Tarptautinio verslo pletra


Ekonomikos skaidrės. Tarptautinio verslo plėtra įėjimo į užsienio rinką būdo pasirinkimas. Dalis. Tarptautinio verslo plėtros tendencijos. Tarptautinio verslo samprata. Apibrėžimai. Galima išskirti keturis tarptautinio verslo vystymosi etapus. Tarptautinio verslo vystymosi etapai. Ekonominės aplinkos evoliucija. Dalis. Pagrindiniai įėjimo į užsienio rinkos strategijos pasirinkimo kriterijai. Internacionalizavimo proceso fazės. Užsienio investicijos. Renkantis įėjimo būdą, galima vadovautis. Įėjimo į užsienio rinkas strategijos. Plėtros į užsienio rinką strategijos pasirinkimą įtakoja. Situaciniai veiksniai. Skirtingų ėjimo į užsienio rinkas būdų charakterizavimas. Veiklos kontrolė. Veiklos rizika. Išteklių poreikis. Lankstumas. Nuosavybė. Įėjimo būdų į užsienio rinkas palyginimas. Strategijos pasirinkimą koreguojantys veiksniai. Koreguojantys veiksniai. Įėjimo į užsienio rinką strategijos pasirinkimo modelis. Eksportas. Tiesioginis eksportas. Tiesioginio eksporto atmainos. Netiesioginis eksportas. Netiesioginio eksporto atmainos. Reeksportas. Bendrosios įmonės pagal jų dalyvių kilmės šalį skirstomos į tokias grupes. Bendrų įmonių steigimo motyvai. Bendrų įmonių kūrimo trūkumai. Naujos įmonės steigimo motyvai. Naujos įmonės steigimo trūkumai. Pagrindiniai įmonių įsigijimo motyvai. Įmonių įsigijimo trūkumai. Sutartiniai internacionalizacijos būdai. Franšizė. Licencija.


Tarptautinio verslo plėtra: įėjimo į užsienio rinką būdo pasirinkimas.

Per paskutinius 60 metų įvyko labai dideli pakitimai tarptautiniame versle. Tarptautinis verslas peraugo iš tarptautinės prekybos (t.y. dviejų pusių kontraktinis pasikeitimas prekėmis ir pinigais) į pasaulinę ekonomiką (t.y. integruota, daugiapusė, sienas kertanti prekių, paslaugų, kapitalo, pajamų, idėjų, žmonių ir technologijų tėkmė.

Internacionalizacija tai yra augantis ekonominės veiklos geografinis plėtimasis kertant valstybines sienas. Internacionalizacija gali būti suprantama, kaip (1) procesas, (2) galutinis rezultatas ar (3) mąstymo būdas. Internacionalizacija, tai sėkminga įmonės veikla, plečiant rinkų skaičių, keičiant veiklos formas, valdymo filosofiją ir organizacinę elgseną. Globalizaacija tai sudėtingesnė internacionalizacijos forma. Globalus verslas sukelia prekių, paslaugų, kultūros ir įdėjų srautus visame pasaulyje. taip pat palengvina gamybos veiksnių judėjimą.

Galima išskirti keturis tarptautinio verslo vystymosi etapus:.

I. etapas apima 1920 – 1925 metus. Šiam etapui būdinga tai, kad jo metu kai kuriose pramonėse pasireiškė pirmi globalizacijos ženklai. Tokios kompanijos kaip Ford (JAV), Gillet (JAV), Singer (Europa) naudojo globalias strategijas ir į pasaulį žvelgė kaip į vieningą rinką. Technologinė pažanga ir I Pasaulinis karas buvo pagrindiniais veiksniais, paskatinusiais tokius pokyčius. Dėka naujų technologiją atsirado galimybė masinei gamybai, kuri skatino įmones gaminti daugiau, o didesnės produkcijos apimtys reikalavo didesnių/platesnių rinkų. Be to, I Pasaulinio karo smarkiai nuniokota Europa taip pat reikalavo ekonominio augimo, o tai skatino įmones skverbtis į tarptautines rinkas.

  • Ekonomika Skaidrės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 62 puslapiai (2936 žodžiai)
  • Ekonomikos skaidrės
  • MS PowerPoint 268 KB
  • Tarptautinio verslo pletra
    10 - 8 balsai (-ų)
Tarptautinio verslo pletra. (2015 m. Lapkričio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarptautinio-verslo-pletra.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 01:59