Tarptautinis verslas


Verslo kursinis darbas. Įvadas. “Paulig Coffee AS“ – didmeninės ir mažmeninės prekybos sektoriaus pristatymas. “Paulig CoffeeAS“ įmonę veikiančios verslo aplinkos. Politinė-teisinė aplinka. “Paulig Coffee AS“ didmeninės ir mažmeninės prekybos sektoriaus analizė internacionalizacijos kontekste. Statistinių sektoriaus duomenų analizė. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai. “Paulig Coffee AS“ – didmeninės ir mažmeninės prekybos sektoriaus pristatymas.


1904 metais „Paulig“ išplėtė savo verslą – iš didmeninės prekybos bendrovės tapo maisto pramonės įmone. Viename Pradžioje didžioji dalis „Paulig“ tiekiamos kavos taip pat buvo žalia. Tik 1926 metais skrudintos kavos prekybos apyvarta Suomijoje viršijo žalios kavos pardavimą.

1950 metais „Paulig“ pristatė reklaminį bendrovės veidą – merginą Paulą. Paulos –  kaip įkūnytos bendrovės dvasios – idėją. Praėjus trejiems metams po sėkmingos Paulos kampanijos buvo sugalvota nauja, taip pat didelio atgarsio sulaukusi kampanija: kolekcinės kortelės, kurios į „Paulig“ kavines pritraukė daug jaunų vairuotojų.

1980 metais „Paulig“ atidarė kavos kultūrai puoselėti skirtą Kavos institutą, kuriame galėjo studijuoti kavos specialistai. Į tarptautinę rinką „Paulig“ įžengė Didžiojoje Britanijoje įsigydama kavos bendrovę „Appleton Machin & Smiles Ltd“, kuri buvo pervardyta į „Paulig U.K. Ltd“.

Tarptautinė įmonė „Paulig Group“ savo veiklą vykdo keliose srityse. Per 140 m. patirtį įmonė turi sukūrusi stiprų prekinį ženklą „Paulig“, kuris reiškia visiems gerai žinomą ir sodriu skoniu pasižyminčią kavą. Tačiau ne vien tik kavos gaminimas ir jos platinimas yra šios įmonės veiklos sritis. Įmonė nuolat tobulina savo sukurtus poduktus ar įveda į rinką naujas prekes ir net teikia paslaugas. Šiai dienai „Paulig Group“ pagrindinės veiklos yra:

Kavos pupelių skrudinimas (Rusija, Estija, Jungtinė karalystė, Švedija);

Kavos, arbatos didmenine ir mažmenine prekyba, kavos aparatų pardavimas ir nuoma, mokymai, reklamos kūrimas (Jungtinė karalystė, Suomija, Švedija, Norvegija ir centrinės Europos šalys);

Lietuvoje įsikūrusi 1995 m. „Paulig Group“ atstovybė turi savo pavadinimą „Paulig Coffee AS“. Ši atstovybė Lietuvoje yra atsidariusi Vilniuje. „Paulig Coffee AS“ kaip ir kitos didžiosios įmonės „Paulig Group“ atstovybės Baltijos šalyse savo veiklą vysto didmeninės ir mažmeninės kavos prekybos srityse. Lietuvoje įsikūrusios atstovybės pagrindinis tikslas – plėsti kavos populiarumą ir pardavimų apimtis šalyje.

„Paulig Coffee AS“ – tai didmenininkas, perparduodantis kavą kitoms įmonėms ar prekybos centrams. Verslo modelis kurį vykdo ši įmonė vadinamas „verslas verslui“, kai didelės produkcijos siuntos perparduodamos mažmenininkams. Į šios atstovybės veiklą įeina tokia veikla kaip: rūšiavimas, siūntų pakrovimas ir iškrovimas, perpakavimas, skirstymas į mažesnes partijas, lietuviškų etikečių gamyba, sandėliavimas, pardavimų skatinimas, reklamos kūrimas. Tokia veiklos sritis, jei gaminys nėra perdirbamas ar apdorojamas, o tik perparduodamas mažmeninkams statistikos departamento duomenimis priskiriamas ekonominės veiklos sekcijai G (Didmeninė ir mažmeninė prekyba; variklinių transporto priemonių ir motociklų remontas).

„Paulig Coffee AS“ savo įsigytą produkciją pardavinėja ir kaip mažmenininkas. Mažmeninė prekyba dažniausiai yra naujų ir panaudotų prekių, skirtų vartoti asmeniškai ar naudoti namų ūkyje, perpardavimas (pardavimas jų neperdirbant) visuomenei parduotuvėse (Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorius 2 redakcija (EVRK 2 red.)). Atstovybė savo klientams siūlo ne tik visiems gerai žinomų kavos ir kavos gaminių, kurių galima įsigyti prekybos centruose, bet ir daug kitų gaminių, kuriuos gamina „Paulig Group“, tačiau Lietuvos prekybos centruose jais nėra prekiaujama. Tokios grupės prekės yra: arbata, kavos aparatai, filtrai kavos aparatams ir t.t. Šiuos gaminius „Paulig Coffee AS“ parduoda individualiems fiziniams ar juridiniams asmenims, kurie įsigyja prekę savo naudojimui, o ne perpardavimui. Tokia prekyba vystoma internetu, užsakymais.

Nustačius kuriai sekcijai priklauso nagrinėjama atstovybė, būtina nustatyti ir konkretų skyrių, ką tiksliai veikia ši įmonė. Kadangi ji prekiauja kaip didmenininkas ir mažmenininkas, tai jos veikla turi kelis skyrius:

Skyrius - 47.91 (Užsakomasis pardavimas paštu arba internetu).

„Paulig“ atėjo į Lietuvos rinką daugiau nei prieš 20 metų. Žinant, kad „Paulig“ yra tarptautinė suomių kompanija ir, kad suomių rinka nuo Lietuvos rinkos labai daug kuo skiriasi (pradedant žmonių skaičiumi, pragyvenimo lygiu, kultūra, skoniu ir daugeliu kitų faktorių), jie patys nesiryžo žengti tokio didelio ir ryžtingo žingsnio, todėl pradėjo nuo Estijos. Ši valstybė buvo atspirties taškas, nuo kurio „Paulig“ plėtėsi į Latviją ir Lietuvą. Kai „Paulig“ įsitvirtino Estijoje, tada (lygiagrečiai) žengė į Latviją ir Lietuvą.

Didžiausias Suomijos kavos gamintojas "Gustav Paulig", 1992 m. įžengęs į Estiją, jau kitais metais įrengė kavos skrudinimo fabriką. 1995m. sausio mėnesį įkūrė savo atstovybę ir Vilniuje. Kai visi rodikliai rodė, kad gigantiška Suomijos kompanija dirba pelningai ir, kad jų veikla Lietuvoje nedarys jokios žalos gamtai ir kitiems ištekliams, mūsų vyriausybei nebuvo sunku apsispręsti, kad „Paulig“ įžengimas į Lietuvos rinką ne tik gali būti pelningas, bet ir naudingas Lietuvos gyventojams.

Tarptautinis verslas. (2015 m. Gegužės 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarptautinis-verslas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 16:37