Tarptautinė prekyba ir eksporto strategijos


Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Tarptautinė prekyba. Pagrindiniai tarptautinės prekybos būdai. Keturi svarbiausi užsienio prekybos naudos šaltiniai. Lietuvos tarptautinės prekybos privalumų ir trūkumų analizė. Eksportas Eksporto plėtros strategijos tikslas. Eksporto plėtros strategijos parengimas. Eksporto įmonių galimybių planavimas. Sprendimo eksportuoti priėmimas. Eksporto planavimas. 13. Ssgg. 15. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai.


Strateginėse užsienio prekybos privalumų ir trūkumų analizės tikslas – nustatyti svarbiausius vidinius ir išorinius veiksnius, lemiančius šalies tarptautinės prekybos plėtros sąlygas bei galimybes. Analizė aprėpia ne tik dabartinį laikotarpį, bet ir perspektyvinį šalies periodą bei prognozavimą. Nagrinėjamos tos ekonomikos sritys, kurios išryškina svarbiausius šalies ekonominio potencialo privalumus ir trūkumus, ir tos išorinės aplinkos sritys, kurios atskleidžia svarbiausias palankias galimybes ir šalies tarptautinės prekybos plėtros grėsmes.

Geografinės padėties veikiamos transporto, kitų paslaugų plėtojimo galimybės

Žmogaus veiksmo kapitalas

Dabartiniai šalies konokurenciniai pranašumai (išskyrus geografinę padėtį) nebus perspektyvūs ilgiau, o Lietuvos ūkis dar beveik neturi įgytų konkurencinių pranašumų; technologijų, darbuotojų kvalifikacijos ir darbo kultūros atsilikimas – tai lemia prastą našumą, nepakankamą kokybę, menką tarptautinėse rinkose konkurencingumą;

Europos bendrijos finansinė ir techninė parama, Lietuvai tapus ES nare, kuri turėtų esmingai išplėsti mūsų šalies investicinę veiklą ir mažinti infrasttruktūros bei žemės ūkio atsilikimą

Lietuvos politika tiesiogonių užsienio investicijų (TUI) atžvilgiu yra pasyvi. TUI skatinimas, siekiant eksporto potencialo didinimo, gamybos technologinio lygio kėlimo kol kas menkas ir nerezultatyvus

Kritiškai lėtas informacinių technoligijų galimybių naudojimas visose ūkio srityse, menkas BVP, tenkantis informacinių technologijų paslaugų ir produktų gamybai. Per mažai Lietuvos gyventojų naudojasi kompiuterių tinklais, tai trukdo plėtori elektroninę prekybą ir verslą

Geležinkelių transporto infrastruktūra fiziškai susidėvėjusi, neišplėtotas elektrifikuotų linijų tinklas, neracionali organizacinė struktūra. Nepakankamas Klaipėdos jūrų uosto kanalo gylis, uosto struktūta nepritaikyta keleiviams aptarnauti. Silpna vieta – ir susisiekimas automobilių keliais bei geležinkeliais su ES šalimis per Lenkiją

Yra galimybių plėtoti ekologiškų ir naturalių produktų gamybą. Pakankami darbo jėgos ištekliai, senos žemdirbių ir maisto produktų tradicijos ir verslo patirtis

Nestabili maisto produktų rinka, nepakankamas kai kurių produktų konkurencingumas. Nepakankamai išnaudojamas žemės potencialas, prastas darbo našumas, menkas kaimo žmonių pasirengimas dirbti konkurencinėmis rinkos sąlygomis

Pereinamuoju prie rinkos ekonomikos laikotarpiu sukurtos svarbiausios smulkaus ir vidutinio verslo plėtros prielaidos: iš esmės verslas teisiškai reguliuojamas, atsižvelgiaint į ES teisė, sukurta ir plečiama teikiančių paramą smulkiam ir vidutiniui verslui institucijų sistema, išugdytas smulkių ir vidutinių įmonių, kurios jau vyrauja bendroje ūkio struktūroje, gebėjimas prisiderinti prie rinkos pokyčių

Ruošiant eksporto marketingo planą, pirmas žingsnis – nustatyti marketingo tikslus. Tikslai turi būti realūs ir aiškūs, susieti su įmonės veiklos strategija. Viena iš priemonių šiems tikslams suformuluoti – įmonės privalumų, trūkumų, galimybių ir galimų sunkumų išaiškinimas ir analizė (SWOT). Pavyzdžiui, įmonės privalumai – konkurencinis pranašumas, gamybos ir eksporto organizavimo mažos išlaido, aukšta prekių ir eksporto organizavimo priemonių kokybė; trūkumai – eksporto patirties stygius, įmonės veiklos suvaržymai, lėšų stygius ir pan. Analizuojant galimybes, reikia atkreipti dėmesį į tai, kokie numatomi produkcijos pirkėjai, prekių pakaitai, naujų gaminių veržimosi į rinką galimybės, rinkos struktūrą, potencialių konkurentų veržimosi į rinką galimybės ir sąlygos. Dar būtina įvertinti ir galimus sunkumus pasirinktoje rinkoje: muitų tarifus, kvotas, subsidijas, netarifinius barjerus ( valdžios draudimus, apribojimus ir kitokią diskriminaciją).

Tarptautinė prekyba ir eksporto strategijos. (2015 m. Kovo 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarptautine-prekyba-ir-eksporto-strategijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 13:00