Tarptautinės rinkodaros ypatumai


Marketingo referatas.

Įvadas. Rinkodaros samprata. Tarptautinė rinkodara. Tarptautinės rinkodaros uždaviniai. Tarptautinės rinkodaros aplinka. Svarbiausi tarptautinės rinkodaros sprendimai. Tarptautinės rinkodaros ypatumai. Etika ir kultūra tarptautinėje rinkodaroje. Lietuvos tarptautinė prekyba. Finansinė, politinė irteisinė aplinka. Muitų funkcijos. Kaip pasiekti kitų tautų vartotoją? Išvados. Naudota literatūra.


Mūsų gyvenimas vyksta plačioje sociumo erdvėje. Inovacijos, informacinės technologijos leidžia kiekvienam individui pažinti, apsilankyti tolimiausiuose pasaulio kraštuose. Verslo žmonės taip pat neapsiriboja vien tik savo šalies rinkomis. Mūsų šalies produktai keliauja į tolimiausius žemės taškus, o mes – lietuviai, naudojamės kitose šalyse pagamintomis prekėmis, esame įvairių paslaugų vartotojai. Kitaip tariant - dalyvaujame tarptautinių rinkų procesuose.

Referato rašymo tikslas: apibrėžti tarptautinės rinkodaros sampratą bei ypatumus, jos specifiškumą bei atskleisti etikos ir kultūros santykį tarptautinėje rinkodaroje.

Analizės objektas: tarptautinės rinkodaros ypatumai.

Surasti skirtumus tarp vidaus ir tarptautinės rinkodaros;

Apžvelgti tarpatautinės prekybos padėtį Lietuvoje.

Ūkinės veiklos tarptautinei integracijai būdingi šie bruožai:• įmonių ūkinės veiklos užsienio rinkose plėtojimas;• pasaulio šalių ūkių tarpusavio priklausomybės didėjimas;• tarptautinės ir pasaulinės konkurencijos smarkėjimas ir plitimasį visas šalis;• pasaulinis rinkų pasidalijimas;• pasaulinės prekybos vieningos teisinės aplinkos formavimasis.

Tad tarptautinė rinkodara – tai valstybių nacionalinėmis sienomis neapribota rinkodara. Šis apibrėžimas žymi faktą, jog įmonės rinkodara yra kuriama ir vykdoma daugiau nei vienoje šalyje. Be abejo, svarbu akcentuoti, jog tai nekeičia fakto, kad rinkodara yra norų bei poreikių išsiaiškinimo ir jiems tenkinti reikalingų sprendimų priėmimo bei įgyvendinimo procesas, padedantis siekti žmogaus ar organizacijos tikslų. Iš pirmo žvilgsnio nedidelis skirtumas tarp rinkodaros ir tarptautinės rinkodaros iš tikrųjų yra žymus, nes jis slepia labai didelę problemų įvairovę. Tarptautinės rinkodaros savitumas kyla iš užsienio kultūrų skirtingumo, jose veikiančių konkurentų strategijų nežinomybės, kurią reikia įveikti einant į užsienio rinkas. Taigi esminis skirtumas tarp vidaus rinkodaros ir tarptautinės yra tai, kad kuriant ir vykdant tarptautinę rinkodaraą reikia pažinti, įvertinti ir tinkamai reaguoti į skirtingas rinkodaros aplinkas. Taip pat svarbus yra ir tinkamo reagavimo į tuos skirtingumus strategijų kūrimas ir įgyvendinimas. Tarptautinės rinkodaros objektas yra jos principų ir metodų taikymas tarptautiniu mastu.

2. Verslo problemos ir tikslo užsienio šalies kultūros normų,papročių, vertybių, motyvacijos sąlygomis nustatymas.

Svečios šalies kultūra nebūna taip gerai pažįstama, taigi rinkodaros specialistui tenka eikvoti daugiau pastangų ją analizuojant, įvertinant bei derinant su kuriamais rinkodaros planais. Sugebėjimas įvertinti įvairių šalių rinkų skirtumus ir prie jų prisiderinti yra esminis tarptautinio rinkodaros sėkmės laidas. Prisitaikymas yra sąmoningos pastangos tarptautinio rinkodaros srityje numatyti tiek užsienio, tiek vidaus nekontroliuojamų elementų poveikį rinkodaros kompleksui, kad būtų galima prie jo prisiderinti ir pasiekti rinkodaros tikslų mažiausiomis sąnaudomis. Tarptautinės rinkodaros specialistų sprendimams neretai kliudo išankstinės nuostatos, kurios susiformuoja pakankamai ilgai gyvenant ir dirbant savo šalies rinkoje bei kultūros aplinkoje. Išankstinės nuostatos – tai konkretaus asmens perimtas tam tikros kultūrinių ir elgesio stereotipų rinkinys, kuris ilgainiui ima atrodyti neklaidingas. Kaupdamas darbo savo šalyje patirtį, asmuo vis labiau įpranta vadovautis šiais stereotipais, nė nesusimąstydamas, kodėl laiko juos teisingais ar netgi vieninteliais.

Tuo tarpu tarptautinėje rinkodaroje svarbu nuolat prisiminti, kad išankstinės nuostatos kyla iš žmogaus moralinių ir religinių įsitikinimų, savo kultūrinės aplinkos pažinimo bei asmeninio patyrimo. Rinkodaros specialistas ar verslo vadovas, patekęs į neįprastą padėtį užsienio rinkoje, spontaniškai vadovaujasi savo gyvenimo patirtimi, žiniomis, kultūros stereotipais. Tais atvejais, kai iškyla kitos kultūros problemų, išlieka tendencija instinktyviai pritaikyti savuosius kriterijus ir jais pagrįsti sprendimus. Tačiau žmonių reakcija atitinka būtent jų kultūros reikšmes, vertybes,simbolius ir elgesį, o užsienio kultūrose tie dalykai būna gerokai skirtingi.

Yra išskiriama keletas tarptautinės rinkodaros etapų:• Jokio tiesioginio tarptautinio etapo;• Nedažnas užsienio marketingas;• Nuolatinis užsienio marketingas;• Tarptautinis marketingas;• Pasaulinis marketingas.

  • Marketingas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (4292 žodžiai)
  • Kolegija
  • Marketingo referatai
  • Microsoft Word 113 KB
  • Tarptautinės rinkodaros ypatumai
    10 - 7 balsai (-ų)
Tarptautinės rinkodaros ypatumai. (2016 m. Gegužės 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarptautines-rinkodaros-ypatumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 08:15