Tarptautinė prekyba ir eksportas


Ekonomikos savarankiškas darbas. Įvadas. Tarptautinės prekybos ekonomines prielaidos. Tarptautinės prekybos nauda. Paklausa ir pasiula tarptautinėje prekyboje. Tarptautinės prekybos politikos vykdymas. Eksporto operacijų organizacinės formos ir metodai. Pasaulinio eksporto statistika. Tarptautinė prekyba ir eksportas Lietuvoję. Medalis – eksportui. Lietuvos vizijos. Išvados. Literatūra.


Šiame referate norime apžvelgti tarptautinės prekybos naudą, eksporto vykdymo metodus bei pasaulinę ir Lietuvos raidą šioje srityje.

Prekiaudamos tarpusavyje, šalys patiria naudą. Tačiau kyla klausimas: kaip gaunama nauda pasiskirsto tarp šalių. Viena vertus, nauda gali pasiskirstyti tolygiai tarp šalių, kadangi ji priklauso nuo pasaulinių kainų lygio. Antra vertus, nauda iš užsienio prekybos, kurią gauna šalis, pasiskirsto šalies viduje tarp vartotojų ir gamintojų, eksportuotojų ir importuotojų netolygiai.

Tačiau naudos iš tarptautinės prekybos pasiskirstymas tiek šalies viduje, tiek tarp atskirų šalių nustatomas prekių, kuriomis šalys prekiauja tarpusavyje, kainų lygiu ir prekybos apimtimis. Šį nauda didesnė, jei kurioje nors šalyje ryškiau pasikeitė užsienio prekybos, t.y eksporto ir importo kainų santykis, o taip pat padidėjo eksporto ir importo apimtys, kurioms turi įtakos paklausa ir pasiūla.

Paklausa ir pasiūla vidaus rinkoje nusako tiek perkamų ir parduodamų kainų kiekį, tiek lemia ir tų prekių kainas. Paklausa ir pasiūla turi įtakos ir tarptautinei prekybai, nes veikia ir vidaus, ir pasaulinių prekių kainas bei perkamų ir parduodamų prekių apimtis.

Paklausa ir pasiūla tarptautinėje prekyboje gali būti nagrinėjama kaip gamintojų galimybių ir vartotojų poreikių tarpusavio sąveika.

Nagrinėjant šią sąveiką, visų pirma reikia išsiaiškinti: kas nustato, kiek kiekvienos prekės gamintojas turi pateikti į rinka? Be abejo, gamintojas parduoda prekes rinkoje, norėdamas gauti pajamų. Tačiau vienas iš veiksnių, turinčių įtakos parduodamų prekių kiekiui, yra jų pardavimo kaina. Kitas veiksnys, turintis įtakos pasiūlai, - prekės gamybos ir pardavimo kaštai. Be abejo, gamybos kaštų vertė priklauso nuo apsirūpinimo gamybos ištekliais ir jų kainos.

Tuo tarpu vartotojai nori patirti kuo daugiau naudos, išleisdami ribotai turimų lėšų prekėms įsigyti. Vartotojų paklausą lemia jų skonių, polinkių, prioritetų įvairovė, pajamos ir prekių kainos. Didėjant prekės kainai, vartotojas įsigyja šios prekės mažiau.

Paklausos ir pasiūlos tarpusavio sąveika turi įtakos pasaulinėms kainoms ir tarptautinės prekybos politikos pasirinkimui (jos formų laisvosios, protekcionizmo bei atitinkamų priemonių pasirnkimui).

3.2. plėsti galimybes rasti naujų prekybos partnerių, aktyviau skverbtis į naujas rinkas;

3.3. sukurti lietuviškos kilmės prekių ir paslaugų eksportui palankią aplinką.

Eksportas yra neatsiejama tarptautinės prekybos dalis. Kielviena šalis ieško sau kuo palankesnių sąlygų eksportui vykdyti. Pasirenkamas teisingas metodas, kur ir kokias prekes labiausiai apsimoka eksportuoti. Eksportas – vienas svarbiausių šalies ekonomikos augimo garantų. Didėjantis eksportas Lietuvoje 2010 m. Buvo pagrindinis aspektas dėl ko atsigavo valstybės ekonomika.

Tarptautinė prekyba ir eksportas. (2014 m. Sausio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarptautine-prekyba-ir-eksportas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 12:06