Švietimo ir mokslo raida


Psichologijos esė. Švietimo ir mokslo raida.


          Esė norėčiau pradėti keldamas klausimus: ar švietimo sistema Lietuvoje yra pakankamai gerai išvystyta?  Kas galėtų padaryti didelę įtaką tolimesniam švietimo sistemos augimui? Ar švietimo lygis gali padėti įveikti socialinę atskirtį? Kas lemia žmonių intelekto koeficiento lygį? Ar vis labiau tobulėjančios informacinės technologijos laikui einant nepakeis tradicinės mokyklos? Studijos užsienyje ir Lietuvoje – jų pliusai ir minusai? O svarbiausia – kas yra švietimas?

Švietimas – tai procesas, kurio metu tam tikrose įstaigose formaliai arba neformaliai asmenims yra pateikiamos žinios bei formuojami jų gebėjimai. Formalusis švietimas – tai planuotas, detalus mokslas, kurio metu yra nustatomi mokymo tikslai, uždaviniai, mokymo būdai, vėliau ruošiama mokymo medžiaga, mokoma, o viso to pabaigoje vertinamos įgytos žinios. Neformalusis švietimas – neplanuojamas, nestruktūrizuojamas, dažniausiai darbo vietoje vykstantis mokymas. Formalusis švietimas skirstomas į šias sistemas: pradinio išsilavinimo, pagrindinio, vidurinio bei aukštojo išsilavinimo. Kelios iš šių sistemų – pradinis, aukštesnysis ir universitetinis išsilavinimas buvo pačios pirmosios švietimo sistemos dalys, kurios susikūrė dar XVI a. pradžioje – Renesanso laikais. Pirmosios mokyklos Lietuvoje jau veikė nuo XIV a. pradžios, tačiau būtent XVI a. buvo itin sparčiai kuriamas pradinių mokyklų tinklas.

Bet prieš renkantis mokslą užsienyje, manau pirmiausiai reikėtų išsianalizuoti studijų užsieny ir Lietuvoje pliusius ir minusus.

  • Psichologija Esė
  • 2015 m.
  • 3 puslapiai (1186 žodžiai)
  • Psichologijos esė
  • Microsoft Word 17 KB
  • Švietimo ir mokslo raida
    10 - 6 balsai (-ų)
Švietimo ir mokslo raida. (2015 m. Balandžio 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/svietimo-ir-mokslo-raida.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 15:41