Tarptautiniai strateginiai alijansai


Strateginiai aljansai. Tarptautinis strateginis aljansas. Tarptautiniai strateginiai aljansai. Strateginiai aljansai referatai. Strateginiu aljansu tipai. Tarptautiniai aljansai. Tarptautinio verslo strateginiai aljansai. Strateginiai aljansai lietuvoje. Ekonomines jegos paskatinusios aljansu atsiradima. Pavyzdys strateginio aljanso privalumai ir trukumai.

Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Strateginiai aljansai. Strateginio aljanso atvejai. Tarptautinių strateginių aljansų tipai. Pagrindiniai tarptautinių strateginių aljansų bruožai. Licencijavimas. Licencijavimo privalumai ir trūkumai. Frančizė. Frančizės trūkumai ir privalumai. Valdymo kontraktai. Gamybos kontraktai ar tarptautiniai subkontraktingai. Kontraktai po „užraktu“. Komplementarus (papildomas) marketingas. Kiti kontraktiniai susitarimai. Tarptautinis verslas. Tarptautinė prekyba. Tarptautinei prekybai būdingi bruožai. Tarptautinės prekybos prielaidos. Tarptautiniai ekonominiai ryšiai. Tarptautinės prekybos nauda. Lietuva ir pasaulio prekybos organizacija. Lietuvos užsienio prekybos statistiniai duomenys. Išvados. Literatūra.


Šiandieniniame pasaulyje šalys tarpusavyje bendradarbiauja, sudaro sutartis, įkuria įmones užsienio šalyse, to dėka padidėja rinka produkcijai bei paslaugoms, pagerėja produktų kokybė, sukuriama su pigesniais darbo ištekliais, padidėja konkurencija ir daugelis kitų veiksnių. Norintiems plėtoti verslą tiek užsienio šalyse, tiek savo šalyje, būtina žinoti tam tikrus tarptautinio ir vietinio verslo aspektus. Nes tarptautiniame versle susiduriama su tam tikromis problemomis, kurios nebūdingos vietinio verslo santykiams. Tarptautinė įmonė veikia už vienos šalies ribų ir susiduria su trimis aplinkos jėgomis: vietine, užsienio ir tarptautine. O įmonė, kurios verslas apsiriboja šalies sienomis, privalo susikoncentruoti tik į vietinę aplinką.

Tarptautinio ir vietinio verslo plėtra davė teigiamų rezultatų visoms šalims, sėkmingai dalyvaujančioms tarptautinėje rinkoje. Globalizacijos procesas atvėrė naujų galimybių verslui, atsirado daugiau naujų darbo vietų, žmonės siekė plėsti savo veiklas, tačiau daugiausiai laimėjo tos šalys ir tų šalių verslininkai, kurie pirmieji tas galimybes pamatė ir jomis pasinaudojo. Dabar ekonomiškai stiprios ir gana seniai įsitvirtinę tarptautinio verslo sistemoje šalys diktuoja sąlygas naujoms, pradedančioms savo verslumą kitose šalyse.

Sudėtingėjant tarptautinio verslo veiklai, vykstant visuotiniai globalizacijai, kaip atsakas į visą tai atsirado nauji strateginiai įrankiai (naujos veiklos formos) – strateginiai aljansai.

Ekonomines jėgos paskatinusios atsirasti strateginius aljansus, tai didesnio kapitalo poreikis gamybiniame procese. Dideli inovacijų ir technologijų vystymo kaštai. Labai greitas technologijų pasklidimas (todėl reikia vis dažniau jas atnaujinti). Poreikis greitai ir smarkiai įsiskverbti i pasaulines rinkas. Poreikis valdyti ne tik vietinėje rinkoje išvystytas technologijas, bet pasinaudojus įvairiom bendradarbiavimo formom, prieiti ir prie partneriu sukurtu technologijų. Atsiradusios strateginiai aljansai – kai du ar daugiau partnerių suvokia, jog turi bendrą tikslą ir tam tikslui sėkmingai pasiekti sudaro sąjungą. Tą sąjungą ir vadiname strateginiu aljansu. Strateginiu, nes jis turi sąsają su kiekvienos iš įmonių strategija. Taigi toje pačioje arba skirtingoje industrijoje egzistuoja įmonė a, turinti savo tikslų, ir įmonė b, kurios tikslai gali visiškai skirtis nuo įmonės a tikslų. Tačiau vienam konkrečiam tikslui šios įmonės sukuria strateginį aljansą.

Tarptautiniai strateginiai alijansai. (2011 m. Kovo 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarptautiniai-strateginiai-alijansai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 20:26