Tarptautinės prekybos salygos ir jų vertinimas


Tarptautinės prekybos mokėjimo sąlygos. Tarptautiniu sandoriu rizika. Tarptautines prekybos esme. Tarptautine prekyba skaidres. Lietuvos tarptautines prekybos salygu vertinimas skaidres. Lietuvos uzsienio prekybos salygu vertinimas. Tarptautines prekybos vertinimas. Tarptautine prekyba rizika kursiniai. Laisva prekyba besivystančios šalys. Prekybos mokėjimo sąlygos.

Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Tarptautinės prekybos esmė, pagrindinės sąlygos. Teisinis pagrindas – jt vienos konvencija. Tarptautinės prekybos samprata ir priežastys. Pagrindiniai mokėjimo sąlygų požymiai. Ekonominė tarptautinių sandorių rizika. Ekonominė rizika eksporte. Ekonominė rizika importe. Prekybos partnerių rizikingumo vertinimas. Informacijos šaltiniai ekonominei rizikai įvertinti. Šalies riziką įvertinantys indeksai. Valiutos kursų įtaka tarptautinei prekybai. Išvados. Literatūra.


Šiais laikais visuotinai deklaruojama, kad laisva prekyba atneša naudą visiems žmonėms, o ne tik nedaugeliui laimingųjų. Deja, realybėje tarptautinės prekybos sistema neatitinka šios retorikos. Vietoje atvirų rinkų iškeliama daugybė barjerų, kurie stabdo augimą, skatina badą. Vietoje teisingos konkurencijos, turtingų šalių subsidijos skatina nevienodas sąlygas, nukreiptas prieš varginguosius. Be to, įvairiose prekybos derybose dažnai pirmiausiai vyrauja nacionaliniai interesai, nors ir pareiškiama, kad jų tikslas yra vargingų šalių pažanga. Vis tik dar netarnaujama tautų šeimos idėjai.

Akivaizdu, jog laisvoji prekyba dar neatitinka socialinio teisingumo reikalavimų. Tai bus pasiekta tik tuomet, kai susilygins išsivysčiusių bei besivystančių šalių galimybės globalinėje prekybos sistemoje. Suprantama, kad daugiašaliuose prekybiniuose susitarimuose reikia atsižvelgti į savas ekonomines ypatybes, tačiau dėl tokių sektorių kaip žemės ūkis bei tekstilė, nuo kurių daugiausia priklauso trečiojo pasaulio šalių ekonomika, reikia rodyti didesnį solidarumą. Taigi turi būti vykdoma tokia politika, kurios tikslas būtų skurdo eliminavimas pasaulyje. Apskritai pasaulinės prekybos sutvarkymas turi būti nukreiptas į tikrąją žmonijos pažangą ir gebėti įveikti siaurų nacionalinių interesų egoizmą dėl visos tautų šeimos gerovės.

Rimtesnės pastangos subalansuoti visų ppo narių valstybių politinius, socialinius, ekonominius bei kultūrinius poreikius pastebėtos dar 2001-aisiais, kataro sostinėje dohoje vykusiame viršūnių susitikime. Tuomet buvo vieningai nuspręsta kuo greičiau derybų keliu parengti globalinį prekybos susitarimą, kurio pagrindinis iššūkis netgi labai sveikintinas: sukurti tokius teisinius rėmus, kurie besivystančioms šalims duotų ekonominę naudą ir pakankamą autonomiją žmogiškosios pažangos tikslų politikai, atsižvelgiant į bendruosius socialinius bei ekologinius standartus ir normalių darbo sąlygų reikalavimus . Gaila, tačiau šie siekiai dar nėra visiškai įgyvendinti, dar negalime pasakyti, kad daugiašalė prekybos sistema tikrai tobula, kadangi neturtingos šalys dar nėra visiškai integruotos į tarptautinę bendruomenę.

Matome, jog pagrindinė tarptautinės prekybos idėja ir tikslai tikrai sveikintini. Tačiau dar daug ką reikia keisti. Šiame darbe bandoma pateikti šiandieninės tarptautinės prekybos sąlygas, pagrindines problemas, kliūtis, svarbiausius aspektus. Be to, siekiama atsklįvairių šalių skirtingi įstatymai trukdo tarptautinei prekybai, todėl būtina suvienodinti tarptautinės prekybos sąlygas.

Tarptautinės prekybos salygos ir jų vertinimas. (2010 m. Gruodžio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarptautines-prekybos-salygos-ir-ju-vertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 08:55