Tarptautinės veiklos analizė "Coca-cola" kompanijos atvejis


Verslo kursinis darbas.

Paveikslų sąrašas. Įvadas. Tarptautinio verslo sąlygų ir aplinkos analizė. Tarptautinio verslo samprata. Tarptautinio verslo aplinka. Politinė aplinka. Teisinė aplinka. Ekonominė aplinka. Ekologinė aplinka. Demografinė aplinka. Technologinė aplinka. Kultūrinė aplinka. Konkurencinė aplinka. Tarptautinio verslo problemos. Tarptautinio verslo formos. Lietuvos verslo aplinka. Investavimo sąlygos Lietuvoje. „Coca – cola“ kompanijos veiklos analizė. „Coca-Cola“ kompanija. „Coca-Cola“ strategija. Valdymo struktūra. Coca – Cola produkcija. Populiariausi Coca – Cola produktai pasaulyje. Coca – Cola prekė ženklas. Veiklos geografija. Konkurencinė aplinka. Tiekėjai ir partneriai. Veiklos rezultatai. Coca – Cola veiklos problemos. Coca – Cola veiklos perspektyvos. Coca – Cola Lietuvoje. Išvados. Pasiūlymai. Literatūros sąrašas.


Temos aktualumas. Tarptautinė veikla yra ypatingai svarbi šalies ekonomikai. Pagrindinė tarptautinių mainų prielaida – gamybos sąlygų skirtingumas. Šalys specializuoja tokių prekių gamybą ir eksportą, kurias gali gaminti santykinai žemesniais nei kitos šalys kaštais. Valstybės, kuriose skatinama ir remiama įmonių tarptautinė veikla, ypatingai naujų, modernių technologijų kūrime, gamybos srityje, yra ypač stiprios ir konkurencingos. Tokiu atveju jos užtikrina aukštą pragyvenimo lygį savo piliečiams. Tarptautinė veikla pasižymi palankia konkurencinga veikla, vertinimu ir žinomumu rinkoje, bei teigiamais ryšiais su partneriais ir tiekėjais.

“Coca-Cola” kompanija yra viena žinomiausių ir garsiausią prekinį ženklą turinčių kompanijų pasaulyje gaminanti daugiau nei 450 gėrimų rūšių: gaiviuosius gazuotus gėrimus, sultis , šaltuosius arbatos ir kavos gėrimus. Taip pat tai yra didžiausia pagal prekybos apimtį gėrimų gamintoja pasaulyje, savo veiklą vykdanti daugiau nei 200 šalių ir vis dar besiplečianti. Garsios kompanijos verslo sprendimai bei patirtis yra naudinga, todėl yra svarbu išanalizuoti įmonės veiklą norint sėkmingai vystyti ir plėtoti tarptautinį verslą

Darbo tikslas. Išanalizuoti „Coca - Cola“ tarptautinę veiklą ir jos ypatumus bei pateikti galimus pasiūlymus dėl kompanijos veikos.

Darbo uždaviniai:

Išanalizuoti temos aktualumą pagrindžiančias sąlygas tarptautinio verslo kontekste.

Išanalizuoti įmonę, jos veiklos kontekste.

Pagrįsti ir pateikti pasiūlymus dėl „Coca – Cola“ veiklos tobulinimo ir plėtros .

Tyrimo metodai – teisinės, mokslinės literatūros, internetinių šaltinių, įmonės duomenų analizė.

Naudojama įvairi valiuta, kuriai būdingi kursų svyravimai (Bernatonytė, 2011).

Politinė aplinka yra viena svarbiausių verslą formuojančių ir įtakojančių aplinkų. Taip pat ši aplinka yra susijusi su kitomis verslo aplinkomis, o ypač su teisine. (Langvinienė ir kt., 2010). S. T Cavusgil ir kt. (2008) politinę sistemą apibrėžia kaip formalių institucijų, kurios sudaro vyriausybę, rinkinį.

Formuojant verslo politinę didelę įtaką daro vyriausybė bei jos vykdoma nacionalinė politika. Nacionalinė politika yra susijusi su: vadovavimu, administravimu, vyriausybe, socialinių santykių valdymu. Valstybės vyriausybė turi išskirtinę jurisdikciją (jurisdikcija [lot. jurisdictio — teisena, teismo procesas]: 1. teismo ar administracinio organo teisė teisti, spręsti teisinius ginčus ar klausimus; 2. klausimai, kuriuos kuri nors įstaiga turi teisę spręsti) savo teritorijoje ir vienintelė atstovauja savo šaliai santykiuose su kitomis valstybėmis. Lietuvoje valstybės valdžią įgyvendina Vyriausybė, o apskrityse – savivaldos institucijos. Įvairias šalis sieja pasirašyti tarpusavio susitarimai, todėl svarbu žinoti, kiek šalys turi savarankiškumo, kokie jų nacionaliniai interesai, t. y., kokie politiniai, ekonominiai ir kultūriniai siekiai (Langvinienė ir kt., 2010).

Vyriausybės parama įmonėms gali būti keturių tipų:

1)informacijos paieška ir patarimai reikalingi eksportuotojui;

4)finansinė parama ir numatytos garantijos. (Karazijienė, 2013)

Verslo politinę aplinką galima skirstyti į du lygius:

Aukščiausiasis, arba pirminis ,lygis jam priskiriama ekonominė, konkurencijos, pinigų ir mokesčių politika.

Šakinis, arba antrinis, lygis, kuriam priskiriama prekybos, pramonės, žemės ūkio ir kt. šakinė politika.“ (Langvinienė ir kt., 2010).

Totalitarizmas yra vyriausybės sistema, kurioje viena individuali ar politinė partija visiškai kontroliuoja kitas partijas ir atsisakydama jas pripažinti daro joms sprendimą.

Socializmas yra kolektyvinė ideologija, jos pagrindinis teiginys yra toks: kolektyvinė gerovė užtikrina individo gerovę (Langvinienė ir kt., 2010).

Taigi valstybės pagalba - parama kompanijoms suteikia galimybes rinkoje būti lygiaverčiu partneriu su kitais jos dalyviais.

Tarptautinis verslas įvairiose šalyse turi skirtingas įstatymų sistemas. Verslininkai turi laikytis ir konkrečios šalies vietinių, ir tarptautinių įstatymų, reguliuojančių įsipareigojimus už nacionalinės teisės sistemos ribų.

Teisinė sistema – tai sistema, kuri interpretuoja įstatymus ir verčia jiems paklusti. Vietinė teisė – tai kiekvienos šalies teisinė sistema, kurios paisyti privalo kiekvienas verslininkas, veikiantis toje šalyje. Tarptautinė teisė – tai įstatymai, reguliuojantys teisinius santykius tarp valstybių ir numatantys jų bendradarbiavimo teises ir pareigas. Viršnacionalinė teisė – teisė, kuri pavieniams asmenims suteikia galimybę kreiptis į viršnacionalinį teisinį organą dėl savo bylų sprendimo.

  • Verslas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 31 puslapis (5909 žodžiai)
  • Universitetas
  • Verslo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 209 KB
  • Tarptautinės veiklos analizė "Coca-cola" kompanijos atvejis
    10 - 2 balsai (-ų)
Tarptautinės veiklos analizė "Coca-cola" kompanijos atvejis. (2016 m. Balandžio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarptautines-veiklos-analize-coca-cola-kompanijos-atvejis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 19:30