Švietimo organizacijų kokybės valdymo sistemos. EKVF (EFQM) modelis


Vadybos referatas. Įvadas. Švietimo kokybės sampratos. Kokybės valdymo sistemos struktūra, principai ir metodai. Kokybės valdymo sistemos. Visuotinės kokybės. Europos kokybės vadybos fondo tobulumo modelis. EFQM modelio paskirtis. Škotų kokybės valdymo sistema. Iso 9000. Bendra vertinimo struktūra (CAF). Subalansuotos kortelės. Vertinimo kultūra ir etinė atskaitomybė. Naudota literatūra.


Visuotinės kokybės vadybos mokslo taikymo praktikoje naudą įrodė praėjusio šimtmečio antroje pusėje garsus visuotinės kokybės vadybos pionierius profesorius Edward Deming. Pagrindinė Demingo tezė – gerinant kokybę galima padidinti produktyvumą, o tai lemia geresnį verslo organizacijos konkurencingumą (Mikulis, 2007). Gebėjimas nenutrūkstamai gerinti veiklą yra organizacijos ateities numatymas. Keletą pastarųjų metų, savo veiklos įsivertinimas tapo svarbia vadybos technika nenutrūkstamam gerinimui bendram viso verslo apibūdinimui.

Darbo tikslas – išanalizuoti mokslinę literatūrą pateikta tema.

Darbo uždaviniai:

Išsiaiškinti švietimo organizacijų kokybės valdymo sistemas.

Paaiškinti EKVF (EFQM) modelio struktūrą.

ŠVIETIMO KOKYBĖS SAMPRATOS

Kokybės samprata jau nagrinėjama kelis dešimtmečius. Lotynų kalboje žodis ,,kokybė“ (lot. Qualitas) reiškia savybę. Filosofijos žodyne (2002) ji apibrėžta kaip jusliškai suvokiamą o nors savybę (juslinės kokybės). Įvairūs kiti žodynai dažniausiai ,,kokybę“ aiškina kaip tobulumą, meistriškumą (angl. Excellence). Paprastai ši sąvoka traktuojama kaip turinti teigiamas konotacijas ir asocijuojasi su tobulumu ar didele verte (Stepherson, 2004).

Kokybė interpretuojama iš skirtingų požiūrio taškų, bendrajai jos sampratai apibūdinti galimi tokie dichotominių klasifikacijų tipai:

Objetyvią ir subjetyvią kokybė išskyrė J. Lock‘as (iš Hochcheid, 2002).

E. Sallis (2002) išskiria dvi kokybės sampratas: kokybė kaip absoliutas ir kokybė kaip reliatyvi koncepcija. Kokybė kaip absoliutas – tai aukščiausias veiklos tobulumo taškas; tokią paslaugą visi vartotojai neginčijamai, be kompromisų pripažįsta esant aukšto lygio, o organizacijas vadina elitinėmis. Toks požiūris į kokybę paprastai laikomas tradiciniu. Kokybė kaip reliatyvi sąvoka išreiškiama visuomeninių ir individualių poreikių bei pageidavimų kalba (Leimatre, 2002). Paslaugos vertinimo dimensija, remiantis šiuo požiūriu, gali būti traktuojama kaip vertikalė: nuo žemo iki aukšto lygio. Šiuo atveju kokybė suprantama kaip nenutrūkstamas dydis – ji visada yra, nesvarbu kokio lygio. Tai neutrali sąvoka – tiek pozityvi, tiek negatyvi, bet dažniausiai pristatoma kaip gera (Teichler iš Corte, 2003; Scharnbacher, 1996).

KOKYBĖS VALDYMO SISTEMOS STRUKTŪRA, PRINCIPAI IR METODAI

Organizacijos veiklos efektyvumas neatsiejamas nuo kokybės užtikrinimo. Tuo tikslu organizacijose kuriamos įvairios kokybės užtikrinimo sistemos. Jų įvairovę lemia organizacijos pasirinktas kokybės valdymo būdas ar metodas. Paprastai organizacija pati pasirenka, kokią kokybės valdymo sistemą ji įdiegs, siekdama užtikrinti veiklos kokybę. Ypatingai šis klausimas aktualus šiuolaikiniame globalizacijos amžiuje, kur vienas iš pagrindinių institucijos sėkmės aspektų – vartotojų poreikių patenkinimas. Tai pasiekti galima per efektyvų kokybės valdymo sistemos funkcionavimą organizacijos viduje.

Kokybės valdymas/vadyba įvairiuose šaltiniuose skirtingai apibrėžiamas. Pavyzdžiui, kokybės vadyba apibrėžiama kaip kokybės užtikrinimo mechanizmo modelis, jo palaikymas bei įsipareigojimų vykdymas.

Demining‘o terminų žodynas (angl. Glossary of Demining Terms) kokybės valdymo sistemą traktuoja kaip organizacijos kokybės filosofijos, kokybės užtikrinimo ir kokybės kontrolės priemonių kombinaciją. L. Vlascenu, L. Grunberg, D. Parlea (2004) kokybės vadybą apibrėžia kaip reguliariai naudojamą priemonių visumą, nukreiptą į aukštojo mokslo kokybės užtikrinimą. Ši priemonių visuma fokusuoja į veiklos tobulinimą ir priimta visai organizacijos bendruomenei kartu nutarus.

Kokybės valdymo sistemos efektyvaus funkcionavimo siekimas organizacijoje apima kelis etapus. Tai jos sukūrimas, įgyvendinimas ir tobulinimas. Itin svarbus etapas – šios sistemos tobulinimas, kadangi nuolat kintanti aplinka reikalauja pastoviai koreguoti kokybės valdymo sistemą tam, kad ji atlieptų nuolat besikeičiančius vartotojų poreikius.

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (3296 žodžiai)
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 527 KB
  • Švietimo organizacijų kokybės valdymo sistemos. EKVF (EFQM) modelis
    10 - 10 balsai (-ų)
Švietimo organizacijų kokybės valdymo sistemos. EKVF (EFQM) modelis. (2015 m. Gegužės 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/svietimo-organizaciju-kokybes-valdymo-sistemos-ekvf-efqm-modelis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 01:24