Švietimo ir mokslo viešųjų e. paslaugų teikimo internetinės svetainės kokybės vertinimas


Informatikos kursinis darbas.

Įvadas. Interneto svetainės kokybė sąvoka ir reikšmė. Interneto svetainės sąvokos apibrėžimai. Kokybės samprata. Interneto svetainės kokybės vertinimo kriterijai ir modeliai. Interneto svetainės vertinimo modeliai ir rodikliai. Interneto svetainės kokybę lemiantis veiksniai. Interneto svetainių kokybės vertinimo metodai. Naršymo kokybės aspektai. Techniniai interneto svetainės kokybės aspketai. Jonavos Senamiesčio gimnazijos internetinės svetanės kokybės vertinimo tyrimas. Išvados. Šaltiniai.


Šiuolaikinėje visuomenėje, vis sparčiau įdiegiamos informacinės technologijos, tai lėmė viešųjų paslaugų persikėlimą į elektroninę erdvę. Žmonės nori, kad jų naudojamomis paslaugomis (šiuo atvėju interneto svetainėmis) būtų teikiamos kokybiškai.Viešosios elektroninės paslaugos suteikia vartotojams prieiti prie reikiamos informacijos net visą parą,kiekvieną dieną per savaitę, juk informacinės visuomenės egzistavimas yra žinios bei informacija. Todėl interneto svetainių kūrėjai, siekia ,kad jų viešosios elektroninės paslaugos būtų ,kuo kokybiškesnės ir lengvai suprantamos vartotojui.

Problema: yra svarbu gebėti suprasti ar internetinė svetainė yra kokybiška ar ne. Tuomet, kyla klausimas kaip teisingai įvertinti svetainės kokybiškumą?

Tyrimo objektas: ištirti Jonavos Senamiesčio gimnazijos internetinės svetainės kokybę ir pateikti pasiūlymūs kokybei gerinti.

Tikslas: Išanalizuoti ir pateikti kokybės vertinimą bei pasiūlyti , ką būtų galima patobulinti, pagerinti.

išanalizuoti kas yra internetinės svetainės kokybė,įvertinti internetinės svetainės kokybės vertinimo kriterijus ir modelius;

Tyrimo metodai: literatūros šaltinių analizė, statistinių duomenų analizė, stebėjimo metodas.

1.5 Interneto svetainės vertinimo modeliai ir rodikliai (sudaryta remiantis įvairiais šaltiniais)

1 paveiksle yra pateikiamas M. Cao, Q. Zhang, J. Sydei sukurtas interneto svetainės kokybės vertinimo modelis:

Toliau bus aptartas VPTCS modelis. Remiantis VPTCS modelio koncepcija darbo įvairių autorių mokslinėje literatūroje išskirtų pagrindinių interneto svetainės kokybės vertinimo kriterijų grupių sudėtį bei ypatumus. 2 paveiksle yra pateikiamos VPTCS modelio 5 kriterijų grupės.

Matomumo kokybės kriterijai. Tai svetainės prieinamumas potencialiai auditorijai, kuomet vertinamos nuorodos, reklama, žiniasklaidos atstovų veiksmai ir kitos svetainės adreso ir santraukos pateikimo vartotojams priemonės. Dažniausiai nuoroda – paskutinė svetainės sukūrimo operacija. Ši operacija atitinka pirmą lankytojo žingsnį – rodo, kad nuoroda yra svarbi, nes pirmojo žingsnio sėkmė arba nesėkmė lemia vartotojo įspūdį. Jei vartotojas nežino tikslaus svetainės adreso arba įmonės pavadinimo, tai jis svetainės paieškai greičiausiai naudos tokius paieškos mechanizmus (J. Ruzevičius ir N. Guseva (2006)):

Surinkimo kokybės kriterijus. Mokslininkai G. Causse-Giron, E. Sloime šį kriterijų apibūdina plačiau. Interneto tinklas – erdvė, kurioje patrauklumas turi strateginę reikšmę. Viena vertus, tinkamumo naudoti atstovai skatina svetainių kūrimo specialistus paprastų sisteminių technologijų, tačiau dizaino atstovai tvirtina, kad svetainė visų pirma turi nustebinti , todėl reikia naudoti daugiau vadinamųjų fun technologijų arba originalius, specifinius naršymo būdus. Labai sunku rasti svetainę, kuri būtų šių tendencijų aukso viduryje – tai yra, kurioje būtų suderinti grafiniai ypatumai ir maksimalus naudojimo patogumas. Vertinant svetainės kokybę iš lankytojo pozicijos, prioritetine sritimi bus patogumas naudoti, nes tai palengvina prieigą prie turinio. Pasirinkimas tarp patogumo ir dizaino priklauso nuo svetainės tipo ir tikslų: informacinė svetainė, kurios misija yra tik informuoti, pirmenybę teiks patogumo aspektui; jeigu kalbama apie pramogų svetainę, kurios vartotojai yra tiksliai apibrėžti ir dažniausiai gerai aprūpinti prabangiomis technologijomis, greičiausiai bus pabrėžiamas įspūdingas dizainas. Vadinasi, vienas svarbiausių klausimų – kam skiriama ši svetainė? Atsakymas į šį klausimą lems technologijų pasirinkimą. (J. Ruzevičius ir N. Guseva (2006)).

Vertinant e.prekybos interneto svetainių kokybę susiduriam su neapibrėžtumu. kurį lemia tiek verslo aplinkos sąlygos, tiek taikomi tyrimų metodai. Remiantis Davidavičienės ir Tolvaišo atliktu tyrimu buvo ištirti veiksniai, kurie lemia vartotojų požiūrį į e.paslaugų bei interneto svetainių kokybės suvokimą. Vienas iš veiksnių, kad vertinamos skirtingo tipo internetinės svetainės. Taip pat interneto svetainės kokybę lemia jos patrauklumas, paprastumas naudotis, suteiktų paslaugų kokybė, patikimumas ir begalę kitų įtakojančių veiksnių. Taip pat vertinant paslaugas elektroninėje erdvėje yra išskiriamos dvi svarbios fazės – tai fazė prieš ir po pardavimo įvykdymo.

  • Informatika Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Greta
  • 32 puslapiai (4376 žodžiai)
  • Universitetas
  • Informatikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1158 KB
  • Švietimo ir mokslo viešųjų e. paslaugų teikimo internetinės svetainės kokybės vertinimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Švietimo ir mokslo viešųjų e. paslaugų teikimo internetinės svetainės kokybės vertinimas . (2017 m. Balandžio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/svietimo-ir-mokslo-viesuju-e-paslaugu-teikimo-internetines-svetaines-kokybes-vertinimas.html Peržiūrėta 2017 m. Rugsėjo 25 d. 09:21