Švietimo reforma Lietuvoje


Pedagogikos kursinis darbas. Įvadas. Švietimo samprata ir rezultatų analizės . Lietuvos švietimo reformos prioritetai. Lietuvos švietimo reformos įgyvendinimas. Ugdymo bei studijų modernizavimas ir švietimo kokybės kėlimas. Socialinių ir pedagoginių studijų sąlygų gerinimas. Švietimo sistemos harmonizavimas. Lietuvos švietimo reformos pasiekimai ir trūkumai. Išvados. Literatūra. Priedai. pirmo prioriteto “Ugdymas bei studijų modernizavimas ir švietimo kokybės kėlimas”, priemonės ir uždavinių įgyvendinimo laipsnis. Priedas. antro prioriteto “Socialinių pedagoginių mokymosi ir studijų sąlygų gerinimas priemonės bei uždavinių įgyvendinimo laipsnis. Priedas. trečio prioriteto “Švietimo sistemos harmonizavimas” priemonės bei uždavinių įgyvendinimo laipsnis.


Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija penkiolika Lietuvos nepriklausomybės metų švietimo istoriją skirsto į tris etapus: I etapas – 1990 - 1997 m., II etapas - 1998 - 2002 m. ir III etapas - nuo 2003 m. 1997 metais baigėsi laikas, iki kurio Lietuvos švietimo koncepcija buvo pateikusi nuoseklią sisteminės reformos veiksmų programą. 1998 - 2002 metų laikotarpiu, atitinkančiu antrąją švietimo reformos etapą, buvo toliau laikomasi pirmojo etapo krypties ir siekiama spręsti problemas, atsiradusias dėl gausių naujovių švietime bei visuomenės pokyčių.

Darbe aptariama Lietuvos švietimo antrojo etapo rezultatai. Per šį laiką švietimo reforma laikėsi trijų prioriterinių krypčių. Dauguma šiose prioritetinėse švietimo sistemos reformos srityse iškeltų uždavinių buvo įvykdyti, tačiau nemaža dalis liko dalinai įvykdyti, o keletas ir visai neįvykdyti.

Darbo objektas: švietimo reformos antrasis etapas.

Darbo tikslas: išanalizuoti ir įvertinti antrojo Lietuvos švietimo reformos etapo rezultatus.

Darbo uždaviniai:

1.atskleisti švietimo reformos sampratą ir jos rezultatų analizės svarbą;

2.aprašyti Lietuvos švietimo reformos antrojo etapo prioritetus;

3.išanalizuoti Lietuvos švietimo reformos antr1jame etape pasiektus rezultatus;

4.įvertinti Lietuvos švietimo reformos antrojo etapo pasiekimus bei trūkumus.

Darbas susideda iš keturių pagrindinių dalių. Pirmoje darbo dalyje pateikta švietimo reformos samprata bei pagrįsta jos rezultatų analizės svarba. Antrojoje darbo dalyje trumpai aprašyta Lietuvos švietimo reformos antrojo etapo prioritetai, uždaviniai. Trečiojoje darbo dalyje plačiai analizuojama kiekvieno Lietuvos švietimo reformos antrojo etapo prioritetų iškeltų uždavinių įgyvendinimo lygis. Ketvirtojoje darbo dalyje įvertinta Lietuvos švietimo reformos antrąjame etape pasiekti rezultatai bei nurodoma iškilusios problemos bei pamokos.

Švietimo reforma Lietuvoje. (2015 m. Vasario 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/svietimo-reforma-lietuvoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 04:23