5 atvejo. Atitinkamai 2004-2014 metais padaugėjo klausos defektų (nuo 1,6 iki 3,3 atvejo). Taip pat pagal pasaulio sveikatos duomenimis (PSO), padaugėja nutukusių vaikų, kasmet 2 proc. Šiandien nutikimas – viena labiausiai paplitusių vaikų ligų Euopos Sąjungoje. Nuo 2010m. iki 2012m. 1,5 karto padaugėjo mokinių, kuriems diagnozuotas antsvoris.

Darbo objektas - sveikatos specialisto ugdymo funkcijos bendro lavinimo mokykloje.

Darbo tikslas – išanalizuoti sveikatos specialisto funkcijas organizuojant sveikatos ugdymą bendro lavinimo mokykloje.

Darbo uždaviniai:

2.Atskleisti mokinių sveikatos ugdymo ypatumus bendro lavinimo mokykloje.

4.Atskleisti mokinių sveikatos ugdymui reikalingas kompetencijas, įgytas studijų metu.

Tyrimo metodai: mokslo šaltinių ir teisės dokumentų analizė, refleksija.

Baigiamojo darbo struktūra. Pedagogikos studijų baigiamąjį darbą sudaro: santrauka lietuvių kalba; įvadas; du skyriai; išvados; cituotos literatūros sąrašas ( šaltiniai); santrauka anglų kalba. Baigiamojo darbo apimtis (28psl.).

Otavos chartijoje suformuluotas sveikatos stiprinimo apibrėžimas kaip procesas, suteikiantis žmonėms daugiau galimybių kontroliuoti sveikatą lemiančius veiksnius, rūpintis savo sveikata ir ją gerinti. Šis apibrėžimas yra vartojamas visame pasaulyje. (Javtokas, Karlienė, Kriaučiūnaitė, Andriūnaitė, Zabeliene, Poliakovienė, 2014). Mokinių sveikatos stiprinimas šiame kontekste suprantamas kaip veiksmai ir sąmoninga elgsena, kuria siekiama, kad sveikata stiprėtų, tai: kasdienis fizinis aktyvumas, mokymosi ir laisvalaikio racionalus organizavimas, racionali mityba, žalingų įpročių nebuvimas arba jų atsisakymas, gebėjimas įveikti stresą, ir kt. Ne mažiau svarbi ir sveikatą sauganti mokinių elgsena, apimanti saugų elgesį, asmens higieną, dienos režimo laikymąsi. Susiformuoti tiek sveikatą stiprinančią, tiek saugančią elgseną mokiniams padeda bendrojo ugdymo institucijose vykdomas formalus ir neformalus sveikatos ugdymas, kuriuo siekiama suteikti mokiniams žinių apie sveikatą ir sveiką gyvenseną, formuoti sveikos gyvensenos įpročius ir įgūdžius, teigiamą nuostatą į sveikatą.

  • Pedagogika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (6660 žodžių)
  • Universitetas
  • Pedagogikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 54 KB
  • Sveikatos specialisto ugdymo funkcijos organizuojant sveikatos ugdymą bendro laivinimo moykloje
    10 - 10 balsai (-ų)
Sveikatos specialisto ugdymo funkcijos organizuojant sveikatos ugdymą bendro laivinimo moykloje. (2016 m. Kovo 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/sveikatos-specialisto-ugdymo-funkcijos-organizuojant-sveikatos-ugdyma-bendro-laivinimo-moykloje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 15:54