Tadashi Suzuki aktoriaus rengimo metodika


Teatro kursinis darbas.

Įvadas. Apie Tadashi Suzuki. Tadashi Suzuki biografija. Toga, scot. Siti. Santrauka. Tadashi Suzuki teatras. Tadashi Suzuki teatro filosofija. Noh ir Kabuki teatrai. Noh teatras. Kabuki teatras. Santrauka. Tadashi Suzuki aktoriaus rengimo metodika. Aktoriaus rengimo metodikos esmė. Pratimai. Santrauka. Išvados. Literatūros sąrašas.


Vienas iš XX a. novatoriškiausių režisierių tarp Anne Bogart, Peterio Brooko, Jerzy Grotowskio, Ariane Mnouchkine, Roberto Wilsono, Augusto Boalio, Vsevolodo Meyerholdo, Bertoldo Brechto yra režisierius iš Japonijos- Tadashi Suzuki (鈴木忠志 ). Jo pastatytus spektaklius matė bene visas pasaulis (Suomija, Argentina, Lietuva, Prancūzija, Vokietija, Australija, Austrija, Belgija, Brazilija, Bulgarija, Kanada, Čilė, Kinija, Kolumbija, Danija, Graikija, Olandija, Italija, Švedija, Turkija, Pietų Korėja, JAV, Jungtinė Karalystė, Šveicarija, Taivanas, Ispanija, Singappūras, Rusija, Portugalija, Lenkija), o sukurta aktorių rengimo metodika naudojasi aktoriai iš viso pasaulio, jo kūrybinėse dirbtuvėse- eilės, o žmonės- iš viso pasaulio ir įvairių kultūrų.

Tadashi Suzuki metodikoje orientuojamasi į atlikėjo fizinį pasiruošimą, intensyvumą, sąmoningumą,supratingumą, staigumą, koncentraciją, intencijos aiškumą. ieškomas aktoriaus emocinės ir fizinės jėgos išryškinimas, įsipareigojimas kiekvienai akimirkai ant scenos. siekiama atskleisti žmogaus kūno potencialą. mokoma kaip kalbėti galingai, artikuliuotai, mokoma kalbėti visu kūnu, net kai žmogus tyli. aktorius turi turėti įtemptą koncentraciją ir galingą raumeningumą netgi ramybės būsenoje. balsas kontroliuojamas diafragmos pagalba, papildomas energija ir įtempimu. aktoriai veikia „čia ir dabar”.

Tadashi Suzuki teatro filosofijos pagrindas- frazė: „Teatras – tai vidinė energija. Tadashi Suzuki siekiamybės: sujungti dvasinę ir ritualinę tradicinio japonų teatro pasirodymų prigimtį, Noh ir Kabuki teatrus su Vakarų teatro tradicijomis, atgaivinti gyvuliškos energijos naudojimą, ryšį su gamtos jėgomis, sukurti universalų teatrą, kuriame trupė turi absoliutų pasišventimą ir kolektyvinę viziją, tautybę, kultūrinius ir socialinius įpročius ir moralę, lyties ir kūno formos nesureikšminimą, atskleisti žmogaus egzistencijos sunkumų tikrąją prigimtį per pasirodymus. Dažniausiai Tadashi Suzuki statomi spektakliai yra apie mūsų santykius, ryšius su visuomene, gyvenimu- mirtimi, laisve- priklausomybe. Svarbiausia režisieriui yra parodyti, kaip žmonės gali mąstyti ir veikti grupėje, anot jo, teatras turi jėgą žmones jungti į bendruomenes, todėl Suzuki galima vadinti labiau dvasiniu vadovu nei teatro režisieriumi. Tai byloja, kad jo metodiką verta aptarti ir patyrinėti, nes Lietuvoje šis režisierius lankėsi ir netgi rodė spektaklį, bet informacijos apie tai, ką jis daro lietuviškai rasti sunku.

Jo metodika nuo kitų metodikų (Jerzy Grotowskio, Konstantino Stanislavskio, Bertoldo Brechto, Lee Strasbergo ir kitų) skiriasi tuo, kad yra orientuota į energiją paimamą iš gamtos (būtent -žemės), yra universali visiems pasaulio aktoriams ir skirtingų kultūrų atstovams. Metodikoje yra taikoma griežta disciplina ir įtampa, kuri išlaisvina kūrybiškumą. Savo parašytoje knygoje „The Way of Acting“, jis aprašo savo teatro atsiradimą, metodiką, filosofinius samprotavimus apie teatrą.

Temos aktualumas: Tadashi Suzuki yra vienas iš svarbiausių XX a. režisierių, tačiau apie jį, priešingai nei apie Peterį Brooką, Jerzy Grotowskį, Augusto Boalį, Vsevolodą Meyerholdą, Konstantiną Stanislavskį, nėra prieinamos informacijos lietuvių kalba

Norint suprasti Tadashi Suzuki kūrybą ir jo filosofiją, reikia su juo kuo labiau susipažinti, sužinoti, ką jis gyvenime padarė tokio, kas paveikė jo požiūrį į gyvenimą, kūrybą, aktorių ir režisierių. Kuo daugiau jo gyvenimo aplinkybių žinosime, tuo labiau galėsime įsigilinti į tai, ką jis teigia.

1976 Tadashi Suzuki perkėlė savo teatro trupę Waseda shōgekijō, kuri per pastaruosius dešimt metų buvo inicijavusi naują teatro judėjimą Japonijoje, iš savo buveinės Tokijuje į Toga , tolimą kaimą Vakarų Japonijos kalnuose. Šis žingsnis buvo žengtas iš dalies dėl politinių , ekonominių ir kultūrinių institucijų pertekliaus Tokijuje. Jie pradėjo dirbti namuose šiaudiniais stogais, pastatytais pagal tradicinį Gassho - zukuri stilių. Po kažkiek laiko jie pavirto teatru pavadintu Suzuki Company of Toga ( SCOT).

  • Teatras Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 22 puslapiai (5943 žodžiai)
  • Universitetas
  • Teatro kursiniai darbai
  • Microsoft Word 40 KB
  • Tadashi Suzuki aktoriaus rengimo metodika
    10 - 9 balsai (-ų)
Tadashi Suzuki aktoriaus rengimo metodika. (2016 m. Liepos 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/tadashi-suzuki-aktoriaus-rengimo-metodika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 23:56