Tarptautinis konkurencingumas


Tarptautine konkurencija. Konkurencija, konkurencingumas ir įmonių politika. Aliu konkurencingumas. Lietuvos konkurencingumas kursiniai. Tarptautinis konkurencingumas kursiniai. Lietuvos tarptautinis konkurencingumas. Konkurencingumo apibrezimas. Tarptautinis konkurencingumas apibrezimas. Konkurencingumo referatas. Kas tai yra konkurencingas.

Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Tarptautinio konkurencingumo samprata. Tarptautinio konkurencingumo kitimas. Tarptautinės prekybos politikos priemonės. Užsienio politikos problemos. Lietuva tarptautinio konkurencingumo arenoje. Lietuvos ekonomikos apžvalga. Investicijų pritraukimas į lietuvą. Laisvoji ekonominė zona. Investicijų pritraukimas į lietuvą programos. Muitų politika. Europos sąjungos politika. Integracijos poveikis lietuvos įmonių konkurencingumui. Es konkurencijos politika. Es konkurencijos politikos diegimas lietuvoje. Apdirbamosios pramonės konkurencingumas es šalių atžvilgiu. Lietuvos apdirbamosios pramonės struktūros ypatumai. Išvadosliteratūra. Literatūra.


Pagrindinis kiekvienos valstybės ekonominis tikslas – užtikrinti pastovius ir aukštus ekonominės plėtros tempus, pakankamai aukštą bei kylantį savo šalies piliečių gyvenimo lygį. Svarbus uždavinys tai pasiekti – palaikyti aukštą šalies įmonių konkurencingumo lygį, kuris tiesiogiai įtakoja produkcijos bei paslaugų kokybę ir kainą.

Tarptautinio konkurencingumo apibrėžimą galima nesunkiai rasti mokslinėje ar taikomojoje literatūroje kur tarptautinis konkurencingumas plačiąja prasme yra apibrėžiamas kaip šalies sugebėjimas gaminti prekes ir teikti paslaugas, kurios tenkintų tarptautinių rinkų poreikius, ir kartu užtikrinti ir didinti savo piliečių realias pajamas. Siauresne prasme konkurencingumui aprašyti kartais naudojami tik atskiri užsienio prekybos (ypač eksporto) arba makroekonominiai (bendro vidaus produkto (bvp) ir kt. ) rodikliai. Tačiau aprašyti konkurencingumą remiantis vien tik ekonominiais rodikliais nebūtų labai tikslu ir visapusiškai teisinga, nes šalies kitose srityse pasiekti rezultatai taip pat įtakoja konkurencingumo lygį ir yra neatsiejami nuo bendros valstybės ekonominės raidos.

Pramonės šaka ir segmentas turi konkurencinių privalumų, jei: a) yra pakankama konkurencija, kuri gerina produktyvumą ir skatina inovacijas, b) vartotojai yra reiklesni ir pažangesni už konkurentų, c) egzistuoja sinergijos tarp įmonių, galimybės pradėti naują verslą ir pozityvi išorinė aplinka (informacijos gausa), d) įmonės patobulino turimus gamybos veiksnius.

šalis turi konkurencinių pranašumų, jei verslo aplinka palanki atskirų ūkio segmentų plėtrai, o šalies ekonomika gali mobilizuoti išteklius prodkonkurencinė rinka (arba tobula konkurencija) - tai tokia rinkos struktūra, kai nė viena firma (gamintoja ar pardavėja) savo elgesiu negali paveikti rinkos kainos, Bet kuri firma yra kainos gavėja (ji prisitaiko prie tam tikros kainos, su ja sutinka).

Tobulos konkurencijos egzistavimui reikia tam tikrų sąlygų, kurios iš esmės nulemia konkurencinės rinkos savybes.

Didelis firmų skaičius. Pagrindinė tobulos konkurencijos savybė yra ta, kad yra daug nepriklausomų pardavėjų, kurie veikia gerai organizuotoje rinkoje.

Standartinė (identiška) produkcija.

Tarptautinis konkurencingumas. (2011 m. Balandžio 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarptautinis-konkurencingumas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 02:46