Sveikos gyvensenos konspektas


Sveikatos konspektas. Penki sveikatos apibrėžimo modeliai. Medicininis arba funkcinis modelis.Biomedicininis sveikatos modelis.Biosocialinis sveikatos modelis.Vertybinis socialinis sveikatos modelis.Integruotas socialinis sveikatos modelis.Sveikata yra visapusė fizinė , psichinė ir socialinė gerovė , o ne tik ligų ar negalės nebuvimas. Individuali fiziologinė žmogaus raida. Fizinė aplinka. Profesija ir su profesine aplinka susiję veiksniai. Medicinos pagalba ir pagalba sau. Sveikatą  stiprinanti  elgsena. Sveikos  gyvensenos veiksniai. Alkoholio vartojimas.Mityba ir fizinis aktyvumas.PSO programoje  Sveikata visiems XXI amžiuje “. Sveika gyvenimo pradžia. Jaunų žmonių sveikata. Psichikos sveikatos gerinimas. Užkrečiamųjų ligų mažinimas. Neužkrečiamųjų ligų mažinimas. Traumų nuo smurto ir nelaimingų atsitikimų mažinimas. Sveika ir saugi fizinė ir psichinė aplinka. Sveikesnė gyvensena. Alkoholio , narkotikų ir tabako žalos mažinimas. Sveikatingumo prielaidos. ES visuomenės sveikatos strategija. Sveikata 2020 “. Lietuvos pažangos strategija Lietuva 2030 “. Ugdyti sveiką gyvenseną. Įgyvendinti alkoholio , tabako ir narkotikų vartojimo prevencijos priemones , didinti visuomenės supratimą apie sveikos gyvensenos naudą. Lietuvos sveikatos 2014 2025 metų programos. Formuoti sveiką gyvenseną ir jos kultūrą. Krūvio dažnumas. Krūvio intensyvumas. Fizinio krūvio trukmė. Krūvio rūšis arba veiklos pobūdis. Vidutinio intensyvumo fizinis krūvis. Didelio intensyvumo fizinis aktyvumas. Visi mokiniai turi dalyvauti vidutinio intensyvumo fizinėje veikloje ne mažiau 60 minučių kasdien. Suaugęs asmuo turi būti fiziškai aktyvus ne mažiau negu 30 min. Kasdien. Sveika laikoma tokia mityba , kai organizmas gauna visas idealiam svoriui ir energijai palaikyti reikiamas medžiagas.Baltymai , riebalai , angliavandeniai , mineralinės medžiagos ir vitaminai. Valgyti maistingą , įvairų , dažniau augalinį nei gyvulinės kilmės maistą.Kelis kartus per dieną valgyti grūdinių produktų ar bulvių.Kelis kartus per dieną valgyti įvairių , dažniau šviežių vietinių  daržovių ir vaisių. Išlaikyti normalų kūno svorį. Mažinti riebalų vartojimą.Riebią mėsą ir mėsos produktus pakeisti ankštinėmis daržovėmis ,  žuvimi , paukštiena ar liesa mėsa.Vartoti liesą pieną , liesus ir nesūrius pieno produktus.Rinktis maisto produktus , turinčius mažai cukraus , rečiau vartoti rafinuotą cukrų , saldžius gėrimus , saldumynus.Valgyti nesūrų maistą.


Tikslinės prevencijos tikslas – anksti nustatyti psichoaktyvias medžiagas vartojančius asmenis ir motyvuoti juos nevartoti, teikti jiems reikiamą pagalbą, vykdyti ankstyvąją intervenciją. Ši prevencija nukreipta į asmenis, kuriems būdingas probleminis elgesys dėl psichoaktyvių medžiagų vartojimo, bet jie dar neturi priklausomybės požymių, reikalaujančių specialaus gydymo. Tai ankstyvieji probleminiai psichoaktyvių medžiagų vartotojai, kurie dažniausiai jas vartoja pramogaudami, savaitgaliais arba eksperimentuotojai, bandę vartoti psichoaktyvias medžiagas vieną ar keletą kartų gyvenime eksperimento tikslais.

  • Sveikata Konspektai
  • 2014 m.
  • 14 puslapių (5848 žodžiai)
  • Sveikatos konspektai
  • Microsoft Word 37 KB
  • Sveikos gyvensenos konspektas
    10 - 10 balsai (-ų)
Sveikos gyvensenos konspektas. (2014 m. Gruodžio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/sveikos-gyvensenos-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 16:38