Tarpinės geležinkelio stoties projektavimo kursinis darbas


Inžinerijos kursinis darbas.

Įvadas. Aprašymo dalis. Tarpinės stoties veiklos technologijos pagrindai. Keleiviniai įrenginiai ir jų paskirtis. Krovininiai įrenginiai ir jų paskirtis. Skaičiavimo dalis. Atstumų tarp gretimų kelių ašių nustatymas. Atstumų iki artimiausių pastatų ir įrenginių nustatymas. Iešmų parametrų nustatymas. Šviesoforų įrengimo nustatymas. Išilginio žemės sankasos profilio apskaičiavimas. Žemės darbų apimties nustatymas. Stoties kelių viso ir naudingo kelio skaičiavimas. Sąvaržų ilgio skaičiavimai. Iešmų kiekio skaičiavimas. Projektinių stoties įrenginių koordinačių nustatymas. Projektavimo dalis. Stoties techninių projektavimų parametrų nustatymas ir jų pagrindimas. Stoties aikštelės ilgio nustatymas. Išvados. Literatūra.


Darbo tikslas: Vadovaujantis darbo užduotimi reikia suprojektuoti tarpinę stotį, kuri yra išdėstoma vienkeliame ruože. Atlieka krovimo darbus, traukinių priėmimo ir išvykimo operacijas, laipina keleivius, formuoja sąstatus.

Trumpas darbo apibūdinimas: darbas susideda iš aiškinamojo rašto kuris susideda iš trijų dalių:

Darbas susideda iš 24 puslapių. Darbe aprašomi tarpinės stoties veiklos technologijos pagrindai, apibūdinami keleiviniai bei krovininiai įrenginiai, aprašoma jų paskirtis. Darbe taip pat pateikiama visi skaičiavimai, kurie reikalingi norint suprojektuoti tarpinę stotį, nagrinėjami bei pagrindžiai stoties techniniai projektavimo parametrai, nustatomas soties aikštelės ilgis, išdėstomi atvykimo iš išvykimo keliai.

Tarpinė stotis – tai vieta, kurioje vykdomos traukinių priėmimo ir išvykimo operacijos, sąstatų išformavimas, suformavimas, krovinių iškrovimas ir pakrovimas, keleivių laipinimas, bei daug pašalinių operacijų. Tam, kad tarpinė stotis atliktų visas išvardintas funkcijas naudojama įvairi įranga bei saugumo protokolai.

Tarpinėje stotyje kiekvienas kelias turi savo paskirtį:

Visa veikla, vykdoma tarpinėse stotyse yra aprašyta stoties knygoje, kurią rengia stoties viršininkas. Joje pateikiami visi stoties funkcijų reikalavimai, reikalingi nurodymai. Visi darbuotojai, dirbantys tarpinėje stotyje privalo vadovautis stoties knygos nurodymais.

Stoties knygoje taip pat pateikiama informacija apie stoties įrangos naudojimą, traukinių įleidimo ir išleidimo, važiavimo per stotį, bei saugaus ir nepertraukiamo jų judėjimo palaikymą, darbų saugą.

Reikiamos instrukcijos ir stoties schema turi būti pridedamos prie stoties knygos. Stoties knygos išrašai turi būti šių budėtojų patalpose: stoties budėtojo, skirstomųjų kalnelių, vagonų tikrintojų, iešmų postų, lokomotyvo depo budėtojų, manevrų tvarkdario ir kelynų budėtojų. Išrašuose nurodomos šiems darbuotojams privalomos techninių įrenginių naudojimo ir darbo organizavimo taisykles.

Stoties knygos pildymas vyksta punktais, kurių iš viso yra septyni:

Pirmame punkte pildomas stoties darbo pobūdis. (prekių, tarpinė, keleivių, techninė, skirstymo) bei kuriame geležinkelio linijos kilometre yra stotis, jos klasė.

Antrame punkte nurodomi tapstočiai, į kuriuos išleidžiami traukiniai, kelių skaičius ir signalizacijos priemonės jose.

Trečiame punkte surašomi duomenys apie privažiuojamuosius geležinkelių kelius (įmonių arba organizacijų), kurie prijungti prie stoties kelių.

Ketvirtame punkte užpildomi visų stoties kelių duomenys – jų ilgis, paskirtis, talpumas ir kt. Prieš pradedant vardinti didelių stočių kelius, stoties knygoje užrašomas kelyno, kuriame yra tie keliai, pavadinimas atskiroje eilutėje.

Šeštame – įvardijami įrenginiai keleiviams išlipti bei įlipti ir kroviniams krauti.

Septintais punktas pildomas vadovaujantis techninio geležinkelio naudojimo nuostatų 18.2.10p reikalavimais.

• Statinių krovimo baruose ilgis: Sandėlis vienetiniams kroviniams – 32m, atvira krovimo aikštelė – 48m, dengta krovimo aikštelė – 64m.

Projektuojant keleivių aptarnavimo patalpas bei įrenginius reikia atsižvelgti į nuostatus, kurie nurodo visus techninių statinių normatyvus ir reikalavimus įrengiant tuos statinius.

Peronai įrengiami visose stotyse, kurie laipinami keleiviai. Jie projektuojami pagrindinių kelių išorinėje pusėje. Juose turi būti įrengiami keleivių pastatai ir stoginės.

Keleivių peronai būna dviejų tipų: Aukšti; žemi.

Atvykimo bei išvykimo kelių ir peronų skaičius projektuojant stotį nustatomas remiantis traukinių, kurie gabena keleivius, eismo intensyvumu.

Išdėstant peronus reikia atsižvelgti į keleivių rūmų ir keleivinių traukinių atvykimo ir išvykimo kelių išdėstymą. Perėjos iš keleivių rūmų į peronus turi būti kuo trumpesnės..

Mano projektuojamoje stotyje naudojami žemi tarpiniai peronai, kurie yra 380m ilgio ir 5 metrų pločio. Perėjimui į peroną įrengiamas tiltas. Tai paprasčiausias sprendimas norint, kad keleiviai turėtų saugų perėjimą.

Tarpinės stotys turi keleivių rūmus. Juose paprastai būna:

  • Inžinerija Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (3463 žodžiai)
  • Kolegija
  • Inžinerijos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 194 KB
  • Tarpinės geležinkelio stoties projektavimo kursinis darbas
    10 - 8 balsai (-ų)
Tarpinės geležinkelio stoties projektavimo kursinis darbas. (2016 m. Vasario 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarpines-gelezinkelio-stoties-projektavimo-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 20:42