Tarptautinė rinkodara


Marketingo referatas. Tarptautinis marketingas. Bendra įmonė. Įpročiai ir elgsena. Švietimo sistema. Kalbos skirtingumai taip pat sudaro problemų.


Tačiau labai dažnai įmonė veikia ne vienoje, bet keliose ir netgi daugelyje užsienio šalių, todėl yra susijusi su daugeliu aplinkų.

Šios analizės panaudojimas reikalauja vienodai gilaus savosios ir užsienio šalių kultūrų pažinimo ir įvertinimo.

Kitas veiklos užsienio rinkoje variantas numato įmonės nuosavų gamybinių pajėgumų įsteigimą užsienio šalyje. Galimi du variantai: bendra įmonė arba nuosavas filialas.

Rinkoms vis labiau įgyjant tarptautinį pobūdį, pastebima ir kita, verslų tvarkymo būdų suvienodėjimo tendencija. Verslininkų veikla tarptautinėje rinkoje pasireiškia per verslo praktikos skirtingumų įveikimą, kas, savo ruožtu, reikalauja verslo elgesio pasikeitimų, kultūros prisilaikymo ieškant kelių į kitas kultūras ir rinkas.

Apibendrintai galima pasakyti, kad norint sėkmės tarptautinėje rinkoje, būtina dėti pastangas lavinti savo sugebėjimus laikytis minėtų kriterijų, kas reikštų prisitaikymą prie kitokios kultūros.

Verslo papročiai grupuojami į įpareigojančius, pasirinktinius ir išimtinius. Įpareigojančiais laikomi tokie verslo papročiai, kuriuos privalu žinoti, pripažinti ir vykdyti. Pavyzdžiui, priimant Islamo šalies atstovus ir juos vaišinant privalu žinoti, kad ne visus mėsos patiekalus jie valgo. Prie pasirinktinių papročių galima priskirti tokius, kurių vykdymas arba nevykdymas nedaro didelio poveikio bendravimo eiga

Užsienio rinkų tyrimai kainuoja labai brangiai ir tyrimų rezultatai kartais nebūna verti tų išlaidų, kurių reikia norint ištirti užsienio rinką ir gauti norimos informacijos. Kita vertus, tyrimo rezultatai daug priklauso nuo to, kiek pavyksta tyrėjams įgyvendinti keletą svarbiausių teorinių nuostatų. Pirma, prisilaikyti sisteminio problemų analizavimo požiūrio. Visame pasaulyje žmonės vietoje moksliškai pagrįstų apibendrinimų, vertinimų ir sprendimų labiau yra linkę pasikliauti savo instinktais, intuicija, emocine reakcija arba tradicijomis, t.y. tuo, kas asmeniška ir subjektyvu. Antra, išvengti informacijos surogato, kuris kartais labai nejučiom gaunamas dėl apklausiamųjų neatidumo, atmestinio požiūrio ar nenoro duoti tikslius ir teisingus atsakymus į klausimus apie jų požiūrius ir pirkimo įpročius. Daugelyje šalių ir bendruomenių galima įžvelgti įtarumo ir nepasitikėjimo informaciją renkančiais svetimšaliais, į jų apklausas reaguojant pagal formulę „ne tavo reikalas", ir tai, savaime suprantama, apsunkina tyrimą. Pagaliau trečia, tyrimų praktika neretai dar susiduria su elementarios statistinės informacijos patikimumo apie užsienio šalies gyventojus, asmenines pajamas, gamybą ir pan. problemomis. Kita vertus, informacija, nepakankamai priderinta prie tarptautinių standartų, sudaro palyginamųjų tyrimų sunkumų.

Dabar jau plačiai pripažįstama, kad užsienio rinkos kultūrinės ir ekonominės aplinkos tyrimas ir pažinimas turi ne mažesnę ir netgi didesnę reikšmę už paklausos tyrimą ir pažinimą (kultūrinę aplinką čia minime plačiąja prasme, apimant politinius, teisinius ir kitus aspektus). Visame pasaulyje rinkos paklausą nulemia žmonių skaičius, perkamoji galia ir pirkimo elgsena. Be to, žmogiškosios prigimties norai ir poreikiai turi universalų tapatumą. Visiems žmonėms reikia maisto, drabužių, pastogės. Žmonės visame pasaulyje labai panašiai siekia geresnio gyvenimo rinkdamiesi labiau tinkamą darbą, laisvalaikį, visuomeninį įprasminimą. Tuo panašumas ir baigiasi ir tenka pereiti prie kultūrinių ir ekonominių skirtingumų tyrimų.

Lietuvoje, pradinėse rinkos atkūrimo stadijose žmonių pajamos ir pirkimo pajėgumas, palyginti su ekonomiškai pirmaujančiomis pasaulio šalimis, nėra didelis. Kita vertus, pasibaigus ankstesnės sistemos irimui, prasidėjo gana intensyvus ūkio stiprėjimo, žmonių kūrybinio aktyvumo laikotarpis ir dėl to sparčiai kyla ir perkamoji gyventojų galia.

Tarptautinė rinkodara. (2015 m. Kovo 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarptautine-rinkodara.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 03:19