Tarptautines oro transporto organizacijos


Logistikos referatas. Įvadas. Tarptautinėje oro transporto asociacijoja (iata). Oro transporto konferencijos. Iata geografija. Iata agentūra. Iata agentų teisės ir pareigos. Iata agentų darbas. Iata agentūros steigimo tvarka. Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (icao). Icao veikla ir siekiai. Išvada. Literatūros sarašas.


ant kiekvieno paketo turi būti užklijuota oro bendrovės etiketė (Label) su aviacinio važtaraščio numeriu (AWB-NR) ir galutinio paskirties oro uosto santrumpa, kodu.

3. Agentas iš krovinį siunčiančiu įmonių (siuntėjų) turi surinkti mokesčius ir rinkliavas oro krovinio vežėjams ir iki kito mėnesio 30 dienos, skaičiuojant nuo išsiuntimo dienos, pervesti oro bendrovėms.

Ekspeditoriai arba agentai atsiskaito ne su kiekviena oro bendrove gali atsiskaityti naują krovinių vežimo agentūrų atsiskaitymo sistemą, cargo Agency Settlement System (CASS). Ši sistema prieinama tik IATA agentams.

4. Pagal agentūros sutartį agentas privalo apskaičiuoti vežimo mokestį (pagal IATA paskelbtus krovinių vežimo įkainius ir apskritai laikytis galiojančių nuostatų).

IATA agentas taip pat turi sudaryti oro vežimų sandorius su IATA organizacijai nepriklausančiais vežėjais (Non-IATA-Carrier). Agentūros sutartyje nurodoma tik tai, kad agentas negali imti didesnių komisinių nei IATA vežėjų mokami komisiniai.

Be to, IATA agentas turi teisę imti papildomus mokesčius už jo atliktus papildomus darbus ir paslaugas. Papildomų (Šalutinių) mokesčių ir rinkliavų tarifus nustato ir skelbia oro bendrovės arba ekspeditorių susivienijimai ir rekomenduoja juos taikyti praktikoje.

2. Siūlo įvairias paslaugas: greičiausią ryšį arba įvairius kombinuotojo vežimo būdus, diferencijuotus pagal kainas ir tranzito laiką;

3. Rezervuoja aviacinio važtaraščio numerį (AWB-NR) ir parengia važtaraščio duomenis;

4. Paima siuntą ir paruošia ją siųsti; patikrina siuntos turinį, ar viskas yra, nustato jos svorį ir tūrį;

5. Oro bendrovė rezervuoja reikiamą kroviniui gabenti talpyklą, pateikdama šiuos duomenis: aviacinio važtaraščio numerį (AWB-NR), krovinio paskirties oro uostą, krovinio svorį, tūrį, o prireikus ir kitus svarbius duomenis, pvz., ar krovinys pavojingas, ar vertingas ir pan. Šiandien talpyklos dažniausiai rezervuojamos elektroninio duomenų apdorojimo būdu, internetu (pvz., per TRAXON);

6. Apskaičiuoja krovinio vežimo kaštus, pridėdamas ir papildomus mokesčius, bei atspausdina aviacinį važtaraštį;

7. Prireikus parūpina konsulines sąskaitas-faktūras (taigi prekybos sąskaitos turi būti legalizuotos);

9. Pasirūpina aviacinio važtaraščio (AWB) kopija ir prideda ją prie ekspedicijos akto;

10. Prie aviacinio važtaraščio nuplėšiamojo komplekto prisega lydraščius (lydimuosius važtos dokumentus) ir per krovinių siuntų tarnybą ar skyrių, esantį oro uoste, perduoda dokumentus bei siuntą reikiamai oro bendrovei, kontroliuoja siuntos vežimo eigą, reikalauja informacijos apie siuntos buvimo vietą, jos būklę.

Norintys pateikti paraišką dėl leidimo tapti IATA agentu, pirmiausia turi turėti biurą ir tinkamas patalpas siuntoms perkrauti. Itin svarbu būti gerai užsirekomendavusiam ir sugebėti įrodyti kredito gražinimo galimybes. Be to, IATA 811-oji ir 805-oji rezoliucijos kelia dar keletą specialių reikalavimų, kuriuos ne visada lengva įvykdyti.

  • Logistika Referatai
  • 2013 m.
  • 15 puslapių (2458 žodžiai)
  • Logistikos referatai
  • Microsoft Word 106 KB
  • Tarptautines oro transporto organizacijos
    10 - 4 balsai (-ų)
Tarptautines oro transporto organizacijos. (2013 m. Spalio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarptautines-oro-transporto-organizacijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 08:08