Teisinis viešųjų pirkimų ir statybų reglamentavimas


Ekonomikos referatas.

Viešųjų pirkimų formavimo , įgyvendinimo ir kontrolės institucinis modelis. Viešųjų pirkimų proceso etapai.


Šiuo metu Lietuvos Respublikos naują kadenciją pradėjęs Seimas dirba priimdamas sekančių metų biudžeto projektą. Šis įstatymas yra vienas svarbiausių valstybei nes nuo jo priklauso kurios socialinės bei ekonominės kryptys bus labiausiai skatinamos ateinančiais metais. Tačiau tinkamas lėšų paskirstymas dar negali užtikrinti racionalaus jų panaudojimo. Šio tikslo įgyvendinimui yra naudojami viešieji pirkimai kurių pagrindinis tikslas yra garantuoti aukščiau įvardintų procesų skaidrumą bei sąžiningumą, laiduoti lygiateisiškumą ir tinkamą biudžeto panaudojimą.

Viešieji pirkimai yra naudojami įsigyjant bet kokias prekės ar paslaugas už valstybės lėšas, tačiau šiame darbe bus nagrinėjamas viešųjų pirkimų statybų sektorius, nes jo lyginamoji dalis yra didžiausia – viešųjų pirkimų tarnybos paskutinės ataskaitos duomenimis (už II ketvirtį 2015 metų) bendra statybos darbų pirkimų vertė sudarė- 216,2 mln. eur. t.y. 31% nuo visų įvykdytų viešųjų pirkimų vertės.

Viešųjų pirkimų tvarka yra reglamentuojama LR viešųjų pirkimų įstatymu. Šis teisinis aktas yra ypatingai svarbus, nes nuo jo priklauso vykdomu viešųjų pirkimų efektyvumas. Kadangi vyriausybė stengiasi užtikrinti efektyvų viešųjų pirkimų vykdymą įstatymas yra nuolatos tobulinamas bei modernizuojamas, priimamos pataisos kurių pagalba procedūros tampa skaidresnės bei mažinamos jų vykdymo kaštai. Todėl, siekiant geriau suprasti viešųjų pirkimų proceso sandara reikia išanalizuoti jų dabartinę įgyvendinimo struktūrą bei nustatyti esminius veikimo principus. Aukščiau įvardintas tikslas leis išnagrinėti pagrindinius privalumus naudojant viešuosius pirkimus statybos darbams įgyvendinti bei atskleis kas gali būti keičiama ir tobulinama reglamentuose.

(Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas 3str “Pagrindiniai pirkimų principai ir jų laikymasis“)

Visi pasiūlymų vertinime dalyvaujantys tiekėjų pasiūlymai vertinami pagal du įstatyme numatytus vertinimo kriterijus:

Ribotas konkursas (pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą)– tai toks pirkimo būdas, kuomet jame gali dalyvauti visi pirkimu susidomėję tiekėjai, tačiau pasiūlymus pateikti gali tik perkančiosios organizacijos atrinkti, t.y. kvalifikacijos reikalavimus atitikę dalyviai.

Konkurencinis dialogas (pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą)– tai toks pirkimo būdas, kuomet jame gali dalyvauti visi pirkimu susidomėję tiekėjai, kurie praeina kvalifikacinę atranką. Šis pirkimo būdas taikomas ypač išskirtiniais atvejais, kai konkurso sudėtingumas lemia, jog pirkimo neįmanoma vykdyti atviro ar riboto konkurso būdu. Konkurencinio dialogo metu pasiūlymai gali būti vertinami vadovaujantis tik ekonominio naudingumo kriterijumi.

Viešuosiuose pirkimuose dalyvaujanti perkančioji organizacija pirkimus vykdo pasirenkant pirkimo objektą pagal rūšį, tai gali būti prekės, paslaugos ar darbai. Remiantis viešųjų pirkimų tarnybos informacija, apie pusę visų vykdytų pirkimų, vertinant pirkimo vertę, atlikta perkančiosioms organizacijoms perkant darbus. Darbas yra tam tikrų statybos darbų kaip visumos rezultatas, kuris gali savarankiškai atlikti ekonominę ar techninę funkciją. Pagal galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus (statybos techniniai reglamentai) statynio statybos privalo būti vykdomi pagal parengtą statinio projektą, išskyrus nustatytus atvejus, kai statinio projektas yra neprivalomas. Todėl viešieji statybos darbų pirkimai yra vykdomi perkant statybos darbus:

  • Ekonomika Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Viktorija
  • 18 puslapių (2886 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 433 KB
  • Teisinis viešųjų pirkimų ir statybų reglamentavimas
    10 - 3 balsai (-ų)
Teisinis viešųjų pirkimų ir statybų reglamentavimas. (2017 m. Sausio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/teisinis-viesuju-pirkimu-ir-statybu-reglamentavimas.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 17 d. 14:01