Tarptautinio marketingo strategijų lyginamoji analizė


Ekonomikos referatas. Įvadas. Rinkodaros samprata. Klientų srauto organizavimas. Rinkos analizė Starbucks. Vartotojų analizė. Konkurentų analizė. Makroaplinkos analizė PSET. SWOT ir problemos indentifikavimas. Įmonės aprašymas „Coffee Inn“. Konkurentų analizė. Pest analizė. Ssgg analizė. Išvados. Literatūra.


Darbe nagrinėsiu „Coffee Inn“ kavinių tinklą kaip nagrinėjamą objektą ir “Starbucks” yra pirmaujantis mažmeninės prekybos prekės ženklas, kuris specializuojasi paruoštos kavos rinkoje.

Darbo tikslas: Išanalizuoti dviejų įmonių marketingo strategijas

Darbo objektas : Kavos paslaugos

Darbo uždaviniai:

Susipažinti su “Starbucks”

Išsiaiškinti, kokį Starbucks kavinių tinklas turi konkurencinį pranašumą.

Atlikti įmonės PEST analizę

Susipažinti su „COFFEE INN“ įmone

Pagal J. Ramanauskiene marketing, arba rinkodaroje, galima išskirti tris susijusias sritis:

Norint kvalifikuotai dirbti bet kurioje minėtoje marketingo srityje,reikia būti tos srities specialistu. Marketingo veiklos pagrindą sudaro daugelis principų, kurie verslininkui turi tapti ekonomikos abėcėle.(psl. 10).

Pasak Pensivlanijos Kolegijos profesoriaus Keno Miulerio, pastovus klientų srautas yra labai svarbi sudedamoji verslo dalis. Jei verslininkui pavyksta organizuoti nuolatinį lankytojų srautą, jis gauna net kelis privalumus prieš toje pačioje rinkoje veikiančius konkurentus:

Internetinis portalas “Business and industry” rašo, kad srautui organizuoti taip pat labia svarbus faktorius yra lokacija, t.y. kurioje vietoje yra įsteigta įmonė ir iš kur ten ateina vartotojai. Tam, kad reogranizuoti arba patobulinti klientų srautą dažnai siūloma nusibraižyti savo verslo aplinkos žemėlapį, tam kad suvokti iš kur ateina klientai ir, kurios vietos jiems yra patogiausios įsigyti siūlomai prekei.

Starbucks tikslinės rinkos identifikavimas- šiuo metu įmonė siekia įsigalėti tose šalyse, kurios yra ekonomiškai išsivysčiusios ir geria kavą, Starbucks veikia 40 šalių ir turi daugiau kaip 13000 kavinių, paplitimą galime pamatyti 1 paveiksle. Labiausiai jos yra sukoncentruotos Amerikoje. Įmonė siekia užimti lyderio poziciją ir tapti žinomiausiu prekiniu ženklu- kavinių, kurios specializuojasi kavos gamybos srityje, bei kavos pupelių pardavime.

Kavos gėrimų paklausa vis didėja, nes daugiau žmonių pradeda pirkti karšta kavą specializuotuose kavinukėse, o ne namie. Siekiama atidaryti kuo daugiau kavinių, kad Starbucks taptu neatsiejama jų klientų gyvenimo dalimi ir kuo daugiau žmonių įtraukti juose lankytis. Šioje rinkoje yra didelis potencialas, kadangi kavos mėgėjai pradeda kitaip galvoti apie kavos gėrimą, tai nėra tik gėrimas atgauti jėgas ar neužmigti, bet šiuo metu manoma, kad kava padeda komunikuoti.

Starbucks siūlomos prekės yra labai paklausios, kadangi jie siūlo ne tik kavą, bet ir gerą nuotaika, kas sukuria didelę pridėtinę vertę. Labiausiai yra paklausūs kavos gėrimai jie sudaro 77% pardavimų ir tik 6% iš kavos pupelių, tai rodo, kad Starbucks kavinių lankytojai vertina įmonės gebėjimą greitai ir kokybiškai tai ko jiems reikia, o tai yra skani ir kokybiška kava, gera atmosfera, darbuotojai, kurie žino ko klientas nori. Įmonė JAV užima trečdalį visos rinkos, kaip ir kitose šalyje kur yra įsteigtos Starbucks kavinės.

Rinkos tendencijos- lakui bėgant pradėjo keisti klientų bazė, jie tapo jaunesni, su mažesnėmis pajamomis, nebe atitiko Starbucks kliento profilio, kuris buvo: pasiturinti, išsilavinusi, baltaodė moteris tarp 24-44 metų, šis profilis smarkiai prasiplėtė, tik neaišku ar į gerąją pusę, kadangi naujieji klientai kur kas rečiau lankėsi ir buvo linkę išleisti mažiau pinigų. Buvo apklausti klientai, kodėl Starbucks nepatenkina jų lūkesčių dauguma atsakė, kad yra kaltas aptarnavimas, o konkrečiau aptarnavimo greitis. Iš to galima daryti išvada kodėl keičiasi klientų bazė, kadangi išsilavinę ir daugiau uždirbantys asmenys, neturi laiko ilgai laukti norimo kovos gėrimo, taip pat vis daugiau žmonių perka jau paruošta kavą, nes kavos gėrimas ir išsinešimas tapo neatsiejama nuo mados. Žmonės yra linkę į naujoves ir daugiau žmonių tampa gurmanais, kurių netenkina paprasta plikyta kava, jiems norisi naujų skonių ir kokybės. Vilioja ir tai, kad kada be panorėsi gali atsigerti savo mėgstamos kavos, atsipalaiduoti ar tiesiog pabūti su draugais neformalioje aplinkoje.

Orientuota į patogumą pakeliui į darbą;

Tai yra 5 Starbucks sėkmės elementai, kuriuos įgyvendinus įmonės klientai taps patenkinti ir norės vėl apsilankyti, taps lojaliais. Konkurencija atlaikoma, nes Starbucks kavinių yra daug, jos yra strategiškai gerose vietose, kur praeina ar susirenka minia žmonių. Siekiama tobulinti aptarnavimo greiti, padaryti jį dar greitesni, samdant daugiau darbuotojų, bei stebinant klientus mažomis staigmenomis.

  • Ekonomika Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (3958 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 222 KB
  • Tarptautinio marketingo strategijų lyginamoji analizė
    10 - 8 balsai (-ų)
Tarptautinio marketingo strategijų lyginamoji analizė. (2015 m. Lapkričio 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarptautinio-marketingo-strategiju-lyginamoji-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 15:49