Tarptautinių krovinių gabenimas


Ekonomikos kursinis darbas.

Įvadas. Transportas ir jo sudedamosios dalys. Ekonominiai transporto sistemos aspektai. Europos transporto koridoriai. Rinkos saugojimas įstatymais „MiLoG“ ir „Loi Macron“. „Linava“ asociacijos įstojimas į vežėjų sąjungą IRU. Išvados. Literatūra.


Kalbant apie kelių transportą galima išskirti, jog didžiausias šio transporto pranašumas ne tik vietos, bet ir nacionaliniu mastu yra galimybė sudarinėti lanksčius krovinių gabenimo grafikus, o prireikus koreguoti maršrutą. Mano manymu, ne mažiau svarbūs ir kiti šio transporto privalumai – tai didelė transportavimo nuo durų iki durų galimybė, lankstumas, mažos išlaidos vežant trumpais atstumais, greitas pristatymas. A. Kerpauskas išskiria keletą pagrindinių kelių transporto privalumų ir trūkumų. Pranašumai – taupomas laikas, lėšos, kai nedideli atstumai arba aptarnaujama tam tikra teritorija, kelių transportas tinka specifiniams kroviniams gabenti taip pat įvardina šio transporto prisitaikymo prie nenumatyto termino galimybę, autorius išskiria laiko taupymą tolimuose reisuose bei galimybę sudaryti lankstų grafiką. Tuo tarpu kelių transportavimas taip pat turi ir trūkumų vieni ryškiausių jų: nėra tikslaus vežimo grafiko, priklausomumas nuo oro sąlygų, eismo trukdymo, ribotas įkrovimas bei galimybė gabenti pavojingus gaminius. (žr. 1 lentelę)

Kalant apie geležinkelių transportą, mano manymu, būtų galima išskirti šiuos pagrindinius privalumus ir trūkumus. Pagrindiniai privalumai būtų tai, jog šis transportas yra puikiai pritaikomas ir naudojamas ilgesnių distancijų pervežimuose (tarptautiniu mastu), todėl vežant ilgais nuotoliais – mažesnės išlaidos lyginant su kelių transportu. Tuo tarpu didžiausias trūkumas – ribota galimybė transportuoti krovini nuo durų iki durų. Vis dėlto A. Kerpauskas pažvelgia iš kitos pusės ir pateikia kiek kitokią pranašumų ir trūkumų lentelę. Pranašumai – tikslus gabenimų grafikas, reti gedimai, galimybė gabenti pavojingus krovinius. Trūkumai – privatus geležinkelio tinklas, būtinos geležinkelio atšakos, papildomos išlaidos specialių automobilių nuomai (siekiant krovinį pristatyti nuo durų iki durų). Geležinkelių transporto didžiausi privalumai manau būtų tikslus vežimų grafikas ir reti transporto gedimai, taigi, naudotis šia priemone geriausia tiems, kuriems laikas yra labai svarbus.

Manau, kad didžiausi vandenų transporto privalumai yra sąlyginai mažos transportavimo lėšos ir galimybė gabenti itin masyvius krovinius. Ne mažiau svarbūs ir kiti šio transportavimo privalumai – tai didelis pakrovimo plotas, tūris, gaminių svoris, nedidelės transportavimo išlaidos, tuo tarpu trūkumai – ribotas uostų tinklas nacionaliniu mastu, būtinybė turėti prieplauką, priklausomas nuo vandens lygio, metereologinių sąlygų.

Vis dėlto vieni ryškiausi transporto ekonominiai privalumai yra tai, jog – sukuriamos darbo vietos, plėtojami draugiški kaimyniniai santykiai su kitomis valstybėmis. Lietuvos atveju patogi padėtis transporto sektoriaus atžvilgiu, leidžia šaliai būti tranzitine valstybe, o tai reiškia organizuoti ir vykdyti pervežimus Rytų – Vakarų, Šiaurės – Pietų kryptimis bei eksportuoti savo prekes į kitas valstybes visomis kryptimis. Lietuva norėdama neprarasti jai ekonomiškai svarbios pozicijos, kaip tranzitinės šalies, siekia užtikrinti kokybišką infrastruktūrą. Pastaroji tai įgyvendina gerinant, ruošiant ir vykdant įvairius projektus, kurie padeda patogiau susisiekti su kitomis valstybėmis gabenant krovinius į jas.

Šioje darbo dalyje yra analizuojama kokią reikšmę visuomenės gyvenime užima logistika, logistikos samprata bei jos vieta ekonomikoje.

Pagal Garalį (2003) bendros verslo logistinės veiklos rūšys skirstomos pagrindines ir pagalbines. Pagrindinėms yra priskiriama – vartotojų aptarnavimo standartai ir politika, transportavimas, atsargų valdymas ir užsakymų tvarkymas. Tuo tarpu pagalbinėms – sandėliavimas ir saugojimas, medžiagų valdymas, medžiagų ir produktų įsigijimas, produkcijos įpakavimas, informacijos apdorojimas ir tvarkymas, gamybos atliekų tvarkymas, apsirūpinimas pirkimais ir galiausiai grąžintų produktų tvarkymas.

  • Ekonomika Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Emi
  • 18 puslapių (4140 žodžių)
  • Universitetas
  • Ekonomikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 341 KB
  • Tarptautinių krovinių gabenimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Tarptautinių krovinių gabenimas. (2017 m. Sausio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/tarptautiniu-kroviniu-gabenimas.html Peržiūrėta 2017 m. Spalio 20 d. 10:17